نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ماجدی: اسکوچیچ با ما قرارداد دارد، اما اولویت تیم ملی است| مذاکره‌ای با کی‌روش نداشتیم

  • کد خبر: ۱۱۲۶۸۸
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
ماجدی: اسکوچیچ با ما قرارداد دارد، اما اولویت تیم ملی است| مذاکره‌ای با کی‌روش نداشتیم
سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: منافع ملی ما از هر چیز دیگری مهم‌تر است و به طور حتم این یک اصل و قانون برای هر ایرانی است و به آن پایبند خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، میرشاد ماجدی در گفت‌وگویی تلویزیونی درمورد خروجی فدراسیون فوتبال در ۱۰۰ روز فعالیتش، توضیح داد: چند موضوع مختلف وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها من و همکارانم خوب کار کردیم. در این ۱۰۰ روز عید نوروز و سایر تعطیلی‌ها را داشتیم. به خودم در این مدت نمره ۱۵ می‌دهم.

سرپرست فدراسیون درباره اینکه دراگان اسکوچیچ سریع‌ترین صعود خود به جام‌جهانی را با این مربی تجربه کرد، اما پس از باخت به الجزایر حواشی پیرامون تغییر او به وجود آمد، گفت: اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و مربی تحت قرارداد مورد حمایت فدراسیون است، اما اولویت و نگاه خود، اعضای هیات رئیسه و ارکان فدراسیون، تیم ملی است. بزرگ‌تر از نام ایران در عرصه ورزش و فوتبال نیست. هرکاری را برای سرمربی و تیم ملی انجام خواهیم داد. تاکنون سرمربی ما قرارداد دارد و فدراسیون به این موضوع متعهد است.

وی درباره اینکه آیا نهاد‌های بالادستی در این مورد بحثی نداشته‌اند، گفت: هیچ نهادی به ما فشار نمی‌آورد. یکی از بحث‌هایی که همیشه داریم و فیفا و AFC هم روی آن تاکید دارند، این است که شخص غیر در فوتبال دخالت نکند. تا الان کسی به ما فشاری نگذاشته و اجبار نکرده کاری را انجام بدهیم.

ماجدی افزود: برخی مواقع دوستان مشاوره می‌دهند و صحبت می‌کنند و عقل سلیم این است که بپذیریم. انسان کامل نیست. مخصوصا با شرایط فعلی فدراسیون که فشار و هجمه زیاد است. فشار کاری زیاد است و نمی‌توان به تنهایی تصمیم گرفت. دوستان مشورت می‌دهند تا برنامه‌ریزی کنیم و در نهایت تصمیم نهایی گرفته شود.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اسکوچیچ با ما قرار داد دارد، اما باز هم می‌گویم بالاتر از تیم ملی هیچ آدمی نیست.

ماجدی درباره اینکه اگر به هر دلیلی ببیند منافع ملی به خطر افتاده آیا احتمال دارد اسکوچیچ را تغییر بدهد، توضیح داد: نه تنها من، هرکسی در این کشور زندگی می‌کند منافع ملی را ارزشمندتر از منافع فردی می‌داند. باید اذعان را به این سمت برد که شرایط این جام‌جهانی با تمام جام‌های جهانی ادوار قبلی فرق می‌کند. این جام از تابستان به زمستان انتقال یافته و در این زمان لیگ‌های باشگاه‌های حاضر در جام‌جهانی برگزار می‌شود. در این حالت نمی‌توانید بازیکنان را در اختیار داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی ما ۱۶-۱۵ لژیونر دارد. زمانی هست که می‌خواهید اردو بگذارید و می‌گویید از بازیکنان داخلی به این دلیل که لیگ ما تعطیل است به اردو دعوت می‌کنیم. ۳-۲ بازیکن ترکیب اصلی ما داخلی هستند و سایر نفرات لژیونر. قطعاً باشگاه‌های‌شان آن‌ها را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. برای فیفادی بعدی فقط یک هفته زمان داریم. از ۲۸ شهریور تا پنج مهر؛ باید تمام هم و غم خود را بگذاریم و از فردا بازی با الجزایر هم این برنامه‌ریزی با تشکیل کارگروه شروع شده است. قرار است این کارگروه هر هفته گزارش کار بدهد. باید برای تیم ملی حداقل دو بازی تدارکاتی خوب داشته باشیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد بازی‌های دوستانه تیم ملی خاطرنشان کرد: باید حداقل دو بازی در شهریور انجام بدهند رایزنی‌ها هم شروع شده بر اساس شنیده‌ها نسبت به نام حریفان صحبت نمی‌کنیم. قرارداد‌ها ضبط می‌شود مثلا قرارداد به مبلغ ۱۰ یا ۵۰ هزار یا یک میلیون دلار بسته‌ایم آیا یک میلیون دلار به درد ما می‌خورد یا روح و روانی که از بازیکن، تیم و مردم ما از بین رفته است. قرارداد وقتی لغو می‌شود تمام مملکت را به هم می‌ریزد آن هم مملکتی مثل ایران که عاشقانه تیم ملی‌شان را نگاه می‌کنند.

ماجدی گفت: تمام هم و غم ما این است در سپتامبر در بازه زمانی که گفتم دست کم دو بازی دوستانه خوب را تدارک ببینیم. البته برای تدارک این مسابقات با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم، اما باید کار‌ها انجام بشود تا تجربه تلخ بازی با کانادا و اردوی قبلی را نداشته باشیم.

وی در مورد دلیل لغو دیدار با کانادا عنوان کرد: فدراسیون فوتبالی که من مسئولیتش را بر عهده دارم شفاف است برخی دوستان گفتند قرارداد با کانادا را به ما بدهید تا در موردش نظر بدهیم و اصلاحاتی داشته باشیم. در بندی از قرارداد آمده باید کاملا محرمانه باشد و یکی از طرفین حق انتشار آن را ندارند. این قرارداد هم با درخواست سرمربی بسته شده است. اسکوچیچ خواست با کانادا بازی کنیم اول قرار بود در شهریور در قطر با کانادا بازی کنیم، اما در آن زمان قطر اجازه میزبانی به ما نمی‌داد، زیرا نباید هیچ بازی در استادیوم‌های میزبان جام‌جهانی برگزار شود؛ لذا باید تغییر مسیر می‌دادیم و جای دیگری بازی می‌کردیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قرار است اردویی برای تیم ملی در کدام کشور برگزار شود گفت: مشغول رایزنی و برنامه‌ریزی هستیم دغدغه‌های ما را کشور‌های دیگر هم دارند و باید برنامه‌های خود را سبک و سنگین کنند. در مورد کانادا صحبت می‌کرد این کشور به ما نامه زد و گفت هزینه بازی را با بلیت، غذا می‌دهم قرار بود در تاریخ ۱۵ خرداد یا ۵ ژوئن بازی کنیم قرارداد‌ها ثبت و برای ما ارسال شد. یکی از مهمترین معضلات ما برای سفر به کانادا ویزا بود به همین دلیل که سفارت این کشور در ایران نیست باید به کشور ثالث می‌رفتیم تا آن‌ها باری ما جدول زمانبندی سفر برای دریافت ویزا با ساعت و روز اعلام کردند گفتند مثلا ساعت ۱۱ صبح فلان روز در کشور ثالث باشید. همه کار‌ها انجام شد و بچه‌ها هم در تهران اردوی دو سه روزه داشتند. پس از آن قرار شد برای ویزا به ترکیه برویم و به تهران بازگردیم تا پس از دریافت ویزا وارد کانادا شویم.

وی ادامه داد: روزی که برای پیگیری بحث دریافت ویزا به استانبول رفتیم تا اپلیکیشنی را در اختیار بگیریم وقتی وارد هتل شده و وای‌فای خود را نصب کردیم اولین پیامی که برای من آمد این بود که بازی با کانادا لغو شده خود من هم از این موضوع تعجب کردم. با روابط بین‌الملل خود تماس گرفتیم و گفتند این مسابقه لغو شده است. کانادا در نامه اول خود اعلام کرد این مسابقه به دلیل مسائل ژئوپلتیک اجتماعی و سیاسی لغو شده است.

سرپرست فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این موضوع برای ما خیلی جالب بود، زیرا اولین بار بود که اتفاق می‌افتاد خودتان را جای ما بگذارید برنامه‌ریزی کرده و بازیکنان را در اردویی قرار بدهید همه تصور می‌کردند که سفر به کانادا انجام می‌شود. وقتی قرارداد را امضاء می‌کنید ضمانت اجرایی وجود دارد. باور می‌کنید در آن شرایط دغدغه و استرس چقدر زیاد است. از مردم خودمان می‌خواهم یکبار هم که شده با عینک و کفش‌های ما فدراسیون را ببینند و با کفش‌های ما راه بروند. زمانی که گفتند بازی ایران و الجزایر ۲۰ دقیقه به تأخیر افتاده بالای ۱۰۰ خیال و توهم در ذهن من شکل گرفت. در آن لحظه استرس بدن ما را گرفت که نکند بازی لغو شده، زیرا مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد. همین شرایط ۱۰ روز قبل برای ما اتفاق افتاده بود و کانادا با وجود امضاء قرارداد و در شرایطی که بالاترین تیم امضای یک کشور است مسابقه را لغو کردند.

وی در مورد اینکه کانادا می‌تواند غرامت بدهد توضیح داد: شکایت‌نامه ما مشغول تدوین و ارسال است کانادا باید پاسخگوی عملش باشد. غرامت کوچک‌ترین چیز است همه مردم ایران از برنامه‌ریزی فدراسیون نالان هستند. بازیکنان می‌گویند اردو فلان بود، اما این مسائل از کجا نشأت می‌گیرد. اگر تیم برای بازی به کانادا به این کشور می‌رفت دیگر چه مشکلی بود. طبق برنامه‌ریزی می‌خواستیم با تیم رنکینگ ۳۸ جهان بازی کنیم تیمی که شبیه‌سازی آمریکا است. مسیر خوبی را می‌رفتیم، اما بحث‌ها به غیرورزشی و احساسی سبب لغو مسابقه شد. باور می‌کنید پس از اینکه بازی با الجزایر به دلیل اشتباه راننده اتوبوس ۲۰دقیقه به تأخیر افتاد چه استرسی کشیدیم نمی‌توان این وضعیت را تحمل کرد. تماس گرفتند و گفتند تیم ما به زمین آمده است از طریق واتساپ با حمید استیلی تماس گرفتم و گفتند داوران در زمین هستند گفت ناراحت نباش تیم الجزایر به ورزشگاه آمده و مشغول گرم کردن است. واقعا تیم پیدا کردن در این شرایط سخت است.

وی با اشاره به صحبت‌های جواد خیابانی در زمان بازی با الجزایر گفت:‌یکی از دوستان خوب رسانه‌ای ما گفته تیم ملی باید حداقل ۱۰ بازی دوستانه انجام بدهد آیا می‌توانم بپرسم با کدام تیم‌ها این تعداد بازی‌ها را برگزار کنیم. فقط یک هفته زمان داریم ۱۰ بازی را از کجا بیاوریم؟ مردم ما با فوتبال زندگی می‌کنند و می‌دانند در این زمان لیگ ملت‌های اروپا برگزار می‌شود. تمام تیم‌های اروپایی درگیر این مسابقات هستند. آفریقایی‌ها هم جام ملت‌های خودشان را دارند. باید معدود تیم‌هایی بتوانند با ما بازی کنند. فقط تیم‌های آمریکای شمالی و جنوبی می‌مانند می‌دانید برای آوردن تیم‌هایی مثل برزیل و آرژانتین باید چه هزینه‌ای کنیم تازه اگر برنامه شان خالی باشد ما هم دوست داریم هزینه کنیم. این تعداد بازی که دوستان می‌گویند رویا و خیالی بیش نیست.   باید تصمیمی بگیریم که این کار را هم بعد از بازی با الجزایر شروع کنیم

ماجدی در مورد آیا برگزاری اردو در قطر تصمیم خود اسکوچیچ بوده پاسخ داد: چندین تیم در این کشور در حال بازی کردن بودند پلی‌اف در قطر در حال برگزاری است. تیم‌هایی مثل پرو، کاستاریکا، استرالیا و برخی دیگر از کشور‌های آمریکای جنوبی.   سفر به قطر آپشن دوم ما بود و چاره‌ای هم نداشتیم اگر به این کشور نمی‌رفتیم همین بازی با الجزایر را هم از دست می‌دادیم.

وی در خصوص مطرح شدن نام تیم‌هایی مثل اروگوئه و آفریقای جنوبی پس از لغو دیدار با کانادا برای برگزاری بازی با ایران عنوان کرد: این سوالات رسانه‌ای و مربوط به فضای مجازی است. برای بازی با آفریقای جنوبی ایجنت نامه غیررسمی برای ما فرستاد و دعوت کرد تیم ملی در تاریخ ۱۴ ژوئن با آفریقا بازی کند. کانادا آسیب دیگری هم به ما زد قرار بود در این کشور دو بازی برگزار کنیم ابتدا با کانادا و دیگری با پاراگوئه، اکوادور یا کاستاریکا که مسابقه دوم قرار بود در تورنتو برگزار شود. کانادا گفتند همان یک بازی را انجام می‌دهیم و برای بازی دوم به ایران استادیوم نمی‌دهیم عملا دیدار دوم را کنسل کردیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: پس از لغو بازی با کانادا برای بازی با اروگوئه برنامه‌ریزی کردیم، اما کادر فنی سفر به این کشور را به خاطر بعد مسافت قبول نکرد. پس از لغو دیدار با کانادا همه مسائل در هاله‌ای از ابهام رفت مجبور شدیم تغییر مسیر بدهیم و من هم بازیکن بودم و دغدغه بازیکنان را درک می‌کنم، اما چاره‌ای نداشتیم نگرانی بازیکنان درست بود، زیرا آن‌ها می‌گفتند اردوی طولانی مدت در این کشور خسته‌کننده می‌شود. اردو در این کشور گرفته بودیم و اگر بازی را لغو می‌کردیم اردو در این کشور را از دست می‌دادیم.

وی اضافه کرد: سوال من این است به عنوان مجری یا تهیه‌کننده در یک برنامه یکسال قرارداد می‌بندیم روز اول به شما می‌گویند این قرارداد لغو شد، اما برای یکسال این قرارداد برنامه‌ریزی کردید ما قبول کرده بودیم در قطر بمانیم. نمی‌توان گفت محل حضور خود را تغییر بدهیم و به فلان جا برویم این حرف نادرست است.  پلن دوم در شرایطی که قراردادی را امضاء نکردیم. اگر پلن اول انجام نشد پلن دوم را اجرا می‌کنیم اگر اشتباه می‌گویم بگویید. این مسائل در ذهن مردم می‌ماند، اما قرارداد رسمی بود.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چرا اسکوچیچ پس از بازگشت به ایران گفت از اردوی قطر ناراضی بودم گفت: خودش گفت در قطر اردو بزنید امروز هم وقتی او را دیدم این موضوع را اعلام کرد. ۱۲ روز تمرین کردن برای هر تیمی خسته‌کننده است. همه بازیکنان تصور می‌کردند امروز تمرین می‌کنند و فردا بازی می‌کنند، اما موضوع فرسایشی شد این نظر من است و قطعا بازیکنان و مربیان هم چنین نظری دارند. امروز صبح مجدد با اسکوچیچ صحبت کردم و صحبت‌هایش در رسانه‌ها به من هم انتقال داده شد.

وی در خصوص اینکه آیا اعتراض بازیکنان به شرایط اردویی بوده یا بحث دیگری در میان است گفت: امکانات اردوی ما در قطر هتل ۵ ستاره روتانا بود زمین‌ها هم خوب بود، اما به دلیل اینکه در فصل گرما هستیم مقداری سطح چمن را بیشتر زده بودند سه زمین در قطر تغییر دادیم. بازیکنان حق دارند و یکی از بحث‌های آن‌ها هم مربوط به پاداش‌ها است. به سوالی می‌رسیم که در ابتدا پرسیدیم چرا من نرفتم؟ وقتی تیمی را به دوحه فرستادیم سرپرست و عوامل حضور دارند. لازم نبود من به این کشور بروم. زیرا همه کار‌ها انجام شده بود. از وزیر ورزش و همکارانش تشکر می‌کنم که قبل از حضورمان در قطر کمک کرده و مسائلی را تنظیم کرده و در اختیار فدراسیون قرار داده تا بتوانیم قبل از بازی با الجزایر پاداش بازیکنان به صورت کامل پرداخت کنیم. ۵ بعدازظهر روز بازی با الجزایر این پاداش‌ها پرداخت شد.

وی اضافه کرد: وظیفه ما این هم تدارکات را فراهم کنیم و هم منابع مالی از سجادی تشکر می‌کنم او وقتی به قطر رفت در هتل حضور یافت و با بازیکنان و مربیان ما صحبت کرد به آن‌ها دلگرمی داد.

سرپرست فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در جلسه با وزیر هم برنامه‌ها را گفتیم. من هم در ارتباط بودم و این جلسه را هم سرپرست و مدیر تیم ملی ترتیب داد تا سجادی از نزدیک خلاء بازیکنان را متوجه شود. رابطه بسیار خوبی داریم. به هر حال نیاز بود که وی برای رفع نگرانی‌هایش از نزدیک شرایط ملی‌پوشان را ببیند و دغدغه‌ها را حس کند. سجادی قهرمان ملی بوده و خوشحالم که بگویم شرایط ملی‌پوشان را حس کرد. دغدغه‌هایی وجود داشت که از طریق پرداخت پاداش‌ها تا حدود زیادی برطرف شد.

ماجدی در پاسخ به این سوال که آیا در جریان موضوع صحبت‌های وزیر ورزش با بازیکنان قرار دارد یا خیر، تصریح کرد: در جریان جزئیات نیستم، چون هنوز عزیزان به فدراسیون نیامده‌اند.

وی ادامه داد: خط قرمز ما تیم ملی و جام‌جهانی و حضور پررنگ در این مسابقات است. تمام انرژی خود را می‌گذاریم که تیم ملی در بهترین شرایط وارد مسابقات شود. اینکه می‌گویم بهترین‌ها یعنی چیزی که بعد از بازی با الجزایر آغاز کرده‌ایم. امیدوارم تا دو یا سه هفته آینده خبر‌های خوبی را به جامعه اعلام کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال درمورد اینکه برای برگزاری بازی دوستانه چه مبلغی به تیم الجزایر پرداخت شده است، اظهار داشت: در قرارداد ما با تیم ملی الجزایر قید شده بود که تیم A با تیم A بازی کند. یعنی تیم اصلی هر دو کشور مقابل هم قرار بگیرند. فدراسیون الجزایر تیمش را از تانزانیا به قطر آورده بود و این یعنی تیم اصلی‌اش را آورده بود. اکثر آن بازیکنان لژیونر بودند. اگر اینکه بگوییم آن‌ها سه بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتند که باید بگوییم ما هم چند بازیکن اصلی از جمله امیری، کعنانی‌زادگان، خلیل‌زاده، انصاری‌فرد، قدوس و… را در اختیار نداشتیم.

ماجدی ادامه داد: اصلاً تمام نفراتی که گفتم را کنار بگذارید. خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان بازیکنان اصلی ما در قلب خط دفاعی هستند و ما دو بازیکن اصلی خود را برای این مسابقات در ترکیب نداشتیم. آیا باید بگوییم که با تیم دوم خود مقابل الجزایر قرار گرفتیم؟

وی گفت: وارد جزئیات شدن کار را سخت می‌کند. وقتی در قرارداد می‌نویسم که تیم اصلی، به ناچار تیم حریف تیم اصلی‌اش را معرفی می‌کند. همین بازیکنان در جام ملت‌های آفریقا بازی کردند. شاکله اصلی آن‌ها شاکله تیم اصلی بود. آن بازیکن الجزایری که اخیرا فوت کرد، بازیکنی بود که در کشور خودش مانده بود و این یعنی تیم دوم آن‌ها در الجزایر مانده بود. آن تیمی که در قطر با ما بازی کرد تیم اصلی الجزایر بود.

ماجدی درخصوص اینکه می‌گفتند الجزایر با تیم دوم خود به مصاف ایران آمده است، تصریح کرد: بحث جام جهانی با بازی دوستانه خیلی فرق دارد. شما نمی‌توانید جای سرمربی آن‌ها تصمیم بگیرید. شاید بگوید من دو بازیکنم را اصلا نمی‌خواهم. من تا به حال چنین قراردادی ندیدم. زمانی ممکن است قرارداد ببندند و بگویند این دو بازیکن حتما باید باشند.

وی درباره مطرح شدن هزینه ۴۰۰ هزار دلاری برای برگزاری بازی با الجزایر پاسخ داد: ما پولی ندادیم. الجزایر میهمان بود. در شرایطی بودیم که نیاز داشتیم بازی دوستانه کنیم. اولویت ما برگزاری بازی خوب بود. خودتان قدرت تیمشان را دیدید. تیم ما محک خوبی خورد. چنین اعداد و ارقامی نبوده، آن‌ها میهمان ما بودند. هزینه‌ای برای حضورشان پرداخت نکردیم. ۱۰۰درصد تکذیب می‌کنم. اگر چنین پولی داشتیم تیم‌های بهتر می‌آوردیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نمی‌دانم چرا فوتبال اینقدر مظلوم است. تا چند وقت پیش می‌گفتیم اتاق شیشه‌ای است الان شیشه هم ندارد. آنقدر فوتبال عریان شده که همه چیزش مشخص است. اعداد و ارقامی که می‌گویید، مطمئن باشید آنقدر این کشور بی در و پیکر نیست. دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در‌مورد پول و هزینه‌ها سوال می‌کنند. این قرارداد بسیار معقولانه‌ای بوده که ما به عنوان میزبان، مهمان الجزایر بودیم. غیر از این پولی پرداخت نشده، اگر چنین پولی داشتیم با تیم‌های بهتری هماهنگ می‌کردیم.

ماجدی درخصوص اینکه برخی دستیاران کارلوس کی‌روش مثل نلو وینگادا و مربی مصری مدعی شده اند او سرمربی یک تیم آسیایی در جام جهانی خواهد شد، توضیح داد: ۴۷ کشور در آسیا زیر نظر AFC هستند. چرا فقط ایران انتخاب شد؟ این مسائل جز حاشیه سازی نیست. وزارت ورزش هم این موضوع را تکذیب کرد، زیرا گفته بودند وزارت ورزش دنبال کار است. با کی روش و مربی دیگری هیچ صحبتی نشده است. اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی ایران است.

وی درمورد آخرین وضعیت انتخاب لباس تیم ملی، پاسخ داد: تقریبا یک ماه قبل فراخوان داده ایم که برخی شرکت‌ها در این فراخوان شرکت کرده و البسه خود را آوردند. کمیته بازاریابی، معاملات و خود من در این جلسه شرکت کردیم و از البسه رونمایی شد. تیم ملی به جام جهانی رفته و انتظار داریم لباس‌ها در ابتدا رایگان در اختیار ما قرار بگیرد و پولی ندهیم. این قاعده کار است، زیرا هر جای دنیا اسپانسر‌های زیادی وجود دارند، اما تحریم‌های ظالمانه سبب شده خیلی از کشور‌ها نتوانند به سمت ما بیایند، زیرا باید هزینه پرداخت کنند و البسه هم بدهند. شرکت‌هایی که مدنظر رسانه و مردم هستند جلو نیامدند.

ماجدی درمورد اینکه آیا برای رونمایی از لباس‌ها در جزیره کیش برنامه دارند، اظهار داشت: برنامه‌ای داریم، اما به این شرط که در چند روز آینده برای برند به جمع بندی برسیم. فکر می‌کنم تا ۱۲-۱۰ روز آینده این موضوع مشخص شود. بازیکنان هم باید درمورد لباس نظر بدهند. باید شرایط کشور را هم در نظر بگیریم. لباس با نظر مستقیم بازیکن، مربی و کارشناسان ما تولید می‌شود، اما باید این اجناس در دسترس باشد تا بتوانیم به راحتی آن‌ها را بگیریم و در اختیار بازیکنان قرار بدهیم. هم رایگان لباس بگیریم و هم در سریع‌ترین وقت در اختیار بگیریم. در سال‌های گذشته مثلا تیم جوانان می‌خواست به سفر برود، اما پای هواپیما لباس‌ها را می‌رساندند، زیرا باید از گمرک خارج می‌شد و مراحلی داشت. مطمین باشید سعی داریم بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال عنوان کرد: نمی‌توانیم نام اسپانسر‌ها را بگوییم، زیرا آن‌ها در فراخوان شرکت کرده اند و شاید علاقه نداشته باشند اسم شان بیاید، ولی پنج شرکت لباس و پیشنهادات خود را دادند. باید به تیم ملی بزرگسالان رایگان لباس بدهند، اما درمورد سایر تیم‌ها مذاکره کنیم. برخی شرکت‌ها مقداری پول می‌دهند، برخی درصدی پول می‌خواهند و برخی باید کامل پول بدهیم.

ماجدی درمورد لزوم حمایت از تیم ملی برای تقابل با انگلیس، آمریکا و ولز گفت: الان همه مسئولان و اعضای هیأت دولت و مجلس باید پوست و گوشت و استخوان خود شرایط تیم ملی را حس کنند. قبل از رفتن سجادی به قطر گفتم کمک‌ها شروع شده و در چند روز آینده هم ادامه خواهد داشت.

وی درباره اینکه از فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود در این شرایط اتفاقات خوبی را در بحث مالی رقم بزند، توضیح داد: از زمانی که به فدراسیون فوتبال آمدیم، عدد بسیار پایینی در خزانه وجود داشت، اما در بحث پرداختی‌ها به ویژه به اعضای فدراسیون کوتاهی نداشته‌ایم. تمام حقوق، مزایا و پاداش‌ها پرداخت شده است. قرارداد مربیان ایرانی  کادرفنی تیم بزرگسالان در ابتدای حضور ما بسته نشده بود که در زمان ما بسته شد و توانستیم مبلغی از قرارداد‌ها را هم پرداخت کنیم. قرارداد کادرفنی تیم امید با وجود حضور در مسابقات مقدماتی بسته نشده بود. همه قرارداد‌ها را تنظیم کرده و مبلغی هم به آن‌ها پرداخت کردیم. در تیم ملی نوجوانان، جوانان و بانوان هم این کار را انجام دادیم. بخشی از حقوق تیم بانوان مانده که آن هم در یک تا دو روز آتی پرداخت می‌شود.

سرپرست فدراسیون فوتبال افزود: استعدادیابی هم هزینه دارد، اما همه کار‌ها را با هیات رییسه جلو بردیم. باید موضوع را مدیریت کرد. کمک وزارت ورزش و سازمان لیگ را داشتیم. دوستان خوبی هم کمک کردند و کار زمین نمانده است. مستندات موجود است. تیم فوتسال بزرگسالان مجانی به قرقیزستان اعزام شد. اردوی تیم امید در داخل کشور و عراق برگزار شد. تیم مستقیم به ازبکستان رفت، اما طبق برخی رفاقت‌ها اعزام آن‌ها رایگان بود. برخی هم خودمان هزینه کردیم. حتی با ایرماتوف هم برای تغذیه تیم ملی امید تماس گرفتیم. هر روز و شب درباره وضعیت بچه‌های تیم امید با فراز فاطمی در ارتباط بودم. سومین روز حضور در ازبکستان گفت رستوران ما با تیم حریف فرق می‌کند. با ایرماتوف تماس گرفتم و او هم لطف کرد و مشکل حل شد. دغدغه دوستان را داشتیم. کسی نمی‌تواند بگوید خانه خوابیده‌ایم و این تیم‌ها به امان خدا رها شده اند.

سرپرست فدراسیون فوتبال درخصوص شرایط قرارداد اسکوچیچ، توضیح داد: این قرارداد را من نبستم و مربوط به سالیان پیش است. زمان اتمامش هم پایان جام ملت‌های آسیاست.

ماجدی درخصوص انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: انتخابات انجام می‌شود هشتم شهریور ثبت نام می‌شود. برنامه‌ای فعلاً برای حضور ندارم. نگهداری این فدراسیون و دغدغه همه، اولویت من است. اگر دغدغه نداشتیم من الان پاسخگو نبودم.

وی در خصوص اینکه آیا حال فوتبال بانوان ما خوب است، گفت: بله، تیم ملی زیر ۱۷سال به کافا اعزام شد با قهرمانی برگشت. تیم ملی بزرگسالان بانوان هم قرار است تا ۱۵ روز دیگر به تورنمنت کافا اعزام شود. تصمیم این بود که از تمام ظرفیت هایمان استفاده کنیم. از خانم ایراندوست تشکر می‌کنم. واقعا زحمت کشید. بعد از برگشت از مسابقات آسیایی تصمیم فدراسیون این بود که با مربی دیگر ادامه بدهد. قطعا تیم‌های بسیار خوبی در کشور هستند که ایراندوست را بخواهند. سرمربی بعدی خانم آزمون است. او تیم ۱۷ سال ما را قهرمان کرد به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مسابقات کافا سرمربی ما باشد.

سرپرست فدراسیون فوتبال با اشاره به بسته شدن حساب‌های فدراسیون به خاطر مسائل مالیاتی گفت: اسفند و فروردین، در حالت برزخی بودیم. با وجود فشار‌هایی که روی فدراسیون بود، با رایزنی‌هایی که کردیم و کمک‌هایی که شد، حساب‌ها را باز کردیم. هنوز هم مالیات پرداخت می‌کنیم. فکر نکنید به همین راحتی پول می‌آید و در اختیار دوستان قرار می‌گیرد.

وی در مورد انتقادات نسبت به مربیان منتخب فدراسیون در رده پایه خاطرنشان کرد: ما این‌همه مربی باشگاهی در لیگ‌های برتر و دسته اول داریم؛ آیا می‌توانیم هر یک از آن‌ها را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم؟ اینکه هر کسی در رده پایه کار کرده و چهار قهرمانی آورده، دلیل نمی‌شود او را به تیم‌های ملی پایه بیاوریم.

سرپرست فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربیگری یک تیم ملی به فاکتور‌های زیادی لازم دارد، عنوان کرد: ۴۰ درصد جامعه باید آن مربی را قبول داشته باشند. برای سرمربیگری تیم جوانان چهار، پنج جلسه داشتیم. سوابق مربیان بررسی و با آن‌ها مصاحبه شد؛ تا اینکه با بررسی ارقام به جمع‌بندی رسیدیم.

ماجدی در خصوص افزایش توقعات از تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: باید توقعات را کم کنیم و نباید فکر کنیم، چون سریع‌ترین صعود به جام جهانی را داشتیم، مقابل انگلیس راحت بازی کنیم. خیالی باطل است که از الان بگوییم به دور دوم جام جهانی صعود می‌کنیم. فوتبال بالا و پایین دارد، اما ایرانی‌ها هیچ‌گاه نتایج بدی رقم نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه به بازیکنان تیم ملی ایران ایمان دارد، تصریح کرد: آن‌ها همه توان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا بهترین نمایش را ارائه کنند. ما هم باید بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم و امیدوارم پشتیبان ما باشند.

سرپرست فدراسیون فوتبال در مورد وضعیت مهدی مهدوی‌کیا گفت: ارتباط خوبی با مهدوی‌کیا داریم و دو بار در طول مسابقات قهرمانی آسیا با او صحبت کردم. مشکل خاصی نیست و مهدوی‌کیا تا پایان سپتامبر قرارداد دارد. مسابقات کشور‌های اسلامی را در مرداد پیش رو داریم و باید تمرینات خود را آغاز کنیم.

ماجدی درباره ورود سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) به کشور خاطرنشان کرد: این مسئله دغدغه‌ای بسیار یزرگ است، اما مشغله‌های زیادی داریم. VAR موضوعی تخصصی است و این موضوع باید در کمیته داوران پخته شود تا به هیئت رئیسه برسد. فقط پای فدراسیون در میان نیست و باید کمک بگیریم. شرکت‌های اندکی چنین سیستمی را راه می‌اندازند. در این مدت، آماده‌سازی تیم ملی و برگزاری مجمع فدراسیون اولویت ما بوده و اگر فدراسیون به ثبات برسد، آوردن VAR اولین کار خواهد بود.

وی در خصوص شایعاتی در مورد انتخاب جایگزین سیده شهره موسوی در فدراسیون فوتبال و زمان مشخص شدن جانشین مهرداد سراجی در هیئت رئیسه فدراسیون اظهار داشت: فعلاً چنین چیزی درباره موسوی وجود ندارد. او هنوز نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال است و جایی نگفتند، چون موسوی الان حضور ندارد، نباید در فدراسیون فوتبال باشد. جانشین سراجی در اولین جلسه هیئت رئیسه انتخاب می‌شود.

سرپرست فدراسیون فوتبال درباره رقبای تیم ملی ایران در فیفادی شهریور عنوان کرد: انتخاب‌های زیادی برای شهریور نداریم، اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین‌ها را برای تیم ملی فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->