هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
سرخط خبرها

بیش از ۱۵۰۰ زائر به حج اعزام شده‌اند|آغاز سفر زمینی به عتبات از خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۳۲۴۳
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
بیش از ۱۵۰۰ زائر به حج اعزام شده‌اند|آغاز سفر زمینی به عتبات از خراسان رضوی
مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از آغاز سفر زمینی به عتبات عالیات خبرداد.

مهدی بی باک|شهرآرانیوز، عباس خداشناس در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته اعزام به عتبات عالیات، به صورت زمینی از هفته جاری راه اندازی شده است که براساس سهمیه هفتگی که برای هر استان اعلام شده، زائرین می‌بایست از طریق دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت و یا به صورت مستقیم از طریق سامانه atabatorg.haj.ir نسبت به انتخاب زمان و کاروان خود اقدام کنند.
وی با اشاره به سهمیه اعلام شده برای استان خراسان رضوی، اظهار داشت: سهمیه هفتگی استان خراسان رضوی در حال حاضر ۱۴ گروه تعیین شده است که هر گروه شامل ۳۸ زائر، یک مدیر و یک نفر روحانی یا مداح است که در کل ۵۶۰ زائر با این گروه‌ها به عتبات مشرف خواهند شد.
مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: مرز‌های خروجی شامل مهران، چذابه و شلمچه می‌باشد که مرز تعیین شده برای استان مرز مهران است.
خداشناس تصریح کرد: ورود زائران به کشور عراق از مرز‌های مذکور فقط از طریق لیست مورد تایید سازمان حج و زیارت و طبق برنامه زمانبندی خروج از مرز امکان پذیر است؛ لذا تاکید می‌کنیم متقاضیان از پرداخت هرگونه وجه به افراد غیر مجاز و کاروان‌های آزاد بر خودداری کرده و فقط از طریق کاروان‌های تحت پوشش حج و زیارت ثبت نام و در سامانه حج و زیارت پرداخت وجه کنند.
وی به وضعیت شرکت‌های مجاز در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۵۰ شرکت زیارتی در استان داریم، اما شرکت‌های مجری عتبات ۴ مورد است که شرکت اصلی هستند. این شرکت‌ها با طرف‌های عراقی قرارداد بسته و در هر هفته تعدادی از کاروان‌ها را اعزام می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که آزاد می‌روند متاسفانه به مشکلاتی برمی‌خوردند ادامه داد: در کاروان‌های مجازی زیر نظر سازمان حج و زیارت، اسکورت‌های امنیتی در کشور عراق وجود دارد، اما متاسفانه در کاروان‌های غیر مجاز چنین چیزی نیست که این امر باعث به خطر افتادن جان زائر خواهد شد.
وی اضافه کرد: مسائل بیمه‌ای و خدمات پزشکی از دیگر مواردی است که در کاروان‌های مجاز وجود دارد. برای زائران در کاروان‌های غیرمجاز اگر مشکلی پیش بیاید و از خدمات هلال احمر استفاده کنند باید به صورت دلاری هزینه پرداخت کنند.
خداشناس به قیمت سفر عتبات عالیات به صورت زمینی اشاره کرد و گفت: هزینه عتبات عالیات زمینی تقریبا بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است. زمان سفر ۱۱ روز است که ۷ روز در عراق و مابقی هم در مسیر هستند.

اعزام بیش از ۱۵۰۰ زائر به حج

وی درباره وضعیت اعزام زائران به حج گفت: تا امروز کاروان‌های حج ۷ پرواز مدینه بعد انجام شده و تاکنون ۱۵۳۶ زائر خراسان رضوی و شمالی به مقصد جده عزیمت داشته اند و سایر پرواز‌ها از ۳۱ خرداد آغاز و تا ۵ تیر ادامه خواهد داشت و در مجموع ۵ هزار و ۶۵ زائر اعزام خواهند شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ویزای سفر زمینی به عراق از ابتدای هفته جاری به صورت رسمی برداشته شد و زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از این طریق به عراق سفر کنند.
پیش از این زائران برای سفر زمینی به عتبات عالیات باید ویزا می‌گرفتند و شاهد صف‌های طولانی روبه روی سفارت عراق برای ورود زائران ایرانی بودیم. هرساله زائران اربعین از مرز‌های مهران و شلمچه به عراق وارد می‌شدند و برخی که امکان گرفتن ویزا برایشان فراهم نبود برای این امر با مشکل مواجه بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->