سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

اروپای مدعی | یک مهاجر افغانستانی در مرز مشترک یونان و ترکیه کشته شد

  • کد خبر: ۱۱۲۷۴۰
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
اروپای مدعی | یک مهاجر افغانستانی در مرز مشترک یونان و ترکیه کشته شد
نیروهای مرزبانی ترکیه اعلام کردند که یک مهاجر افغانستان که تلاش داشت به صورت غیرقانونی از مرز این کشور عبور کند، با شلیک نظامیان یونان از پای درآمد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسانه‌های ترکیه از کشته شدن یک مهاجر تبعه کشور افغانستان در مرز مشترک این کشور با یونان خبر دادند.

به نوشته روزنامه دیلی‌صباح، مرزبانی ترکیه گفته است که این مهاجر روز دوشنبه (۲۳ خرداد) قصد عبور به سمت مرز یونان در استان آدرین را داشت که نیرو‌های پلیس این کشور به سمت وی تیراندازی کرده و این مهاجران افغان جان خود را از دست داده است.

DHA یک رسانه دیگر ترکیه نیز گزارش داده است که یک گروه هشت نفری که سعی داشتند از مرز ترکیه بگذرند مورد تیراندازی نیروی مرزبانی ترکیه قرار گرفته که در این حادثه یک مهاجر تبعه افغانستان در ابتدا به شدت زخمی و سپس جان خود را از دست داده است.

از سوی دیگر مقامات یونان گزارش سازمان ملل مبنی بر اخراج هزاران مهاجر طی دو سال گذشته توسط نظامیان این کشور را رد کرده است.

یونان مدعی شده که است نیرو‌های مرزبانی این کشور به صورت روزانه جان هزاران مهاجر را از خطر مرگ نجات می‌دهند، اما گزارشگر سازمان ملل گفته است که درگیری و اخراج مهاجران از سوی نیروی مرزبانی و پلیس یونان به یک رویه عادی تبدیل شده است.

ترکیه و یونان به مقصد اصلی مهاجرانی تبدیل شدند که از کشور‌های خود به دلیل جنگ متواری شده و به امید یک زندگی جدید راهی کشور‌های ثروتمند اروپایی هستند.

فرانتیکس، اداره‌ی نظارت مرزبانی اتحادیه اروپا گفته است که در پنج ماه اخیر بیش از ۸۶هزار و ۴۰۰ نفر تلاش کرده‌اند که غیرقانونی وارد اروپا شوند و این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

پنجاه درصد این مهاجرین از راه غرب بالکان وارد اروپا شده‌اند اکثر قابل توجه این مهاجرین اتباع افغانستان هستند که به دنبال تحولات سیاسی اخیر در این کشور مهاجرت کردند.

این در حالی است که ترکیه هفته جاری ۲۲۱ مهاجر غیر قانونی افغانستانی را بازداشت و طی یک پرواز از استانبول به کابل فرستاد.

به گزارش رسانه‌های ترک، که این پناهجویان قصد داشتند از خاک ترکیه وارد یونان شده و به کشور‌های اروپایی بروند.

پیش از این در ماه اردیبهشت نیز گزارش اخراج دست‌کم ۶۸۰ پناهجوی افغانستانی از ترکیه و انتقال آنان به کابل منتشر شده بود.

بر اساس گزارشی که کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR)، در ماه ژانویه امسال منتشر کرد، بیش‌تر از ۱۰۰ هزار تن از پناهجوی افغانستانی که در ترکیه زندگی کرده و اسناد قانونی ندارند و تمام آن‌ها با خطر اخراج مواجه‌اند.

از سویی دیگر مهاجران افغان که با تقبل خطر مرگ خودشان را از ترکیه به یونان می‌رسانند نیز با تهدید‌های گسترده‌ای همچون شکنجه، دزدی و مرگ مواجه می‌شوند.

بر اساس گزارش ۲۹ صفحه‌ای که دیده‌بان حقوق بشر که در ماه گذشته در این مورد منتشر کرد، پناهجویان افغان که از مرز زمینی یونان و ترکیه در رودخانه اوروس (Evros River) بازداشت می‌گردند، در اکثر موارد از درخواست پناهندگی محروم و مورد آزار و اذیت و تهدید قرار می‌گیرند.

در این گزارش تصریح شده بود که پلیس پس از بازداشت پناهجویان، دست به سرقت لباس، تلفن، پول و سایر دارایی‌های آنان می‌زنند.

این در حالی است که وضعیت پناهجویان افغان در اکثر کشور‌ها بخصوص کشور‌های اروپایی بسیار شکننده بوده و در آخرین مورد تظاهرات‌های زیادی در پاکستان، اندونیزی برای رسیدگی به درخواست پناهندگی از سوی سازمان ملل شکل گرفته و آنان از تعهد شکنی کشور‌های اروپایی شکایت دارند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->