معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید خاکسپاری ۴۰۰۰ جسد در پی وقوع طوفان در شهر «درنه» لیبی + فیلم ادعای عجیب شورای همکاری خلیج فارس درباره میدان نفتی آرش
سرخط خبرها

تکمیلی | بیش از 34 کشته و 68 زخمی در انفجار کابل+ فیلم

  • کد خبر: ۱۱۳۱
  • ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
تکمیلی | بیش از 34 کشته و 68 زخمی در انفجار کابل+ فیلم
صبح امروز انفجار شدیدی در حوزه دوم امنیتی شهر کابل صورت گرفت که بر اساس آخرین اطلاعات، شمار کشته‌های چند انفجار پی در پی امروز در کابل به 34 کشته و 68 زخمی رسید.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دقایقی پیش انفجار شدیدی در کابل رخ داد که بر اساس آخرین اطلاعات، شمار کشته‌های چند انفجار پی در پی امروز در کابل به 34 کشته و 68 زخمی رسید.

بر اساس گزارش‌های اولیه، این انفجار در مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل صورت گرفته است.

گفته می‌شود چندین انفجار پی در پی موجب ایجاد این صدای مهیب شده است.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان با تایید این انفجار گفت که حوالی ساعت 08:55 یک انفجار در ناحیه دوم شهر کابل واقع در پل محمود خان به وقوع پیوسته که جزییات آن بعدا به اطلاع عموم خواهد رسید.

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز اعلام کرد که در انفجار صبح امروز که در نزدیکی فدراسیون فوتبال رخ داده، به کارمندان و بازیکنان آسیب جدی نرسیده و همگی از محل انفجار خارج شدند و تعدادی نیز بر اثر شکستن شیشه‌ها زخم‌های سطحی برداشته‌اند.

شاهدان عینی می گویند در محل انفجار آتش‌سوزی گسترده‌ای نیز رخ داده است.

مسئولان محلی کابل از اعزام آمبولانس به محل انفجار و انتقال بیش از 20 زخمی به بیمارستان خبر دادند.

«پرویز صافی»، رئیس تلویزیون شمشاد نیز گفت که این انفجار در نزدیکی ورودی ساختمان این رسانه رخ داده اما به کارمندان آن هیچ آسیبی نرسیده است.

نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور دارند و صدای تیراندازی شنیده می‌شود.

گفتنی است که «پل محمودخان» در نزدیکی وزارت دفاع افغانستان قرار دارد.

در میان تصاویر مربوط به این انفجار، تصویر کودکان و دانش‌آموزان بسیار متوجه قرار گرفته است. در همان لحظات ابتدایی انفجار، مسئولان محلی از انتقال 20 زخمی به بیمارستان خبر دادند که در میان آنها چندین دانش‌آموز نیز وجود داشت.

منابع و شاهدان می‌گویند که درگیری در ساختمان ریاست لجستیک وزارت دفاع افغانستان در شهر کابل هنوز هم ادامه دارد.

به گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان، این انفجار ناشی از یک خودوری بمب‌گذاری‌شده بوده که به دنبال این انفجار، چند مهاجم مسلح وارد یک ساختمان در نزدیکی محل رویداد شده‌اند و به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

طالبان مسئولیت انفجار امروز کابل را برعهده گرفت

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در صفحه توئیتر خود نوشت: صبح امروز اعضای این گروه به مرکز پشتیبانی وزارت دفاع افغانستان در کابل حمله کردند و درگیری در این منطقه ادامه دارد.
این انفجار در حالی رخ می‌دهد که طالبان و آمریکا در دوحه قطر هفتمین دور مذاکرات خود را شروع کرده و طرفین اعلام کردند که در نقطه حساسی برای پایان جنگ در افغانستان قرار دارند.

صدای 10 انفجار دیگر در کابل

صدای ۱۰ انفجار بسیار قوی دیگر در پایتخت افغانستان شنیده شده و انفجارها ادامه دارد.
با شنیده‌شدن صدای انفجارهای متعدد، شیشه ساختمان‌ها تا کیلومترها بعد فرو ریخت.
یک‌ شاهد بااشاره به انفجار اولیه گفت: تاکنون انفجاری با این قدرت در کابل مشاهده نکرده است.

واکنش‌ها

ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله آن را "تروریستی"، "جنایتکارانه" و حمله‌ای به اهداف غیر نظامی خواند.

در اعلامیه ارگ به نقل از محمد اشرف غنی‌ آمده است:"حکومت افغانستان بر اساس فیصله‌های لویه جرگه مشورتی صلح، برنامه صلح را به پیش می‌برد، اما طالبان یکبار دیگر با انجام این حمله‌ وحشیانه نیت شوم شان را در تداوم جنگ و کشتار افراد ملکی (غیرنظامی) نشان دادند."

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز با محکوم کردن حمله امروز افزوده:"گروه مزدور، منافق، تروریست و تروریست‌‌پرور طالبان از یکسو سخن از صلح می‌زند و از سوی دیگر به شهروندان بی‌دفاع و مراکز ملکی(غیر نظامی) حمله‌ور می‌شود."

وزارت امور خارجه پاکستان نیز حمله امروز را محکوم و افزوده که پاکستان "تروریسم" را به هر شکل آن محکوم می‌کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در واکنش به این حمله گفته است:"سازمان ملل از حمله‌ای که مسئولیت آن را طالبان به عهده گرفت و در یک ساحه پر از افراد غیرنظامی کابل انجام شد، اظهار انزجار می‌کند."

سازمان ملل نیز از زخمی شدن کودکان دانش‌آموز اظهار تاسف کرده و از خواستار پایان انفجارها در ساحات غیرنظامی شده است.

سازمان نجات کودکان نیز با انتشار بیانیه‌ای گفته است که کودکان یکبار دیگر قربانی جنگ در افغانستان شدند. این سازمان تاکید کرده که طرف‌های درگیر در افغانستان باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و برای حفاظت کودکان با هر چه در توان دارند تلاش کنند. این سازمان اضافه کرده که نباید در نزدیک مکاتب و مدارس درگیری صورت بگیرد تا این اماکن برای شاگردان مصون و به دور از خشونت باقی بماند.

«نصرت رحیمی»، سخنگوی وزارت داخله افغانستان روز دوشنبه در توییتی نوشت: یک تن از مهاجمان حمله امروز کابل توسط نیروهای امنیتی کشته و تلاش برای از بین بردن مهاجمان دیگر ادامه دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز تاکید کرد در میان مجروحان حمله امروز، ۹ کودک به چشم می خورد که یک تن از آنان جان سپرد.

این حمله انتحاری در حالی رخ داد که هفتمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و طالبان در دوحه قطر در جریان است. طالبان اعلام کرده است تا زمان خروج نیروهای خارجی به حملات خود در سراسر افغانستان ادامه می‌دهد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->