سرخط خبرها

۲۲ بهمن، افتتاح دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب

  • کد خبر: ۱۱۰۳۴
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
۲۲ بهمن، افتتاح دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب
محبوبه فرامرزی / دبیر شهرآرامحله منطقه ۲
حمل و نقل یکی از اجزای حیاتی زندگی امروزی است و یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خصوصیات سیستم حمل و نقل ایمنی آن است. بروز تصادفات همواره مدیران شهری را به سوی بررسی راهکار‌های کاهش آن کشانده است. در همین راستا دوربرگردان‌ها را می‌توان جزو تسهیلات ترافیکی نام برد که حرکت‌های کم اهمیت‌تر در تقاطع‌ها و معابر به سمت آن‌ها هدایت می‌شوند تا عملکرد اصلی شریان‌ها که جابه‌جایی است ارتقا یابد. در کشور‌های توسعه یافته دوربرگردان، جایگزین حرکت گردش به چپ یا تبدیل تقاطع بی‌چراغ با حجم معبر فرعی کم، می‌شوند. با توجه به گسترش استفاده از دوربرگردان‌ها در ایران، متأسفانه در این میان مشکلات ایمنی دوربرگردان‌ها چالشی مهم است.
معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ در این‌باره گفت: استفاده از دوربرگردان‌ها به عنوان یکی از روش‌های مدیریت دسترسی و تسهیل روانی حرکت در ایران از اواخر سال ۱۳۸۲ به طور وسیعی گسترش یافت که در آن تقاطع‌های چراغ‌دار به دوربرگردان تبدیل شدند. هدف از اجرای این طرح کاهش تأخیر و افزایش ظرفیت روانی رانندگان بوده است.
احسان قیطاقی ادامه داد: با حرکت از سمت میدان امام حسین به سمت میدان سپاد که بخش مهم و راهبردی شهرداری منطقه ۲ است شاهد ترافیکی عظیم در هر ساعت از شبانه روز هستیم که عامل اصلی این موضوع نیز دوربرگردان خیابان ابوطالب است. این دوربرگردان سال هاست که با وجود اصلاحات هندسی متعدد که از سوی شهرداری انجام شده باز هم افزون بر افزایش میزان ترافیک، موجب بروز تصادف‌های جرحی نیز شده است به گونه‌ای که در طول یک سال گذشته حدود ۲۴ تصادف منجر به فوت و جرح در این مسیر رخ داده است.
وی همچنین افزود: مدیریت شهری با آگاهی به این موضوع و برای تأکید بر توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با هدف افزایش کیفیت و سهولت تردد شهروندان و زائران، مراسم «آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهم‌سطح ابوطالب» را در روز عید غدیر و با حضور شهردار مشهد، شهردار منطقه ۲، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک مشهد و معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ برگزار کرد.
قیطاقی درباره مشخصات فنی پروژه بیان کرد: این پروژه به طول ۶۵۰ متر و با شیب رمپ ۴ درصد و عرشه پل با دو دهانه ۲۵ متری اجرا خواهد شد و در نهایت بولوار ابوطالب شمالی را به بولوار ابوطالب جنوبی متصل خواهد کرد. این پروژه به سبک تک قوسی بتنی احداث خواهد شد، عرض باند ۹ متر و در محل دور زدن به ۱۲ متر خواهد رسید، همچنین ۶۰۰ مترمربع نیز مساحت زیرسازی پل است. طول هر رمپ ۲۰۰ متر، عرض محور ۱۲ متر با حجم عملیات خاکی ۱۲ هزار مترمکعب و حجم آسفالت ۱۱۰۰ تن، حجم آرماتور فلزی ۶۰۰ تن و حجم بتن‌ریزی ۶ هزار مترمکعب از مشخصات برجسته این پروژه است.
 معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه ۲ افزود: دوربرگردان غیر هم سطح ابوطالب ۲۲ بهمن‌ماه امسال افتتاح می‌شود. سازمان عمران شهرداری با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال مجری این پروژه است که در مدت زمان ۶ ماه به اتمام خواهد رسید و زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) شاهد ترافیکی روان و امن در این محدوده خواهند بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->