سرخط خبرها

همسایه مزاحم / پلمب و تخلیه ۱۰ انبار ضایعات

  • کد خبر: ۱۱۰۳۹
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
  • ۱
همسایه مزاحم / پلمب و تخلیه ۱۰ انبار ضایعات
فرامرزی - در سفید و رنگ و رو رفته که باز شد انبوهی از کارتن و نان خشک و پلاستیک‌های رنگارنگ به چشم می‌خورد. آن‌قدر چیز‌های عجیب و غریب در اطراف گاراژ دیده می‌شد که بی‌شباهت به سمساری هم نبود. شاید ساعت‌ها وقت می‌برد تا این انبوه زباله را زیر و رو کرد و اسباب بازی‌های کهنه و لوازم برقی شکسته و... آن را جدا کرد.
از این مدل انبار‌های ضایعات که تا در باز نشود معلوم نیست پشت آن دیوار چه خبر است در محلات مختلف منطقه به ویژه اسماعیل‌آباد کم نیست. اهالی محلات مختلف منطقه ما از حضور این همسایگان مزاحم گلایه دارند. در این گزارش به این مشکل مردمی پرداخته‌ایم.

حضور نمکی‌ها
رقیه حسین‌زاده ساکن محله اسماعیل‌آباد در این‌باره می‌گوید: غیر از رفت و آمد معتادان که معمولا برای خرید مواد به این محله می‌آیند نمکی‌ها با بار و بندیلشان هم به این مشکل اضافه شده است. هر ساعت شبانه‌روز اگر به اسماعیل‌آباد بیایید افرادی را می‌بینید که با گاری برای انبار‌های ضایعات زباله بازیافتی می‌آورند. بطری آب بیشترین حجم زباله‌های این افراد را تشکیل می‌دهد.
وی که مادر ۲ دختر خردسال است، ادامه می‌دهد: رفت و آمد این افراد محله را ناامن می‌کند. مدام افراد مختلف به محله‌مان آمد و شد دارند و گاهی وقتی دخترم را صدا می‌زنم و او جوابم را نمی‌دهد بند دلم کنده می‌شود، دلم هزار راه می‌رود که مبادا دخترم از خانه بیرون رفته است و من متوجه نشده‌ام.

انبار ضایعات، عامل رفت و آمد
یکی دیگر از اهالی محله اسماعیل‌آباد در این‌باره می‌گوید: اگر انبار‌های ضایعات که قدم به قدم در این محله وجود دارد، نبود بی‌شک رفت‌و‌آمد این افراد هم از محله قطع می‌شد. بین نمکی‌ها، کارتن‌خواب‌هایی که برای هزینه مواد روزانه‌شان زباله بازیافتی جمع می‌کنند هم حضور دارند آن‌ها ظاهر نامناسبی دارند و باعث ناامنی در محله می‌شوند اگر این انبار‌ها نبود دلیلی نداشت آن‌ها با این زباله‌ها به محله ما رفت و آمد کنند.
حسن‌زاده ضمن درخواست جمع‌آوری این انبارها، ادامه می‌دهد: خودتان در نظر بگیرید اگر در همسایگی‌تان به جای منزل مسکونی انبار ضایعات وجود داشته باشد، زندگی شما چه وضعیتی خواهد داشت؟ وجود این انبار‌ها حیوانات موذی مانند موش را به محله می‌کشاند.

خودمان بازیافت کنیم
حجت پایدار، یکی دیگر از اهالی این محله، می‌گوید: وقتی خودمان انواع شیشه و پلاستیک و لوازم بازیافتی را در زباله‌های خانگی رها می‌کنیم باعث می‌شویم زباله‌گرد‌ها این وسایل را از زباله‌ها جدا و آن را به انبار‌های ضایعات تحویل بدهند. به نظرم باید خودمان دست به کار شویم و منتظر مسئولان لااقل در این‌باره نباشیم. اگر بازیافت کنیم و بازیافت کردن را به فرزندانمان هم یاد بدهیم این نوع مشکلات خود به خود از بین می‌رود.
وی یادآور می‌شود: دارندگان این انبار‌ها فقط به فکر سودجویی هستند و به حق و حقوق همسایگان توجهی نمی‌کنند. پس خودمان باید دست به کار شویم.

پلمب و جمع‌آوری انبار‌های ضایعات
در همین حال شهردار منطقه ۲ مشهد از پلمب و تخلیه ۱۰ مورد انبار ضایعات در آبان ماه خبر می‌دهد و می‌گوید: این انبار‌ها مشکلات فراوان بهداشتی و زیست‌محیطی را در کنار مناطق مسکونی ایجاد می‌کند.
جلال قربانی با بیان مطلب فوق می‌افزاید: اداره خدمات شهری منطقه ۲ برای دستیابی به بحث سلامت شهروندان افزون بر جمع‌آوری انبار‌های ضایعات به ۲۲ انبار دیگر نیز اخطار تخلیه داده که در صورت بی‌توجهی به اخطار، این انبار‌ها نیز جمع‌آوری و پلمب می‌شوند.
شهردار منطقه ۲ درآمد حاصل از ارجاع بازیافت‌کنندگان غیرمجاز به سازمان مپ را ۲۰ میلیون ریال می‌داند و می‌گوید: در آبان‌ماه ۴ تن و ۲۰۰ کیلو ضایعات و پسماند از انبار‌ها جمع‌آوری و تحویل سازمان مپ شده است.
وی می‌افزاید: هیچ انبار ضایعاتی نباید در داخل شهر فعالیت داشته باشد و در صورت مشاهده این گونه فعالیت‌های غیرمجاز با آنان برخورد و انبار‌ها جمع‌آوری می‌شود که در راستای دستیابی به این مهم سال گذشته بالغ بر ۵۰۰۰ مورد اخطار گرفتند و برای نزدیک به ۲۰۰۰ مورد نیز رأی صادر شد.
جلال قربانی از مردم درخواست می‌کند که ضمن تفکیک زباله‌های خود، ضایعات را تحویل سازمان مپ و در صورت مشاهده انبار‌های نگهداری ضایعات آن را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صرامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
0
0
سلا م یک مورد خانه اجارهی در شهر خمینی شهر 4سال ضایت فروشی می کنید هیچ کس پیگیری نمی کنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->