٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصلاح قیمت دارو مبتنی بر تورم| پرداختی مردم افزایش نمی‌یابد

  • کد خبر: ۱۱۲۵۶۴
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
اصلاح قیمت دارو مبتنی بر تورم| پرداختی مردم افزایش نمی‌یابد
رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالا‌ها اتفاق می‌افتد که دارو هم یکی از آن‌هاست، گفت: اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام دهیم؛ یعنی همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای دارو‌های بیمه‌ای نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام دارایی در حاشیه یازدهمین همایش طلای سبز و دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، درباره هشدار سندیکای دارو در زمینه وضعیت بحرانی دارو در حوزه مالی، گفت: خوشبختانه یکی از دستاورد‌های ما در جمهوری اسلامی، صنایع دارویی‌مان است که هم با فناوری بالا و هم با حضور نخبگان همراه است و ما سفت و سخت از این صنعت حمایت کرده و کمک‌شان می‌کنیم.

وی افزود: یکی از روش‌های حمایت بحث‌هایی است که در زمینه اصلاح قیمت دارو خواهیم داشت که خوشبختانه بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ این اصلاح قیمت بر این اساس است که اصلاح قیمت را همراه با اصلاح پوشش بیمه انجام دهیم. یعنی همزمان پوشش بیمه‌ای با قیمت جدید اعمال می‌شود و مردم هزینه اضافه‌ای را برای دارو‌هایی که تحت پوشش بیمه است نسبت به سال ۱۴۰۰ پرداخت نخواهند کرد.

دارایی گفت: بنابراین علی‌رغم اینکه ممکن است قیمت قفسه دارو تغییر کند، اما پرداختی مردم با بیمه افزایش نمی‌یابد که این روند انجام می‌شود. طبیعی هم هست، زیرا وقتی تورم حادث می‌شود برای همه کالا‌ها اتقاق می‌افتد که دارو هم یکی از آن‌هاست. این اصلاح قیمت به تداوم تولید و گسترش آن کمک می‌کند.

وی گفت: فعلا با ارز دارو هیچ کاری نداریم و ارز مانند سال ۱۴۰۰ دارد پرداخت می‌شود.  این اصلاح قیمت مبتنی بر تورم است که به زودی انجام می‌شود؛ زیرا ما سه ماه است که اصلاح قیمت نداشتیم.

وی گفت: صنعت دارو هم حق دارد که در زمینه نگرانی‌هایشان صحبت کنند و درست هم هست، اما ما مطمئنا اجازه نمی‌دهیم تولید آن‌ها دچار مشکل شود و جلسات مکرری هم با حضور ریاست جمهوری و ستاد تنظیم بازار داشتیم که به نحو مقتضی این اصلاح را قبل آن تاریخ انجام دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سوالی، درباره ذخایر دارویی و وضعیت کمبودها، گفت: کمبود‌های دارویی که اخیرا داریم به دلیل بحث تولید داخلی است که اگر ان‌شاءالله قیمت‌هایشان به زودی اصلاح شود، این کمبود‌ها هم برطرف می‌شود.

دارایی درباره وضعیت قاچاق فراورده‌های آرایشی نیز گفت: از زمانیکه امورات آرایشی و بهداشتی در زمینه واردات و صادرات به وزارت صمت منتقل شد، با ممنوع کردن واردات به هر نحوی باعث شد از آنجایی که تولید داخل نداشتیم، در داخل به نیاز‌ها پاسخ داده نشود و از طریق قاچاق تامین شود. حال ممکن است این قاچاق فیک یا تقلبی و حتی مضر باشد؛ بنابراین بهتر بود در خصوص فراورده‌هایی که نیاز بازار است، اما فناوری یا توان تولید داخلی آن را نداریم، حتما تجدید نظر کنیم. خوب نیست که عمده محصولاتی که در این حوزه در بازار ما هستند، از مسیر قاچاق بیایند و حتما باید این را اصلاح کنیم. پیشنهاداتی دادیم و از آنجایی که سلامت این کالا‌ها را باید تضمین کنیم حتما مداخله می‌کنیم که اصلاح شود.  فکر می‌کنم درصد بالایی از محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->