٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ثبت‌نام در پیش‌دبستانی؛ از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان

  • کد خبر: ۱۱۳۰۳۹
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
ثبت‌نام در پیش‌دبستانی؛ از ۳ تا ۲۰ میلیون تومان
به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، «پیش‌دبستانی دولتی در شهرها وجود ندارد» از سوی دیگر خانواده‌ها از شهریه ۳ تا ۲۰ میلیونی و حتی بیشتر برای دوره پیش‌دبستانی می‌گویند.

به گزارش شهرآرانیوز، در کنار بخشی از خانواده‌ها که این روز‌ها درگیر ثبت‌نام پایه اول دبستان و دوره ابتدایی هستند، خانواده‌هایی هم هستند که ثبت‌نام فرزندشان در دوره پیش‌دبستانی به دغدغه آن‌ها تبدیل شده است حتی در برخی مواقع شهریه‌های درخواستی از خانواده‌ها عاملی می‌شود برای انصراف از ثبت‌نام کودک در دوره پیش‌دبستانی.

ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی حداقل ۳ میلیون تومان هزینه برای خانواده‌ها رقم می‌زند و در مدارس غیردولتی هزینه ۲۱ میلیون، ۱۸ میلیون، ۱۶.۵ میلیون و ۶.۵ میلیون تومان هم دریافت می‌شود.

کمترین هزینه دوره پیش‌دبستانی (۳ میلیون تومان) مربوط به پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی است.

با توجه به تورم اقتصادی شدید و از سوی دیگر شهریه بالا، برخی خانواده از ثبت‌نام فرزند خود در دوره پیش‌دبستانی منصرف می‌شوند.

مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک درباره غیردولتی بودن دوره پیش‌دبستانی گفت: بر اساس مصوبه سال ۹۰ دوره پیش‌دبستانی یک تا دو ساله بوده، اما الزامی نیست البته دولت موظف است در مناطق عشایری، دو زبانه و روستایی خدمات دوره پیش‌دبستانی را رایگان ارائه دهد.

وی افزود: بعد از اجرای نظام آموزشی ۶.۳.۳، مدارس باید پایه ششم ابتدایی را هم پوشش می‌دادند و اگر فضا داشتند پیش‌دبستانی را در مدرسه دولتی ارائه می‌کردند که در بیشتر موارد فضای کافی وجود نداشت بنابراین مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی شد.

همتی‌فر گفت: در شهر‌های بزرگ پیش‌دبستانی دولتی نداریم مگر اینکه برخی مدارس ابتدایی که تعدادشان زیاد نیست، فضای مازاد داشته باشند و از طریق مزایده این فضای مازاد را در اختیار مربیان بخش غیردولتی قرار دهند یعنی افرادی که پیش‌دبستانی غیردولتی تاسیس کرده‌اند از مکان مدرسه دولتی استفاده می‌کنند، در چنین شرایطی هزینه مکان و هزینه تمام شده کاهش می‌یابد و شهریه کمتری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از سال ۹۹ شکل گرفت و وظیفه‌اش سازماندهی خدمات تعلیم و تربیت کودک از تولد تا ۶ سالگی است. تاکید اساسنامه سازمان این است، کودک سه سال نخست زندگی در جمع خانواده تربیت شود.

همتی‌فر گفت: برای سه سال دوم، کودک باید به تدریج برای ورود به دبستان آماده شود، اما برای این موضوع بودجه پیش‌بینی نشده است. در حال حاضر ۴ میلیون کودک ۳ تا ۶ ساله داریم و برای هر دوره پیش‌دبستانی حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون نفر مشمول هستند؛ هم‌اکنون در کشور پیش‌دبستانی به لحاظ تربیتی مهم است، اما با مدیریت بخش غیردولتی.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->