تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور؛ رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس
سرخط خبرها
در دومین سالگرد حادثه اشتران‌کوه همچنان داغ این سانحه تلخ، سرد نشده است

سوز صعود

  • کد خبر: ۱۱۱۳۰
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
سوز صعود
۲ سال از کوچ ابدی فاتحان آسمان اشتران‌کوه می‌گذرد، ۹ کوهنورد که بعد از فتح قله اشتران‌کوه لرستان در ازنا در مسیر بازگشت گرفتار خشم دیو طبیعت شدند. تیم دوازده‌نفره کوهنوردان مشهدی، متشکل از کوهنوردان حرفه‌ای باشگاه‌های پلنگ برفی و آزادگان مشهد، برای انجام یک صعود زمستانی راهی شهر ازنا در استان لرستان شده بودند تا طبق معمول صعود‌های گذشته‌شان به قلل دیگر، این‌بار هم ارتفاعات اشتران‌کوه (آلپ ایران) را زیر پا بگذارند، اما هیچ باورشان نبود که ۸ تای آن‌ها به همراه یک همراه بومی منطقه در یکی از دره‌های وی‌شکل کول‌جنو ابدی خواهند شد، حادثه‌ای که از همان ساعات اولیه با حجمی زیاد از شایعات و حرف و حدیث همراه بود و با گذشت زمان، ابعاد ترسناک‌تری از این ماجرا در رسانه‌ها مطرح شد تا جایی که بعد از گذشت یک سال از این حادثه، در اولین سالگرد درگذشت آن‌ها، خانواده‌های داغ‌دیده همچنان نسبت به آنچه رخ داده معترض اند.
ادعا‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و همچنان این موضوع در مرحله رسیدگی قضایی قرار دارد، اما شرایط گوناگونی پرونده حادثه اشتران‌کوه را به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های سوانح ورزشی در تاریخ ورزش ایران بدل کرده است.

دو سال بعد از حادثه تلخ
خانواده‌های داغدار حادثه اشتران‌کوه روایت‌های تلخی از آنچه گذشته است دارند.۹ خانواده در این حادثه که می‌توان سهمناک‌ترین سانحه کوهنوردی در خراسان هست فوت کرده اند و طبیعی است که به این سادگی داغ آن‌ها فراموش شدنی نیست. از تیم ۱۲ نفره ۸ کوهنورد مشهدی به همراه یک راهنمای لرستانی در این حادثه زیر بهمن ناگهانی کوهستان مدفون شدند و چند روزی طول کشید تا اجساد آن‌ها به مشهد رسید. اکنون از آن روز کذایی دو سال گذشته، ولی هنوز چیزی از سنگینی اتفاقی که افتاد کم نکرده است. رویدادی که البته در دل خود عبرت‌های بسیار هم دارد. جان باختگان سانحه اشتران کوه علی قاسم زاده، اکرم حقانی، علی حسینی، علیرضا عامری، مجید زاده تراب، مرتضی غلامپور، مهشید جوان محمدی و ناصر اکبری جملگی کوهنوردانی با سابقه و با تجربه بودند، اما اسیر خشم طبیعت شدند تا ثابت شود به کوهستان رفتن همیشه و در هر حالتی نیاز به برنامه ریزی دقیق و پایش جزئیات بسیار زیاد دارد.

وکیل کوهنوردان: کارشناس این پرونده تخصص کوهنوردی ندارد
زمان به‌سرعت می‌گذرد، اما بر اساس ادعای وکیل مدافع خانواده‌های داغدار، هنوز تا به سرانجام رسیدن این پرونده راه زیادی باقی است. علی محسن‌زاده، وکیل مدافع این پرونده، گفت: «درخواست اصلی خانواده‌ها از دادگاه شناسایی علت اصلی گرفتار شدن کوهنوردان در این حادثه است که مقصر اصلی شناخته شود.» وی با اشاره به آنکه پرونده در چه مرحله‌ای است افزود: «پرونده الان در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به این علت که ما در استان خراسان کارشناس رسمی دادگستری در رشته کوهنوردی نداریم، پرونده با مشکل مواجه شده است.
محسن‌زاده درباره زمان تقریبی به سرانجام رسیدن پرونده اظهار کرد: «با این شکل رسیدگی فعلی، احتمالا ۶ ماه تا یک سال دیگر پرونده ادامه‌دار باشد.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->