خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها
آیت‌الله علم‌الهدی:

نمازجمعه تهران به نصف مشهد هم نمی‌رسد

  • کد خبر: ۱۱۰۸۹
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
نمازجمعه تهران به نصف مشهد هم نمی‌رسد
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نماز جمعه تهران با جمعیت ۱۲ میلیون نفری به لحاظ جمعیت به نصف مشهد هم نمی‌رسد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ آیت الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در نشست صمیمانه با فعالین دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که در دانشکده مهندسی برگزار شد، مسئله نماز جمعه، خصوصیت نمازجمعه، هویت شهر مشهد و مسئله ابتذال در مشهد را جزو نکات مهم دانست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص عدم جذابیت نماز حمعه برای نسل جوان گفت: اینکه فرمودید نمازجمعه برای نسل جوان جذاب نیست، خود شما برادر جوان که شرکت کردید، ملازم شرکت در نمازجمعه هستید، شما هم جوان هستید، اگر برای نسل جوان جذاب نبود، خود شما هم شرکت نمی‌کردید.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ارزیابی کنیم جوانان حاضر در نمازجمعه، عددشان کم نیست از نیرو‌های متدین و مقید به حضور در نمازجمعه هستند و نماز جمعه پاتوق اجتماعی بسیاری از جوانان است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه نمازجمعه مشهد امروز بزرگترین نمازجمعه کشور است، گفت: میانگین جمعیت، ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر است، نماز جمعه تهران با جمعیت ۱۲ میلیون نفری به لحاظ جمعیت به نصف مشهد هم نمی‌رسد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: نمازجمعه، نماز عبادی سیاسی است، در خطبه نمازجمعه هم جنبه بنده سازی باید برای خدا باشد و هم جنبه بصیرت افزایی و روشنگری جامعه نسبت به مسائل ریز و درشت اجتماعی سیاسی جامعه باشد.

وی افزود: اینکه برخی عزیزان معتقدند یک طیف خاص در نماز جمعه صحبت می‌کنند، به بنده ربطی ندارد، مدیریتش با خود شما دانشجویان است که تشکل‌های ارزشی بیشتر در برنامه ریزی‌ها دخالت دارند و این به خاطر تناسب با نمازجمعه است، برنامه در جمع دانشجو تصمیم‌گیری و برنامه ریزی می‌شود که امیدواریم عزیزانی که برنامه‌ریزی می‌کنند این جامعیت را در برگزاری نمازجمعه در نظر بگیرند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در مسئله هویت مشهد و مسئله کنسرت، متأسفانه این مسئله اختلاط مغرضانه انجام گرفت، در این جا هیچگونه مخالفتی با موسیقی نداشتیم که بگوییم موسیقی‌های زیرزمینی چنین و چنان انجام می‌شود، کنسرت موسیقی نیست و موسیقی هم منحصر به کنسرت نیست.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در تمام کشور کنسرت انجام می‌گیرد، گفت: یک کنسرت در کشور نشان دهید که بگویید کنسرتی در کشور برگزار شد و مبتذل نبود، در مراسم هفته گذشته موسیقی پخش شده و من هم در جلسه نشستم، آیا منظور از موسیقی حتمأ هنر مبتذل است؟

وی با بیان اینکه اجرای کنسرت به شکل مبتذل انجام می‌شود، بیان کرد: ما در این شهر با ابتذال در هر نوع مخالفیم.

آیت الله علم الهدی یادآور شد:، چون مسئله کنسرت، مبتذلی است که در آن وضع درآمد و سودجویی عده‌ای مطرح است که جزو اصحاب موسیقی هستند، قصه را به موسیقی گره زدند، شما در این شهر چند آموزشگاه موسیقی دارید که با تابلو‌های بلند مسائل موسیقی را آموزش می‌دهند و ارشاد هم دارد مجوز می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: اگر موسیقی زیرزمینی مضر و مفسد است، باید دستگاه‌های مربوط پیگیری کنند، اگر بنا شد رستورانی غذای فاسد داد باید جلویش را بگیرند؛ موسیقی نیز همینطور است

وی گفت: من هیچ مسؤولیت اجرایی ندارم، استان ما نیز مثل همه استان‌ها دستگاه قضایی، امنیتی، انتظامی دارد و مسؤول امنیت نیز استاندار است، وظیفه بنده به عنوان نماینده رهبری، ارشاد و هدایت است، باید رهنمود دهیم و ارشاد کنیم، نه هیچ امکانات اجرایی در این شهر در دست من است و نه مسؤولیت اجرایی دارم، مسائل اجرایی مسؤول دارد که گاهی با این عزیزان جلسه‌ای می‌گیریم، فرهنگ نیز شورایی به نام شورای فرهنگ عمومی دارد، همه دستگاه‌های وابسته به فرهنگ عضو این شورا هستند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->