رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

دانشجوی انقلابی مطالبه گر است

  • کد خبر: ۱۱۱۹۴
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
دانشجوی انقلابی مطالبه گر است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: بصیرت داشتن، مطالبه‌گری، ضداستکبار بودن و حضور در صحنه‌های اجتماعی شاخصه‌های دانشجوی انقلابی است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی عصر امروز در آیین بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر روز انسان‌هایی است که با تاریکی‌ها جنگیدند و سرمایه بزرگی را به‌نام تعهد، استکبارستیری و انقلاب‌گری برای ما به ارث گذاشتند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه تلاش کرده‌ایم تا ارتباطمان با مردم کم‌رنگ نشود، بیان کرد: تا به الآن سعی کرده‌ایم در حد توان و بدون آلایش با مردم عزیز ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: هر روز بعد از نماز ظهر در تالار ولایت واقع در رواق امام خمینی (ره) برای رسیدگی به مشکلات مردم حاضر هستم و مردم بدون نوبت و هماهنگی قبلی می‌توانند مراجعه کنند، به جز روز‌های تعطیل و در صورت نبودن جلسات در خدمت مردم هستیم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه شما جوان‌ها باید کمک کنید تا سدی میان ما و مردم شکل نگیرد، بیان کرد: تنها چند مورد عزل و نصب در آستان قدس داشته‌ایم، بنا داریم از جوانان در کار‌های مدیریتی استفاده کنیم، مگر در مواردی که نیاز به افراد باتجربه داریم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس جوانانی همچون شهید باکری و شهید کاوه بودند که با روحیه انقلابی خود در عرصه جنگ خوش درخشیدند، بنابراین سرمایه‌گذاری برای جوانان حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه خطاب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، متذکر شد: مخاطب قرار دادن جوانان جنبه تبلیغاتی ندارد، بلکه محصول ۷۰ سال تجربه و کار سیاسی، نظامی، اجرایی و مدیریتی رهبری است.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: به معاونان و مسؤولان تاکید کرده‌ام تا پایان سال جاری سه نماینده جوان را به‌عنوان جایگزین خود معرفی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه باید نیمه پر لیوان را ببینیم، اظهار کرد: تمام انسان‌ها دارای خطا هستند، زیرا همه بشر هستیم و نقد‌های به ما وارد است، اما اینکه عده‌ای دوران تولیت فقید را به دوران طاغوت تشبیه می‌کنند، به‌دور از انصاف است.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین طبسی به یک ریال از حق تولیت خود دست نزده‌اند و خانه ایشان همان خانه‌ای است که قبل از انقلاب در زمان طلبگی خود داشته‌اند، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های امروز حرم مطهر به‌خاطر تلاش‌ها و زحمات ایشان است.

حجت‌الاسلام مروی بصیرت داشتن، مطالبه‌گری، ضداستکبار بودن و حضور در صحنه‌های اجتماعی را شاخصه‌های دانشجوی انقلابی توصیف کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: رهبری بر روی بصیرت تأکید ویژه‌ای دارند، صدماتی که در طول تاریخ بر ما وارد شده به‌خاطر کسانی است که بصیرت کافی نداشته و دچار لغزش شده‌اند.

وی یادآور شد: در جنگ صفین مردم به‌علت نداشتن بصیرت، امام علی (ع) را که قرآن ناطق بودند نادیده گرفتند، به ایشان پشت کرده و خوارج شدند.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد، فریب و حیله دشمن را نمی‌خورد و در مقابل تهدید‌ها نمی‌لرزد، بیان کرد: رهبری بار‌ها گفته‌اند آمریکا دشمن ماست، باید دشمن را دشمن بدانیم، زیرا قصد نابودی ما را دارد.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: افرادی می‌توانند علم هدایت را حمل کنند که اهل بصیرت هستند، باید حتما به یک نقطه اتکا داشته باشیم وگرنه مانند خوارج می‌شویم.

وی تصریح کرد: در مسائلی ممکن است دچار ابهام و سؤال شویم، اما باید بدانیم نقطه مهم و تکیه‌گاه امن ما ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام مروی گفت: باید با صبر و بصیرت عمل کنیم، به‌عنوان مثال رهبری به علت بینش و افق دیدی که به آینده دارند، چیز‌هایی را می‌بینند که ما نمی‌بینیم، اگر در مسائل به‌خوبی تأمل نکنیم، دچار لغزش و خطا می‌شویم و تکیه‌گاه خود را از دست می‌دهیم.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->