سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

تابلو ایست در برابر پیست دوومیدانی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۲۸۰۹
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
تابلو ایست در برابر پیست دوومیدانی مشهد
پیست دوومیدانی استاد صابری با وجود افتتاح، ماه‌هاست به روی دوومیدانی‌کاران بسته شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ دوازده سال پیش پروژه احداث پیست تخصصی دوومیدانی کلید خورد و پیش از فوت اسطوره دوومیدانی خراسان، استاد محمدرضا صابری، این پیست نصفه‌نیمه افتتاح شد، اما حالا نزدیک به شش ماه است که دوباره پیست از دسترس اهالی دوومیدانی استان خارج شده است؛ اتفاقی که صدای جامعه دوومیدانی خراسان‌رضوی را در آورده است و البته در زمینه علت این مسئله اظهارات ضدونقیضی وجود دارد. از اظهارات دوومیدانی‌کاران که می‌گویند پیمانکار پیست به‌دلیل اختلافات مالی با اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی اجازه استفاده از پیست را نمی‌دهد، بگیرید تا واکنش‌های اداره‌کل ورزش‌وجوانان و پیمانکار.

اظهاراتی که فارغ از قضاوت درباره درست یا غلط‌بودن آن، باید گفت درنهایت حکم به تعطیلی پیست و بهره‌برداری‌نشدن برای جامعه دوومیدانی می‌دهد. پیستی که قرار بود خانه‌ای برای دوومیدانی‌کاران استان باشد، حالا عملا تعطیل است و گویا افتتاح ناقص آن فقط برای ارج‌نهادن به مقام استاد محمدرضا صابری در دوران حیات ایشان بود و دیگر کاربردی برای دوومیدانی استان نداشت.

افتتاح ناقص، تعطیلی کامل

۲۰ بهمن‌۱۳۹۸ بود که اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی با وجود ناقص‌بودن پروژه پیست دوومیدانی استاد صابری برای افتتاح آن بعد از ۱۰ سال اقدام کرد. اقدامی که شاید در ظاهر کاری پسندیده بود، اما حقیقت آن است که تکمیل نشدن آن مشکلات زیادی را برای دوومیدانی‌کاران به وجود می‌آورد. تا جایی که بار‌ها پیمانکار مجموعه برای تکمیل پروژه جلو تمرین دوومیدانی‌کاران را گرفت و همین مسئله سبب شد چندان استفاده‌ای از این مجموعه نشود. تا اینکه سرانجام نزدیک به هفت ماه پیش این پیست به‌طور کامل تعطیل شد و برخی دوومیدانی‌کاران معترض در گفتگو با شهرآراورزشی مدعی شدند به‌دلیل اختلافات مالی پیمانکار و اداره‌کل ورزش‌وجوانان برای ادامه و تکمیل پروژه، این پیست تعطیل شده است.

اختلافات مالی یا برگه‌های اوراق دردسرساز؟

سرپرست هیئت دوومیدانی خراسان‌رضوی درباره مسئله تعطیلی پیست دوومیدانی استاد صابری گفت: «پیمانکار اختلافاتی با اداره‌کل ورزش‌وجوانان دارد و از آنجایی که هنوز پیست را به‌صورت کامل تحویل نداده است، فعلا آن را تعطیل کردند.» رضا بیانی افزود: «فکر می‌کنم یک حساب‌وکتاب مالی بوده است که من از عدد آن اطلاعی ندارم. تا جایی که ما اطلاع داریم، قرارداد پیمانکار مورد تأیید اداره‌کل نیست و اختلافاتی سر همین مسئله دارند.»

این در حالی است که یک منبع آگاه در گفتگو با شهرآراورزشی به مسئله اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: «دولت یک زمانی اعلام کرد باید به‌جای پول به پیمانکار اوراق داده شود. بدین ترتیب پیمانکار به‌جای پول اوراق می‌گرفت و با فروش اوراق به پولش می‌رسید. فکر می‌کنم اختلافات اداره‌کل و پیمانکار بر سر همین اوراق است.» وی افزود: «نمی‌دانم به‌دلیل وضع بد بورس و تحولات کرونایی، ارزش این اوراق کم شده یا به فروش نرسیده که پیمانکار خواستار دریافت پول شده تا هزینه‌هایی که بابت چمن و... انجام داده است، دست‌کم جبران شود که اداره‌کل هم زیر بار این مسئله نرفته است.»

تکذیب هماهنگ با یک علامت سؤال بزرگ

همه اظهارات جامعه دوومیدانی در وضعی مطرح می‌شود که کیفی، رئیس فنی مهندسی اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی، و رجبی، پیمانکار این پروژه، هرگونه اختلافی را تکذیب می‌کنند. کیفی دراین‌باره گفت: «هیچ اختلافی مطرح نیست و مشکل تعطیلی پیست استاد صابری مسئله آب و چمن است.»

وی افزود: «سازمان آب به ما در آنجا آب بیشتری نمی‌دهد و ما هم از پیمانکار خواستیم تانکر آب در آنجا مستقر کند. از طرفی مسئله چمن هم مطرح است که پیمانکار می‌گوید چمن آنجا را تازه کاشته است و اگر کسی روی آن پا بگذارد، چمن خراب می‌شود و باید یک ماهی برای استفاده از آنجا صبر کرد.» رجبی، پیمانکار پروژه پیست استاد صابری، هم این مسئله را به‌نوعی تأیید و اظهار کرد خود اهالی دوومیدانی حاضر نشدند بابت خراب‌نشدن چمن تضمین بدهند و به همین دلیل پیست را موقت تعطیل کردند.

با این تفاوت که رجبی در واکنش به شایعه اوراق و اختلافات پیمانکار با اداره‌کل در این زمینه گفت: «ما برای بدهی‌ها اوراق گرفتیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد، اما بودجه جدیدی برای تکمیل پروژه در نظر گرفته نشده است.» مسئله‌ای که این ذهنیت را تقویت می‌کند که همین نبود بودجه و نیمه‌تمام‌ماندن مجموعه محل اختلاف اداره‌کل و پیمانکار است. حالا باید دید در این فرصت یک‌ماهه پیمانکار و اداره‌کل ورزش به چه ره‌آوردی می‌رسند و آیا بعد از یک ماه، پیست به بهره‌برداری جامعه دوومیدانی خواهد رسید یا نیمه‌تمام‌ماندن پروژه، در‌های پیست را همچنان بسته نگه خواهد داشت؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->