انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شانس برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو چقدر است؟

  • کد خبر: ۱۱۰۷۲۲
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
  • ۲۳
شانس برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو چقدر است؟
نتایج قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه، روز گذشته با تقاضای حدود چهارمیلیون و ۲۰۰هزار نفر اعلام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر این اساس نزدیک به ۳میلیون و ۹۰۰هزار نفر در طرح عادی و ۳۰۰هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کردند که بعد از استعلام، ۱۴۵هزار مادر، واجد شرایط بوده‌اند. به این ترتیب با توجه به ثبت تقاضای خودرو در قالب طرح جوانی جمعیت، شانس هر مادر برای برنده شدن یک به ۶/ ۱است. این در حالی است که شانس برنده شدن افراد عادی یک به ۴۴پیش‌بینی می‌شود.
قرعه‌کشی نخستین طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه، روز گذشته برگزار شد، طرحی که گفته می‌شود بیش از چهار میلیون تقاضا در آن ثبت و ۱۷۷هزار دستگاه محصول مختلف عرضه شده است.

طبق گفته مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، ۱۷۶هزار و ۹۱۱ خودرو در دور نخست قرعه‌کشی از طریق سامانه متمرکز عرضه شده است. عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: در این دوره ۴میلیون و ۱۷۵‌هزار و ۳۵۲ نفر ثبت‌نام کردند که ۳ میلیون و ۸۸۷‌هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادی و ۲۹۷‌هزار نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کرده‌اند. وی تاکید کرد: بعد از استعلام، مشخص شد ۱۴۵‌هزار نفر از مادران، واجد شرایط بوده‌اند.

با در نظر گرفتن عرضه ۱۷۷‌هزاردستگاهی، میزان خودرو‌های عرضه‌شده در نخستین طرح فروش یکپارچه، کمتر از وعده وزارت صمت است. صمتی‌ها وعده داده بودند در هر طرح فروش، ۲۰۰ تا ۳۰۰‌هزار محصول مختلف عرضه خواهد شد. اگر کف این عدد را نیز در نظر بگیریم، ۲۳‌هزار دستگاه خودروی کمتری در طرح فروش نخست عرضه شده است. اما با در نظر گرفتن همین اعداد و ارقام مشخص می‌شود شانس برنده شدن ثبت‌نام‌کنندگان در نخستین طرح فروش یکپارچه و نسبت به فروش‌های قبلی، بسیار بیشتر شده است. طبق اعلام مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، در طرح موردنظر بیش از چهار میلیون و ۱۷۵‌هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، که در مقایسه با طرح‌های قبلی، کمتر است. همچنین با در نظر گرفتن عدد ۱۷۷‌هزاردستگاهی برای عرضه، خودرو‌های بسیار بیشتری نیز نسبت به گذشته به فروش گذاشته شده‌اند؛ بنابراین این آمار نشان می‌دهد شانس برنده شدن ثبت‌نام‌کنندگان بسیار بالا رفته است.

در گذشته، چیزی حدود شش‌میلیون نفر برای چند‌هزار دستگاه خودرو (معمولا کمتر از ۲۰‌هزار دستگاه) ثبت‌نام می‌کردند، بنابراین شانس برنده شدن بسیار پایین و برای این آمار، یک به ۳۰۰ بود. حالا، اما با توجه به تقاضای بالغ بر چهار‌میلیون‌نفری و عرضه ۱۷۷‌هزاردستگاهی، شانس برنده شدن در طرح‌های فروش خودرو یک به ۲۳ شده است.

این البته در حالی است که بناست نصف خودرو‌های عرضه‌شده در قالب فروش یکپارچه اخیر، در قالب طرح جوانی جمعیت، به مادران دارای دو فرزند و بیشتر (که تاریخ تولد فرزند دوم به بعد آن‌ها نوزدهم آبان ۱۴۰۰ به بعد است) اختصاص یابد؛ بنابراین برای محاسبه شانس ثبت‌نام‌کنندگان عادی، باید نصف خودرو‌های عرضه‌شده را ملاک قرار داد. با در نظر گرفتن اینکه تعداد متقاضیان عادی بسیار بیشتر از مادران دارای دو فرزند است، آن‌ها شانس خیلی کمتری برای برنده شدن خواهند داشت. از آن سو، اما شانس مادران دارای دو فرزند برای برنده شدن در طرح‌های فروش خودروسازان بسیار بالاتر از افراد عادی است. با توجه به ثبت تقاضای ۱۴۵‌هزارنفری در قالب طرح جوانی جمعیت و لحاظ کردن نصف ظرفیت فروش (۸۸‌هزار و ۵۰۰ دستگاه)، شانس هر مادر شرکت‌کننده برای برنده شدن، یک به ۶/ ۱ است. این در حالی است که با در نظر گرفتن سه میلیون و ۸۰۰‌هزار تقاضای دیگر، شانس برنده شدن افراد عادی در طرح اخیر فروش، یک به ۴۴ خواهد بود.

منبع: دنیای اقتصاد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
1
5
شانس نیست پارتی

ازی کاش پیر زنی اشنای داشته باشی
بعد بگو قرعکشی یا قمکوشی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
هیچ شانسی نیست
والله که همین الآنم دارن نامردی میکنن،،،شک نکنید تو این کشور هیچ حقیقتی وجود نداره،،فقط و فقط کلاه برداری و حقه بازی،،،،همین الآنم مافیای ماشین دارن همه رو میگیرن با قیمت دو برابر و بیشتر میفروشن ب ملت،،پروسانتش هم تو
جیب کارخانه ها،،،،،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
1
سلام اگر قرعه ماشین افتاده باشه بعد نخریده باشیم میشه دوباره ثبت نام کنیم برای طرح مادران
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
سلام اره میشه خودم دوبار برنده شدم بار سوم این بار هم برنده شدم ولی مجبورأ امتیازش دادم
ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
1
به خدا همش دروغه کلاه برداری
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
1
0
سلام من در فروش فوق العاده برنده شدم فقط چرا نمیشه پول واریز کرد ممنون
مسیحا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
واقعا متاسفم براتون من که مادر بودم چرا برام درنیومد نه ماشین دارم نه پلاک به اسممه پارتی باز های گناه کار خداازتون نگذره
مهدیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
پارتی نیست منم سه بار برنده شدم طرح مادرا
النازفتح الهی از خداآفرین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
مگر من وارده شرایط نبودم مارا سر کار گذاشتین مادر چهار فرزند هستم نه دوتا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
1
0
تورا‌به‌خدا‌مردم‌اذیت‌نکنین‌این‌مردم‌گناه‌دارن‌اینه‌همه‌جواب‌داره
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
من که دیگه ناامید شدم
جواد حق شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
همش پارتی شد
Rasheed
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
والا تو همه دوره‌ها ثبت‌نام کردم ولی متاسفانه خبری نیس.

متاسفانه همه چی شده پول و پارتی کلا با ساز دلال‌ها میرقصیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
1
لطفاً آمار به تفکیک خودرو ارایه شود
شبس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
بادوام بچه حدود ۳۰ بار ثبت نام کردم خدالعنت کنه باعث شو دلال بازیو خداازتون نگذره ایشالله بهمون ماشین که بناپارتیسم بازی برنده شدید برید زیر تریلی
سعید منصوری
United States of America
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
چه فایده ای دارد این قرعه کشی های آب دوغ خیاری ایران خودرو وقتیکه منی 41 ساله که تازه تشکیل زندگی مشترک دادم و زیر پوشش بهزیستی هم خودم و هم خانمم از ابتدای این قرعه کشی های آب دوغ خیاری ایران خودرو که ماشینی هم نداریم سوار شویم و هردویمان نقص عضوی هستیم و در همه ی قرعه کشی های ایران خودرو از اول شرکت کردیم و فقط یک بار دنا اتوماتیک توربوی یک ساله از سبد قرعه کشی نامم بیرون آمده و دیگر هیچ زمانی توی قرعه کشی های ایران خودرو برنده نشدیم و از دنا اتوماتیک توربوی یک ساله هم انصراف دادیم از آن زمان هیچ موقع در هیچ یک از این قرعه کشی های ایران خودرو اسممان در نیومده چه به درد ما می‌خوره این لگن های حلب خالص ایران خودرو ؟؟
ماهرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
0
0
بچهای مم ک دوقلوووبودن وهمون تاریخ ک گفتن ب دنیااومدن پ چرامن برنده نشدم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
0
0
۱ هزار مادر و ۴۴ هزار از بند پارتی
خانم علیشاهیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
من و شوهرم ماشین به نام نداریم سه تا فرزند دارم دوسال در قرعه کشی شرکت میکنیم اسم ما در نمیاد چکار کنیم ی ماشین به نام ما در بیاد
یاسین
United States of America
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
خیلی‌عالی‌است
Mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
دسشون تو ی کاسه هس هر دو شرکت برید سایپا بنویسد طرح مادرانه سریع در میاد چون میخوان کمتر سود کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
قرعه کشی بهانست برای افزایش قیمت خودرو چرا؟
چون تا وقتی که 50 برابر ظرفیت فروش مردم متقاضی باشن، یعنی هنوز جا داره قیمت رو بالا ببرن.
پس از ماست که بر ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
من ۳۱ بار اسم نوشتم ایران خودر برنده نمی شوم چکار کنم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->