نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در چهارمین دوره لیگ قدس سال ۱۳۶۷ - قسمت سوم

  • کد خبر: ۱۱۰۱۷۸
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
تاریخ‌نگاری حضور تیم منتخب خراسان در چهارمین دوره لیگ قدس سال ۱۳۶۷ - قسمت سوم
در دو قسمت گذشته بررسی چهارمین دوره مسابقات لیگ قدس، به چگونگی فراخوان بازیکنان منتخب خراسان و مرور دیدار‌های هفته اول تا ششم این مسابقات پرداختیم.

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ در دو قسمت گذشته بررسی چهارمین دوره مسابقات لیگ قدس، به چگونگی فراخوان بازیکنان منتخب خراسان و مرور دیدار‌های هفته اول تا ششم این مسابقات پرداختیم. در این شماره این مسابقات را تا هفته نهم دنبال می‌کنیم.

شکست برابرآذربایجان در دو میدان!

خراسان و آذربایجان هر دو زخم‌خورده از دیدار قبلی، جمعه ۲۲ مهر در ورزشگاه تختی مشهد در چارچوب هفته هفتم به‌مصاف هم رفتند. زردکانلو با سه تغییر نسبت به بازی قبل و نیمکت‌نشین‌کردن سعید صیامی، حسین شاملو و شهریار رضایی با سیستم ۴.۴.۲ به میدان گام گذاشت؛ درست مشابه رقیبش بیوک صباغ. نیمه اول ۸ هزار تماشاگر مشهدی و اندک تماشاگر تبریزی شاهد دیداری سرد و کسل‌کننده بودند، اما با شروع نیمه دوم ورق برگشت و دو تیم با تعویض‌هایشان از این‌رو به آن‌رو شدند و بار‌ها روی دروازه همدیگر خطرآفرین شدند که سهم میزبان به‌مراتب بیشتر بود. دقیقه ۶۳ خراسان بر اثر خطا روی شاملو، صاحب یک پنالتی شد، اما محمد تشکری توپ را به دستان محمدعلیپور کوبید تا آه از نهاد همه بلند شود.

خراسان بازهم دست از حمله نکشید، اما این تبریزی‌ها بودند که دقیقه ۶۷ روی یک ضدحمله توسط احد شیخ لاری با شوتی مهارنشدنی از فاصله بیست‌متری به گل رسیدند. ۱۰ دقیقه پایانی مسابقه، توپ فقط در زمین تبریز جریان داشت و محمد ریاحی، داور این مسابقه، که بسیار متزلزل نشان داده بود، دو پنالتی مسلم را برای خراسان نگرفت که یکی از آن‌ها آن‌قدر واضح بود که بازیکنان حریف هم لحظاتی متعجب ماندند! همین صحنه باعث شد تماشاگران خشمگین برخی اشیا را به داخل زمین پرتاب کنند و صحنه‌های زشتی رقم بخورد که شعار علیه داور مقابل آن هیچ بود! خراسان با این شکست شش‌امتیازی باقی ماند و به رتبه قبل آخر سقوط کرد تا در این بازی، هم نتیجه را واگذار کرده باشد و هم اخلاق را.

تساوی در گیلان با هنرنمایی جوشش

خراسان پس از تحمل دو شکست ناباورانه جمعه ۲۹ مهر، مهمان ۲۵ هزار تماشاگر مشتاق گیلانی در ورزشگاه شهید عضدی رشت شد. شاگردان قاسم زردکانلو که نیم‌فصل اول تا مرز صدرنشینی هم رفته بودند، نیک می‌دانستند اگر در این بازی غفلت کنند، کارشان به اماواگر خواهد کشید به‌ویژه که همدان، تیم انتهای جدول، هم اوج گرفته بود. خراسان بدون شاه‌مهره‌اش، محمد اعظم، و مهاجم ارزشمندش منصور شفیعی به میدان گام نهاد تا سعید جوشش اولین‌بار نشان کاپیتانی بر بازو ببندد.

از سوی دیگر، گیلان برای صدرنشینی به پیروزی نیاز داشت و به همین دلیل غفور جهانی، مربی این تیم، با سه مهاجم از همان ابتدا بر دروازه شاگردان زردکانلو که تیمش را کاملا تدافعی روانه میدان کرده بود، یورش آورد. گیلانی‌ها در این بازی سیروس قایقران و محمد احمدزاده را در ترکیب نداشتند، اما با هنرنمایی سیدعلی افتخاری و بهروز پرورش‌خواه در میانه میدان، با هدف‌گرفتن عمق دفاع خراسان در دقایق ۱۶، ۱۸، ۴۲، ۴۳ تا مرز گل‌زنی رفتند، اما سعید جوشش با همکاری محمد تشکری و حسین رضایی غیرتمندانه ایستادگی کردند تا این نیمه به‌سلامت به رختکن بروند.

با شروع نیمه دوم، گیلانی‌ها فشار بی‌امانی را روی دروازه خراسان آوردند و سرانجام دقیقه ۵۵ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. حمیدرضا منصوری پشت توپ قرار گرفت، اما سعید جوشش گل‌بخور نبود و بازی را همچنان در حالت تساوی نگه داشت. زردکانلو دقایقی بعد با فراخواندن حسین شاملو و رضا نخودیان به تقویت خط میانی‌اش پرداخت و البته به ضدحمله‌های سعید صیامی دل بست تا بدین‌وسیله زهر حملات گیلان را بگیرد. این نقشه موفق بود و گیلان تا حدودی مجبور شد عقب‌نشینی کند و سرانجام این دیدار مانند دیدار رفت بدون گل خاتمه یافت. در این بازی، سعید صیامی موقعیت تک‌به‌تک را دقیقه ۸۰ از دست داد تا نشان دهد با روز‌های اوجش فاصله دارد.

پیروزی در جدال فانوس‌به‌دستان

جمعه ۶ آبان، هفته نهم، ورزشگاه تختی مشهد، ۷ هزار تماشاگر، جدال انتهای جدول و دو تیمی که بقایشان باتوجه‌به نتایج، سخت به‌هم گره خورده بود. همدان با چهار امتیاز در پایین‌ترین قسمت جدول نشسته بود و خراسان با هفت امتیاز از حاشیه به‌نسبت امنی برخوردار بود، اما جایگاهش در جدول یکی به آخر بود. همدانی‌ها که هیچ نتیجه‌ای به‌جز پیروزی برایشان چاره‌ساز نبود، از همان ابتدا آتش توپ‌خانه‌شان را روی دروازه خراسان تنظیم کردند. خراسان در این روز علاوه بر نداشتن محمد اعظم و منصور شفیعی، مانند دیدار گذشته به‌دلیل مصدومیت از حضور سعید جوشش نیز به همین دلیل بی‌نصیب بود تا محمد صالحی درون دروازه بایستد.

پس از گذشت دقایق اولیه و فروکش‌کردن تب‌وتاب همدانی‌ها، خراسان بازی را به‌دست گرفت و چند موقعیت خطرناک هم ایجاد کرد که مهم‌ترین آن‌ها شوت سرکش شهریار رضایی و ضربه سر سعید صیامی بود، اما در شرایطی که خراسان تیم برتر بود، این همدان بود که روی یک ضربه کاشته و به‌دلیل ناهماهنگی دفاع میانی و دروازه‌بان، دقیقه ۳۳ صاحب گل شد و تا پایان نیمه فقط به دفع توپ پرداخت.

جالب اینکه تماشاگران خراسانی که در بازی‌های گذشته هرموقع توپ به میانشان می‌افتاد، با کلی فیلم‌وسیانس آن را به میدان برمی‌گرداندند، این‌بار برعکس عمل می‌کردند. در این بازی، شاید همدانی‌ها بیش از پنج‌بار توپ را به‌سمت تماشاگران شوت کردند تا وقت بازی گرفته شود. البته یک‌بار هم توپ روانه زمین شماره ۲ شد تا توپ‌جمع‌کن‌ها روز پرکاری داشته باشند. هیئت فوتبال هم کلا دو توپ بیشتر نداشت.

با شروع نیمه دوم و در اولین حمله، خراسان صاحب یک پنالتی شد. پاس کوتاه مجید حسینی‌پور به‌دست مدافع همدان برخورد کرد تا علینقی مصطفی‌نژاد، داور مازندرانی این دیدار، اعلام پنالتی کند و اکبر اعظم دقیقه ۴۶ بازی را به تساوی بکشاند. همدانی‌ها که پس از دریافت گل دیگر چیزی برای ازدست‌دادن نداشتند، بار دیگر به‌سمت دروازه خراسان حمله‌ور شدند و حالا این خراسانی‌ها بودند که با فرستادن توپ به میان تماشاگران از یار دوازدهمشان استفاده می‌کردند. درحالی‌که همه منتظر سوت پایان بازی بودند، سانتر بهزاد ثابتی به‌طور اتفاقی روی سر مهدی ذوقی نشست تا با گل او، دو امتیاز به‌حساب میزبان نوشته شود و همدان هم چمدانش را برای لیگ دو ببندد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->