نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

وحشت در تونل وحشت

  • کد خبر: ۱۱۰۲۱
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
وحشت در تونل وحشت
خطر دورشدن از کورس بالانشینان کنار گوش تیم شهرخودرو
مرتضی اخوان - یحیی گل‌محمدی پیش از بازی با استقلال، گفته بود که جدال با آبی‌ها ورودی تیمش به تونل وحشت است. تونلی که با تعبیر درست سرمربی شهرخودرو به راستی وحشت‌آفرین است؛ چراکه می‌تواند این تیم را از کورس بالانشینان جدول دور کند. باخت در آزادی شروع بدی برای ورود در مسیری است که بعد از آن ۲ مصاف بیرون از خانه با نساجی و تراکتور و یک مسابقه سخت همین هفته با سپاهان در مشهد را در دل خود دارد.

استراتژی استرا و یحیی
در روزی که ورزشگاه آزادی میزبان حدود ۶۰ هزار استقلالی بود، گرفتن استراتژی فوتبال هجومی ازسوی استراماچونی و فوتبال دفاعی و استفاده از ضدحمله برای شاگردان یحیی گل‌محمدی طبیعی به‌نظر می‌رسید. با وجود این شهرخودرویی‌ها بازی را مطابق تصور آغاز نکردند. شاگردان گل‌محمدی که در فوتبال روی زمین تبحر خاصی دارند، در آوردگاه آزادی هم تلاش کردند تا با پاس‌های زیاد نبض بازی را به‌دست بگیرند. در سوی مقابل استقلالی‌ها هم همین استراتژی را در سر داشتند، با این تفاوت که آبی‌ها عناصر خلاق و باکیفیت‌تری را در خط هافبک و البته خط حمله در اختیار داشتند. تعادل بازی در نیمه‌اول به شکلی بود که حاضران در ورزشگاه در پایان ۴۵ دقیقه نخست عملکرد شاگردان گل‌محمدی را بابت بسته نگه داشتن دروازه و خطرسازی روی ضدحمله‌ها تحسین کنند. تا جایی که حتی توپ حسین مهربان به تیرک دروازه آبی‌ها برخورد کرد و برای دقایقی نفس را در سینه هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه حبس کرد. عملکرد مشهدی‌ها از آن حیث در این نیمه ستودنی بود که استقلال در تمام ۷ بازی گذشته خود در نیمه‌نخست به حریفان رحم نکرده بود و دست‌کم یک‌گل را به ثمر رسانده بود، اما نیمه‌دوم شرایط کامل عوض شد و استراماچونی با تکیه بر حمایت هواداران، تیمش را یک‌پارچه حمله به میدان فرستاد. حملاتی که سرانجام در دقیقه ۶۱ مقاومت مشهدی‌ها را شکست و مدافع جوان شهرخودرو علی نعمتی را به اشتباهی مرگ‌بار در برابر شیخ دیاباته وادار کرد. بعد از گل، یحیی گل‌محمدی با تعویض‌هایش تلاش کرد جریان بازی را عوض کند و علاوه‌بر آنکه از زیر بار حملات استقلالی‌ها تیمش را خارج کند، به دروازه سیدحسین حسینی برسد. اتفاقی که در بخش اول عملی شد، اما در هجوم شهرخودرویی‌ها هیچ توفیقی پیدا نکردند و می‌توان گفت حتی یک‌توپ به دروازه استقلال نرسید!

استقلالی خوب، استقلالی بد
در ترکیب شهرخودرو مقابل استقلال ۳ استقلالی سابق بازی می‌کردند. بازیکنانی که هرکدام با انگیزه‌های متفاوت برابر تیم سابقشان به میدان آمده بودند. سیدمهدی رحمتی، کاپیتان سابق استقلال بود که در این بازی با وجود آنکه نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد، ۶ بار توانست دریافت‌های خوبی داشته باشد و دروازه تیمش را از گزند حملات آبی‌ها در امان نگه دارد. او ۳ خروج موفق روی ارسال‌ها داشت که یکی از آن‌ها منجر به خلق صحنه وحشتناک برخوردش با شیخ دیاباته شد. برخوردی که در ابتدا نگران‌کننده به نظر می‌‎رسید، اما خط و خشی روی دروازه کهنه‌کار شهرخودرو نینداخت. دیگر استقلالی ترکیب یحیی، فرشاد محمدی‌مهر بود. بازیکنی که در زمان حضورش در استقلال بازی چندانی به او نرسید، اما مقابل تیم سابقش باانگیزه بازی کرد و روی یکی‌دو صحنه باحضور به موقعش در محوطه جریمه تیم خود، مانع گل‌زنی مهدی قائدی شد. ضعیف‌ترین عملکرد را در میان استقلالی‌های شهرخودرو، روح‌ا... باقری داشت. بازیکنی که بعد از ورودش به میدان، حتی یک‌بار حرکت پابه‌توپ مفید یا خلق موقعیتی در محوطه جریمه استقلال نداشت؛ گویی بود و نبودش در میدان تفاوتی نداشت!

گل‌محمدی: این مسابقه می‌توانست مساوی تمام شود
سرمربی شهرخودرو در نشست خبری بعد از بازی گفت: پیش‌بینی می‌کردیم که بازی سختی داشته باشیم. باتوجه به فضای سنگین در ورزشگاه، نیمه‌اول متعادل بود، اما در نیمه‌دوم فشار استقلال بیشتر بود. ما خوب دفاع کردیم و موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم. موقعیت‌های استقلال نیز روی اشتباهات فردی ما بود. می‌توانستیم گل ساده و راحت را نخوریم. باتوجه به سنگینی مسابقه و ظرفیت تیم ما، درحد خودمان بازی خوبی ارائه کردیم. اگر ما اشتباه نمی‌کردیم، این مسابقه می‌توانست مساوی تمام شود. باید تمرکز خود را برای ادامه کار و بازی روز دوشنبه با سپاهان حفظ کنیم. وی در ادامه در واکنش به این موضوع که شاکری نمایش کم‌انگیزه‌ای داشت و در پرس تیمی شرکت نمی‌کرد که این موضوع باعث گل استقلال شد، تصریح کرد: همه ما انگیزه زیادی داشتیم. بحث بی‌انگیزگی بازیکنان را رد می‌کنم و قبول ندارم. فکر می‌کنم توپ روی یک انتقال به حمله تبدیل و گل شد و مهاجمان ما جاماندند. همه بازیکنان درحد خودشان توان گذاشتند. نمی‌توانیم یقه کسی را بگیریم که بد بازی کرده است و من از تیم راضی هستم. باتوجه به موقعیت و شرایطی که داشتیم، از تیم رضایت دارم. ما تیم نوپایی هستیم و بازی‌های سنگین با تیم‌های بزرگ به ما کمک می‌کند باشگاه بزرگی باشیم. تا به امروز در امتیازگیری خوب عمل کردیم. گل‌محمدی درباره تغییر و تحولات در این تیم و مشکل گل‌نزدن شهرخودرو، بیان کرد: صحبت راجع‌به نقل‌وانتقالات زود است، زیرا ۴ بازی پیش‌رو داریم. به همه بازیکنان اطمینان کامل داریم. در نیم‌فصل تغییر و تحولاتی خواهیم داشت. بیشتر ناراحتی من از بازی با نفت آبادان است که نتوانستیم در خانه برنده باشیم. ۱۲ موقعیت داشتیم، اما نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. تیم ما در مرحله گذار است و ساختار آن درحال شکل‌گیری است. پایه و اساس باشگاه درحال بناشدن است و امیدوارم در نیم‌فصل دوم تغییرات مثبتی داشته باشیم.

سکته در ابتدای تونل وحشت
شهرخودرو حالا در ابتدای ورود به تونل وحشت بازی‌های ۵ هفته پایانی در لیگ‌برتر، ۲ شکست تلخ را تجربه کرده است. تونل وحشتی که یحیی گل‌‎محمدی از آن یاد کرد، نبرد با استقلال، سپاهان، نساجی و تراکتورسازی است. شهرخودرو برابر نفت آبادان در مشهد و برابر استقلال در تهران تن به شکست ۱ بر ۰ داد و حالا باید در ادامه مسیر با سپاهان در مشهد و با نساجی و تراکتور به ترتیب در قائم‌شهر و تبریز بازی کند. ۳ دیداری که اگر قرار باشد شهرخودرو در آن‌ها امتیاز از دست بدهد، به‌یقین باتوجه به شرایط جدول از کورس قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باز خواهد ماند. با این همه شاید مهم‌ترین جدال برای آنکه مشهدی‌ها خودشان را در بالای جدول حفظ کنند، نبرد همین هفته‌شان در مشهد با سپاهان است. در روزی که نفت آبادان ۲۲ امتیازی و رده پنجم، بازی نسبتا آسانی با شاهین بوشهر در پیش دارد و پرسپولیس ۲۲ و استقلال ۲۵ امتیازی هم کار سختی برابر پیکان و گل‌گهر نخواهند داشت. حتی فولاد ۲۰ امتیازی هم این هفته در اهواز با پارس بازی دارد و می‌تواند ۳ امتیاز را به حساب خود واریز کند و اگر شهرخودرو برابر سپاهان ناکام باشد، آن‌وقت شاگردان گل‌محمدی ممکن است حتی تا رتبه‌های پنجم و ششم جدول هم سقوط کنند و سودای آقایی از سرشان بیفتد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->