پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد
سرخط خبرها

رتبه دوم مرگ عابران پیاده در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۲۲۲
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
  • ۱
رتبه دوم مرگ عابران پیاده در خراسان رضوی
پزشکی قانونی از سهم ۸ درصدی استان در آمار مرگ عابران بر اثر تصادفات خبر داد
اعلام آخرین آمار مرگ عابران در پی تصادفات رانندگی، خبر خوشی برای استان نداشت و براساس این آمار بیشترین مرگ و میر عابران پیاده پس از استان تهران در خراسان‌رضوی رخ می‌دهد.
این آمار‌ها را سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرده و از کشته شدن ۲۱۸۱ عابرپیاده طی ۷ ماه گذشته در سراسر کشور خبر داده است که این رقم حدود یک پنجم معادل ۱۹/۸ درصد از کل تلفات تصادفات را به خود اختصاص داده است. همچنین آمار عابران فوت شده در حوادث رانندگی هفت ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۲۰ نفر کشته شدند، ۲/۱ درصد افزایش داشته است.

بیشترین عابر کشته شده در تهران
بر اساس این گزارش در هفت ماهه امسال، سه چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک چهارم زن بوده‌اند و استان‌های تهران با ۳۱۷، خراسان‌رضوی با ۱۷۱ و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشته‌اند.
بیشترین سهم تلفات عابران پیاده نسبت به کل تصادفات، به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با 38/6 درصد، مازندران با 35/4 درصد و گیلان با 32/7 درصد بوده، به بیان دیگر در این ۳ استان عابران پیاده بالاترین سهم مرگ و میر را نسبت به کل تصادفات داشته‌اند.
در بخشی دیگر از این گزارش اعلام شده است که در هفت ماهه امسال بیش از نیمی از عابران پیاده در راه‌های درون‌شهری با 54/3 درصد، جان باخته‌اند.37/7 درصد نیز در جاده‌های برون‌شهری، ۶/۶ درصد در راه‌های روستایی و 1/4 درصد در سایر راه‌ها کشته شده‌اند.
از لحاظ سنی، 43/1 درصد عابران پیاده کشته شده در تصادفات هفت ماهه امسال در رده سنی ۶۰ سال به بالا و 15/5 درصد نیز ۱۷‌سال و کمتر بوده‌اند. همچنین 18/6 درصد از این افراد ۱۸ تا ۳۹ سال و 22/7 درصد ۴۰ تا ۵۹ سال سن داشته‌اند.
بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی، برخورد با خودرو‌های سواری با 63/8 درصد عمده‌ترین علت مرگ عابران پیاده در تصادفات بوده است. پس از آن برخورد با وانت‌بار با ۱۱ درصد، موتورسیکلت با 9/1 درصد، کامیون و تریلی با 6/3 درصد و برخورد با اتوبوس و مینی‌بوس با ۳ درصد موجب از دست دادن جان عابران پیاده شده است. سایر وسایل‌نقلیه مانند وسایل کشاورزی نیز درصد‌های کمی را به خود اختصاص داده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
با سلام ،
خوشا به حال شهردار و پلیس مشهد .
عابر پیاده حتی زمان سبز بودن چراغ سبز برای او نمیتواند عبور کند با وجود حق تقدم برایش.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->