جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره حاشیه‌های «شهرک کلیله و دمنه» مرضیه برومند و واکنش ساترا و وزارت ارشاد

  • کد خبر: ۱۱۳۰۹۸
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
  • ۴
درباره حاشیه‌های «شهرک کلیله و دمنه» مرضیه برومند و واکنش ساترا و وزارت ارشاد
بعد از پخش قسمت چهارم سریال عروسکی «شهرک کلیله و دمنه» در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس پویشی با عنوان «مجموعه نمایشی شهرک کلیله و دمنه بازبینی شود» به راه افتاد. این کارزار خواستار جلوگیری از پخش محتواهای آموزشی روابط غیراسلامی برای کودکان است.

شهرآرانیوز - بعد از پخش قسمت چهارم سریال عروسکی «شهرک کلیله و دمنه»، پویشی با عنوان «مجموعه نمایشی شهرک کلیله و دمنه بازبینی شود» در خبرگزاری فارس به راه افتاد. این کارزار خواستار جلوگیری از پخش محتواهای آموزشی روابط غیراسلامی برای کودکان است:

وزارت فرهنگ و ارشاد ما مشغول به چه کاری است؟ چرا در کشور اسلامی به راحتی برنامه‌ای که به کودکان، روابط غیراسلامی را آموزش می‌دهد، مجوز می‌گیرد؟!
چطور برنامه‌ای با این محتوای ناسالم اجازه پخش گرفته است؟!
تقاضای اصلاح و بازنگری در پخش این مجموعه نمایشی را داریم.
همچنین تقاضای برخورد با کسانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده و بدون کوچک‌ترین بررسی محتوا، مجوز پخش می‌دهد.

تعداد بازدید : 830
تیزر «شهرک کلیله و دمنه»

بعد از انتقادات برخی به عروسک‌های «مهمونی» ایرج طهماست و مخصوصا شخصیت «پشه»، پروژه مرضیه برومند برای شبکه نمایش خانگی که از «فیلم‌نت» پخش می‌شود، حالا دومین برنامه عروسکی‌ای است که طی ماه‌های اخیر با استدلال نشر محتوای نامناسب برای کودکان دچار حاشیه می‌شود. مخالفان این برنامه‌‌ها معتقدند هرچند سازندگان این دو برنامه به صراحت گفته‌اند تولیداتشان برای گروه سنی بزرگسالان ساخته است، ولی پیش‌زمینه‌های ذهنی درباره فعالیت‌های قبلی آن‌ها (برای گروه سنی کودک و نوجوان) نشان می‌دهد که هرچقدر هم در حرف، جامعه هدف بزرگسال گفته شود، بازهم جان کودکان این سرزمین از ترکش‌های این برنامه در امان نخواهد ماند.

درباره حاشیه‌های «شهرک کلیله و دمنه» مرضیه برومند و واکنش ساترا و وزارت ارشاد

ایرج طهماسب در اولین قسمت از «مهمونی» و در مکالمه‌اش با عروسک «شاباش» به صراحت اعلام کرد که این مجموعه را برای گروه سنی بزرگسالان ساخته است.

در خلاصه داستان «شهرک کلیله و دمنه» هم آمده است: 

این سریال گرچه عروسکی است اما برای مخاطب کودک و نوجوان ساخته نشده است، نوجوانان می‌توانند با صلاح دید بزرگترهای‌شان آنرا تماشا کنند.

از آنجاکه در متن کارزار و انتقادات فضای مجازی مسئول انتشار «شهرک کلیله و دمنه» را وزارت ارشاد دانسته بودند، سیدمحمد هاشمی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این حواشی درباره وضعیت سریال‌های نمایش خانگی واکنش نشان داد:

تولید و نمایش سریال‌های خانگی از جمله سریال «کلیله و دمنه» ذیل مسئولیت‌های ساترا و مربوط به سازمان صدا و سیماست و اساساً در دو سال اخیر هم مسئولیت تولید و هم مسئولیت ارزشیابی و نظارت سریال‌های نمایش خانگی و پلتفرم‌ها به صدا و سیما واگذار شده و بدیهی است هرگونه پاسخگویی و شفاف‌سازی هم باید از طریق آن مجموعه‌ها صورت گیرد.

هاشمی ضمن تأکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه، مردم و خانواده سینما در این عرصه گفته است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تقریباً از دو سال پیش نه تنها هیچ نقشی در عرصه تولیدات سریال‌ها و محتوای پلتفرم‌ها ندارد بلکه هیچ مسئولیتی هم در نمایش آثار و نظارت بر آنها هم ندارد، به همین دلیل انتظار می‌رود مسئولان مرتبط در چنین مواقعی که اعتراض یا حساسیت آحاد جامعه برانگیخته شده است، شفاف‌سازی و پاسخگویی لازم را انجام دهند و احیاناً اگر قانون‌گریزی‌ای از سمت پلتفرم‌ها درباره نظارت‌پذیری رخ داده است، ضمن اطلاع رسانی به مردم از طریق مراجع ذی‌صلاح پیگیری کنند.

از طرف دیگر براساس نامه‌ای که امروز منتشر شده، مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، مجوزی برای انتشار در فضای مجازی ندارد. ساترا در نامه‌ای که ۲۴ اردیبهشت‌ماه به علی سرتیپی مدیرعامل فیلم‌نت فرستاده، از بازبینی تدوین اولیه ۵ قسمت اول این سریال و مخالفت با صدور پروانه انتشار آن خبر داده است:

حاشیه‌های «شهرک کلیله و دمنه»

گویا مجموعه «شهرک کلیله و دمنه» نیز همانند بعضی محصولات اخیر فیلیمو و نماوا بدون اخذ مجوز از ساترا منتشر شده است. 


در ادامه بخوانید:

با حکم ساترا «شهرک کلیله و دمنه» توقیف شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
1
هههههه. شما که اینقدر نگران ‌‌‌‌‌ودلواپس کودکان هستی، بجای این کارا، از تریبون و مقامت استفاده کن و دست دزدها و وطن‌فروشا رو، رو کن. اینچیزا باعث نابودی آینده‌ی کودکان و مملکت میشه. نه همچین چیزایی. همیشه سیاست‌تون همین بوده که با بزرگنمایی مسایل الکی و بیهوده، مشکلات رو لاپوشانی کنین. ولی دیگه مردم زرنگ‌ شدن. خوب میفهمن خوب و بد و دلسوز واقعی این مسئولین نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
1
0
بعضی خوب بهانه ای يافته اند چون برخی فساد اقتصادی می‌کنند خود را مجاز می‌دانند در عرصه های دیگر فساد کنند و هرگاه تذکری بشنوند به‌ سرعت مفسدان اقتصادی را نشان می‌دهند و از اصلاح فرار می کنند آری باید با همه مفسدان جنگيد نه فقط مفسد فرهنگی و اخلاقی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
1
واقعا خیلی خیلی خیلی خوشحالم که در مملکتی زندگی میکنم اینقدر به بچه هامون اهمیت داده میشه... از لحاظ تعلیم و تربیت ۲۰
اقتصاد ۲۰
بهداشت و سلامت۲۰
خدایا اینم از لحاظ فرهنگی ۲۰
!!!!!!!!!

دیگه ما چی از خدا میخواییم
یا مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
2
واقا باعث تعجبه ....خدامیدونه این جماعت حالا هدفشون از ساخت این برنامه ها چیه.بازم الحمدلله که جلشون گرفته شد.متاسفانه بعضی افراد خیلی ناسپاس شدن وخدا کنه که خداوند به خاطر ناسپاسیشون سایه امنیت رو ازما هم نگیره...
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->