چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟ وزیر نیرو: توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب‌ و برق در دستورکار دولت قرار دارد | اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود
سرخط خبرها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: خیالتان راحت، حق کسی در یارانه ضایع نخواهد شد | ارسال پیامک به دهک‌های دهم

  • کد خبر: ۱۱۰۳۵۲
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: خیالتان راحت، حق کسی در یارانه ضایع نخواهد شد | ارسال پیامک به دهک‌های دهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه حتی حق یک نفر ضایع نخواهد شد گفت: آن‌هایی که علی الحساب یارانه دریافت کرده‌اند کمتر از ۹۰ درصد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، «حجت‌الله عبدالملکی» روز شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه رئیس جدید مرکز حراست و مشاور ستاد دانش‌بنیان و فناوری‌های وزیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۰ درصد مردم یارانه دریافت خواهند کرد و همه کسانی که جزو این افراد هستند و هنوز یارانه دریافت نکرده‌اند، خیالشان راحت باشد که یارانه آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۲ گروه در خصوص یارانه‌ها داشته‌ایم: افرادی که اصلاً پرونده یارانه نداشته‌اند این افراد حدود هفت و نیم‌میلیون نفر هستند که باید از سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند که به حدود چهارتا پنج میلیون نفر از آن‌ها یارانه تعلق می‌گیرند.

وزیر رفاه با اشاره به افرادی که یارانه آن‌ها توسط دولت قبل حذف و یا خودشان حذف کرده‌اند گفت: این افراد باید در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند، حقشان است که یارانه دریافت کنند.

وی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه‌ها، لیست ثبت‌نام‌کنندگان را برای وزارت رفاه، ارسال می‌کند بررسی‌ها تکمیلی انجام می‌شود و یارانه برای آن‌ها از اردیبهشت‌ماه لحاظ می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه گروه دوم افرادی هستند که جزو دهک دهمی شناسایی شده‌اند گفت: این افراد تا فروردین‌ماه یارانه می‌گرفتند، اما در اردیبهشت‌ماه یارانه به آن‌ها تعلق نگرفت که به دستور رئیس‌جمهور یک ماه برای آن‌ها واریز و مسدود است تا بررسی‌ها تکمیل شود.

وی گفت: رئیس‌جمهور یک ماه فرصت بررسی دادند تا وضعیت افرادی که اعتراض ثبت کرده‌اند رسیدگی شود در سامانه حمایت، قابلیت جدید به آن اضافه می‌شود، برای درخواست‌کنندگان پیامک ارسال می‌شود تا با مراجعه به سامانه شناسنامه اقتصادی را ببینید و اگر اعتراضی دارند اعلام و مدارک و مستندات را بارگذاری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درخواست‌های بازبینی درست است گفت: این امر نیازمند بازنگری است به‌عنوان‌مثال، فردی خودروی خود را به‌صورت قولنامه‌ای فروخته است اصل را بر صحت می‌گذاریم و به او فرصت می‌دهیم تا سند فروش خودرو را ارائه کند.

وی افزود: همچنین خانواده‌ای به‌خاطر درآمد بالای فرزندان جزو دهک دهم شناخته شده‌اند و یارانه آن‌ها قطع شده است در این راستا فرزندانی که خانواده مستقل تشکیل داده‌اند و یارانه را تفکیک نکرده‌اند، در سامانه حمایت راهنمایی می‌شوند تا جداسازی یارانه را انجام دهند و بعد والدین و اعضای خانواده مشمول دریافت یارانه می‌شوند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: همچنین کسانی که با حساب شخصی کار‌های اقتصادی غیرشخصی انجام می‌دادند به‌عنوان‌مثال، مسئول خرید شرکتی شده‌اند اصل را بر صحت می‌گذاریم و فرصت می‌دهیم که حساب تجاری را از حساب شخصی جداسازی کنند یا افرادی که وجوه شرعی طلاب را در دفاتر مراجع جمع‌آوری می‌کردند حساب‌ها را شفاف و جداسازی کنند.

افرادی که به دهک بندی‌ها اعتراض دارند، از طریق تماس با شماره‌های ۶۳۶۹ و ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اقدام کنند یا با مراجعه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->