جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

پیامد‌های یک عصبانیت و یک پنچری | آستانه تحملِ زیرصفر!

  • کد خبر: ۱۱۳۱۶۲
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
پیامد‌های یک عصبانیت و یک پنچری | آستانه تحملِ زیرصفر!
اتفاق‌هایی شبیه به این نه ربطی به دولت دارد و نه ربطی به مسئولان دولتی. ما باید آستانه تحملمان را افزایش بدهیم. باید به این فکر کنیم که به سادگی کوچک‌ترین کم فروشی یا غفلتی می‌تواند آدم‌های بی گناه زیادی را از بین ببرد.

عروجی | شهرآرانیوز؛ «توقف مساوی با پنچری!» جمله تهدیدآمیز مؤثری که باعث می‌شد کسی جرئت نکند جلو پل، مغازه یا خانه پارک کند. از آن طرف، بیشتر مواقع این جمله تهدیدآمیز عملی نمی‌شد و تا جایی که امکان داشت، سعی می‌کردند یک جور‌هایی مسئله را رفع ورجوع کنند تا به خودروی کسی آسیبی نزنند. مهم‌تر اینکه اگر خودرو پلیس، آمبولانس، آتش نشانی یا حتی سایر ارگان‌ها و سازمان‌های خدماتی خواسته یا ناخواسته سد معبر می‌کردند، درنهایت همه غر می‌زدیم و رد می‌شدیم و به خودمان اجازه نمی‌دادیم لاستیک هایش را پنچر کنیم. اما خبری که دو روز پیش منتشر شد، همه را حیرت زده کرد. قصه چه بود؟

تکنسین‌های اورژانس برای نجات جان دختر دوساله بدحال خودرو را داخل خط ویژه پارک می‌کنند. دختربچه در مطب دکتر دچار حمله تنفسی می‌شود. ترافیک خیابان شهید بهشتی تهران اجازه نمی‌داده است آمبولانس بیشتر از این‌ها به مطب نزدیک شود. در نتیجه تکنسین‌ها ناچار بودند در خط ویژه توقف کنند. اتفاقی که ممکن بود هرجای دیگر دنیا هم رخ بدهد. آن‌ها بعد از احیا می‌خواهند دختربچه را به بیمارستان منتقل کنند، ولی می‌بینند یک مردم آزار جفت لاستیک‌های جلو را پنجر کرده است. حالا تا آمبولانس دوم برسد، بچه از دست می‌رود و احیا بی فایده می‌شود؛ به همین سادگی.

بدتر اینکه کسی باعث این اتفاق شده که خودش یکی از راننده‌های اتوبوس شهری است و روشن نیست چرا او وسط آن ترافیک با خودش فکر کرده آمبولانس قصد آزار دیگران را داشته و عامدانه خودرو را وسط خط ویژه نگه داشته است. اما او گویا چنان عصبانی بوده که حتی یک لحظه با خودش فکر نکرده است با خالی کردن باد لاستیک‌های آمبولانس می‌تواند جان یک دختربچه را بگیرد.

از آن طرف، خیلی‌ها می‌گویند خط ویژه به صورت رفت وبرگشتی طراحی شده و اتوبوس می‌توانسته است از کنار خودرو عبور کند، اما این کار را نکرده است، چون ترافیک و گرما عصبانی اش کرده بود. با همه این‌ها آن دختر دوساله دیگر نیست و راننده اتوبوس هم به دستور دادستان دستگیر شده است. همین چندروز پیش یک نفر بادکنک‌های مراسم جشن تولدی را با گاز شهری پر کرده بود، چون می‌خواست به جای گاز گران هلیومی، گاز ارزان شهری خالی کند داخل بادکنک‌ها و نه کسی متوجه می‌شود و نه اتفاقی می‌افتد و درنهایت او هم پولش را می‌گیرد و تمام. اما در آن مراسم چند بچه می‌میرند، یک کافی شاپ تخریب می‌شود و خانواده‌های بسیاری داغدار.

خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان دادند و درباره فراموش شدن مسئولیت‌های تک تک آدم‌ها حرف زده اند؛ اینکه اتفاق‌هایی شبیه به این نه ربطی به دولت دارد و نه ربطی به مسئولان دولتی. ما باید آستانه تحملمان را افزایش بدهیم. باید به این فکر کنیم که به سادگی کوچک‌ترین کم فروشی یا غفلتی می‌تواند آدم‌های بی گناه زیادی را از بین ببرد.
جدای از این عواقب جبران ناپذیر، شاید لازم باشد مجدد به خود یادآوری کنیم نصب تابلو‌هایی با مضمون پارک مساوی است با پنچری یا به عبارت دیگر، تهدید دیگران به ضرر مالی، جرم محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->