رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

تشییع پیکر شهید محمداسماعیل عرب زوزنی در اجتماع صادقیون مشهد

  • کد خبر: ۱۱۰۲۹۰
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
تشییع پیکر شهید محمداسماعیل عرب زوزنی در اجتماع صادقیون مشهد
پیکر شهیدمحمداسماعیل عرب زوزنی، شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع‌مقدس، با حضور انبوه «صادقیون» تشییع شد.

محمدیان - وثوقی | شهرآرانیوز؛ هم زمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع و اسوه علم و تقوا، هزاران نفر از عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت در مشهد در اجتماع بزرگ «صادقیون» برای سوگواری آن امام همام شرکت کردند و برای عرض تسلیت به امام مهربانی‌ها خود را به حرم رضوی رساندند.

جمعی از هیئت‌های مذهبی شهر مشهد از ساعت‌های ابتدایی دیروز خود را برای برگزاری این مراسم مهیا کردند تا عزاداران و سینه زنان این مصیبت از گوشه وکنار شهر به میدان شهدا رهسپار شوند و عرض ارادت کنند.

در این گردهمایی که با حضور آیت ا... علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد، فرماندهان نظامی و انتظامی، سید عبدا... ارجائی، شهردار مشهد، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی در عرصه میدان شهدا برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید و قرائت زیارت امام جعفرصادق (ع)، یکی از مداحان خاندان عصمت و طهارت در رثای شهادت بنیان گذار مکتب جعفری به مرثیه سرایی پرداخت و عزاداران در غربت این حضرت اشک ماتم ریختند.

وداع با پیکر شهید عرب زوزنی

سوگواران در اجتماع صادقیون پس از اجتماع در میدان شهدا و برگزاری مراسم عزاداری، پیکر شهیدمحمداسماعیل عرب زوزنی، از رزمندگان تازه تفحص شده دفاع مقدس را که پس از ۳۸سال دوری به وطن برگشته است، به سمت حرم مطهر رضوی تشییع کردند.

شهیدمحمداسماعیل عرب زوزنی، فرزند محمدرضا، در ۱۷شهریور۱۳۴۶ در روستای زوزن از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشود و در چهارم اسفند۱۳۶۲ در عملیات خیبر به مقام رفیع شهادت رسید.

وداع صادقانه

جراحی اقتصادی کشور لازم بود

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) که با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه آیت ا... العظمی خویی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور جراحی اقتصادی کشور را با موفقیت به پایان ببرد و البته که در این مدت طوری عمل شود که مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر صدمه نبینند.

آیت ا... سیداحمد خاتمی شاگردی مکتب امام صادق (ع) را موجب افتخار و بالیدن دانست و به چند ویژگی شاگرد و عالم در تراز مکتب آن حضرت پرداخت و با اشاره به خداباوری، ساده زیستی، امربه معروف و نهی ازمنکر، عامل بودن،  احساس مسئولیت و انجام وظیفه و حضور در صحنه را یکی دیگر از خصوصیت‌های عالم در تراز مکتب ایشان برشمرد.

وی بی تفاوتی به انقلابی که پرچم دین را برافراشته است، نادرست خواند و بیان کرد: عالم دین منزوی نیست، بلکه حاضر در صحنه و زمان شناس است. زیرا اگر زمانه اش را نشناسد، فریب می‌خورد. وی افزود: اسلام ناب محمدی به کوشش جمهوری اسلامی با همه توان به میدان آمده است و دشمنان ملت برای همین توطئه می‌کنند تا دین را در این عرصه ناموفق جلوه دهند.

آیت ا... خاتمی مرزبانی از دین، حضور در صحنه‌های سیاسی و مردمی بودن را از دیگر ویژگی‌های عالمان برشمرد و با اشاره به موضوع گرانی‌ها تصریح کرد: جراحی اقتصادی پیش رو باید در دولت گذشته انجام می‌شد، اما نشد و امیدواریم رئیس جمهور با موفقیت کار را به پایان ببرد. عالمان دین نیز یادآور شدند که در این مدت طوری عمل شود که مردم و به ویژه قشر مستضعف صدمه نبینند.

وی به اهمیت جایگاه مشهد و در میزان عشق و علاقه مندی به خراسان اشاره کرد و گفت: خراسان دنیای مفاخر است و پیش از نهضت الهی ۱۵خرداد، در اوج سفاکی و دیکتاتوری رضاخان، این دیار برای حفظ دین با قیام مسجد گوهرشاد به پا خاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه عالمان دین برای حفظ حکم الهی حجاب قیام کردند و امروز چشم و چراغ عالم اسلام، رهبرمعظم انقلاب، تربیت یافته این دیار است.

در این مراسم همچنین یاد و خاطره عالم برجسته، آیت ا... فاطمی نیا، با حضور فرزندان آن مرحوم گرامی داشته شد.

بارگاه رضوی، عزادار سوگ امام‌صادق (ع)

در شب شهادت مظلومانه امام صادق (ع) حرم مطهر رضوی رنگ عزا و ماتم به خود گرفت. در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت و سوگواری پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->