آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

کاهش چشمگیر هزینه گردشگران ایرانی جام جهانی با اقامت در کیش و قشم

  • کد خبر: ۱۱۲۹۴۲
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
کاهش چشمگیر هزینه گردشگران ایرانی جام جهانی با اقامت در کیش و قشم
مدیر هتل سورینت مریم کیش گفت: با توجه به هزینه بالای بلیت هواپیما از ایران به قطر، به گردشگران ایرانی توصیه می‌شود در کیش و یا قشم اقامت داشته و از آنجا برای بازی مورد نظر خود با هواپیما و یا کشتی عازم قطر شوند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، مجتبی قیاسی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص تاثیرات برگزاری جام جهانی بر رونق گردشگری ایران عنوان کرد: با توجه به همجواری ایران و قطر شهر‌های کیش، قشم و بندرعباس یک راه مواصلاتی میان ایران و قطر محسوب می‌شوند که می‌تواند رونق خوبی در ورود و خروج گردشگر داشته باشد. با توجه به اینکه بازی‌های کشور‌ها هر چهار روز یک بار برگزار می‌شود، گردشگران در این فاصله می‌توانند در ایران از شهر‌های اصفهان، شیراز، بندرعباس و قشم بازدید داشته باشند.

وی افزود: همچنین علاقه‌مندانی که می‌خواهند از ایران در این رویداد بین‌المللی حاضر شوند می‌توانند در شهر‌های جنوبی ایران مانند کیش و قشم اقامت داشته باشند و به صورت هوایی یا دریایی پیش از بازی مدنظر خود به قطر سفر کنند.

قیاسی ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار تخت در هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره کیش در حال آمادگی برای اقامت گردشگران جام جهانی است. ۲ هتل پنج ستاره در کیش افتتاح شده و وعده داده‌اند که یک هتل پنج ستاره دیگر نیز تا جام جهانی آماده شود.

وی گفت: یکی از مشکلات موجود تبدیل ارز است. گردشگری که از آن طرف دنیا به ایران می‌آید چگونه می‌تواند پول خود را تبدیل کند. بانک مرکزی به دنبال این است که این مشکل را نیز برطرف کند. با رفع این مشکل علاوه بر ورود ارز به ایران از سمت گردشگران خارجی، از سوی گردشگران داخلی نیز ارز کمتری از ایران خارج خواهد شد.

قیاسی در خصوص هزینه گردشگران ایرانی جام جهانی عنوان کرد: در نوروز ۱۴۰۱ قیمت‌ها به شدت افزایش پیدا کرده بود. احتمال افزایش مجدد قیمت هتل‌ها در زمان جام جهانی نیز وجود دارد. قیمت اتاق هتل‌های دو ستاره تا پنچ ستاره از ۲ میلیون آغاز و تا ۲۰ میلیون تومان ادامه دارد. به طور میانگین اقامت به ازای هر شب برای هر توریست ایرانی حدود ۳.۵ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر یک توریست از مشهد با هواپیما بخواهد عازم قطر شود فقط ۳۵ میلیون تومان باید بابت هواپیما هزینه کند، در صورتی که بلیت هواپیمای مشهد تا کیش حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. هزینه بلیت هواپیما از کیش تا قطر نیز حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان است و بخواهد همین مسیر را با کشتی طی کند هزینه آن نصف خواهد شد. از همین رو توصیه می‌شود گردشگران ایرانی در کیش و یا قشم اقامت داشته باشند و فقط برای بازی مورد نظر خود عازم قطر شوند.

قیاسی تصریح کرد: سازمان مناطق آزاد کشور اعلام کرده که هتل‎‌ها باید خود را به روز کنند. از هم اکنون برنامه‌ریزی شده تا کلاس‌های آموزشی در هتل‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و... برگزار شود. تعدادی غرفه برای تیم‌های حاضر در جام جهانی در کشور قطر در نظر گرفته شده که می‌تواند فقط به جذب گردشگر اختصاص یابد. آژانس‌های مسافرتی ما می‌توانند با تسلط کامل در این غرفه‌ها حاضر شوند و از این فرصت خوب استفاده کنند. هنوز هیچ اقدامی در خصوص استفاده از این غرفه‌ها انجام نشده، اگر هم صورت گرفته علنی نشده است.

وی بیان کرد: آژانس‌های مسافرتی باید از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌هایی برای پرزنت گردشگران چه برای شهر‌های توریستی و چه برای شهر‌های مذهبی داشته باشند. ارزان‌ترین مقصد گردشگری دنیا ایران است که می‌توانیم از این رویداد می‌توانیم استفاده‌های اقتصادی خوبی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->