زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اپلیکیشن «شهریاران» خط ارتباطی مردم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر

  • کد خبر: ۱۱۳۲۴۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
اپلیکیشن «شهریاران» خط ارتباطی مردم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی گفت: ما زبان مردم هستیم، مردم اگر مطالبه‌ای،موضوعی و مشکلی در رابطه با اداره ای اداره‌ای دارند می توانند با ما در میان بگذارند تا ما این مشکلات را به مدیران مربوطه انعکاس دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی رضایی، دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برنامه‌های این ستاد در مورد ترویج امر به معروف در همکاری با شورای شهر و مدیران شهری گفت: عمده وظیفه ستاد در این حوزه بحث ترویج و اشاعه این واجب فراموش شده، یعنی امر به معروف و نهی از منکر است که در این راستا طبق قانون بالاترین مرجع هر اداره به عنوان مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر همان اداره انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: این افراد طبق قانون وظیفه دارند در راستای ترویج مباحث امر به معروف و نهی از منکر در اداره خودشان، باید جهت شناسایی منکرات و معروفات در اداره خودشان اقدام کنند و باید در راستای کاهش منکرات برنامه ریزی و نظارت داشته باشند و در جهت ترویج معروفات نیز برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبق قانون تنها موضوع اقدامی که تحت حوزه عملیاتی اش وجود دارد بحث آموزش است، یعنی وظیفه داریم آحاد مردم را در خصوص آموزش امر به معروف و شناساندن اهمیت امر به معروف و نهی از منکر آگاه کنیم و این کار را در قالب برنامه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ تدوین شده عملیاتی کنیم، در واقع مهم‌ترین حوزه فعالیت ستاد صرفا متولی بودن امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه در معنی عام، یعنی همه افراد باید امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری کنند.

هر جایی که دیدیم کم و کاستی وجود دارد تذکر بدهیم

وی ادامه داد: هر فرد عادی یا مسئولی موظف است که این امر را پیگیری کند، در ستاد وظیفه داریم که این موضوع را نظارت و مطالبه گری کنیم، یعنی هر جایی که دیدیم کم و کاستی وجود دارد تذکر بدهیم یا جایی که لازم است به دوستان کمک کنیم تا بتوانیم ظرفیت ستاد را در جهت تحقق اهداف عالی امر به معروف و نهی از منکر به کمک مدیران عالی بیاوریم.

وی در خصوص وظایف اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این هدف نظارت و مطالبه گری برای همه مدیران و مسئولان از سمت ستاد وجود دارد و صرفا نمی‌توانیم این موضوع را در خصوص بحث مدیران شهری صرفا بیان کنیم. قانون برای ما این گونه تعریف کرده که در مواجهه با تمامی دستگاه‌ها سه وظیفه اصلی داریم: نظارت، مطالبه گری و آموزش، این سه حوزه وظایف اصلی ستاد است که طبق قانون به ستاد محول شده است. در همین خصوص پیشنهادات و مسائل مرتبط با امر به معروف را به مدیران ابلاغ می‌کنیم و به این صورت ارتباط ما بیشتر پیش می‌رود.

وی با تاکید بر نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر عملکرد دستگاه‌های دولتی و اداری گفت: ما از دو جنبه فعالیت نظارتی خود را انجام می‌دهیم، اول اینکه در سال ۱۴۰۱ ستاد برای همه دستگاه‌های اداری، قضایی، نظامی و... برنامه دیده است، برنامه‌هایی در چند حوزه مهم به خصوص آموزش، حوزه اجتماعی و حوزه فرهنگی و همچنین اجرای مصوبات شورای انقلاب فرهنگی در خصوص وظایف دستگاه‌ها برای عفاف و حجاب، تدارک دیده شده است.

مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره بر اینکه این برنامه‌ها پیش از این در ستاد امر به معروف به شکل ابلاغیه برای دستگاه‌ها وجود نداشت، افزود: اگر برنامه‌ای را برای دستگاهی ابلاغ کردیم، دستورالعمل اجرایی آن را نیز فرستادیم و تاکید کردیم که چه موضوعاتی باید پیگیری شود علاوه بر این چک لیست نظارتی نیز به آن پیوست شده و ما نیز نظارت خود را بر عملکرد آنان خواهیم داشت.

اپلیکیشن شهریاران

وی ادامه داد: در جلسه مفلحون که مدتی قبل برگزار شد، اپلیکیشنی با عنوان «شهریاران» رونمائی شد که این اپلیکیشن پیشرفته، کارش در خصوص نظارت بر دستگاه‌های اداری است یعنی قرار بر این است که پتانسیل مردمی پای کار بیایند تا ما بتوانیم حوزه نظارت مدیران عالی دستگاه را گسترش دهیم.

رضایی درباره اپلیکیشن شهریاران افزود: به عنوان مثال در حوزه نظارت شهرداری، مردم می‌توانند پای کار بیانید که اگر جایی مشکلی وجود داشت به ما اعلام کنند و ما بتوانیم مشکل را از طریق مدیر عالی آن دستگاه بررسی کنیم و پاسخ آن بررسی را به سمع و حضور مردم برسانیم. این اپلیکیشن قابلیت این را دارد که کاملا دو طرفه شکل گرفته و هر کسی گزارشی بدهد تمام اقدامات ملاحضه خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های آتی این ستاد گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای یک سند چشم انداز است که در این سند این گونه ذکر شده است که برنامه‌ها و تاثیرات آنان باید منجر به رفتارسازی اجتماعی شود یعنی بتوانیم کار‌هایی را انجام دهیم که رفتار‌های اجتماعی را رقم بزند و این رفتار سازی مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و همه مردم است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد مسایلی است که در مرحله اول، خود افراد باید به یکدیگر کمک و همراهی برسانند و این قبیل مسایل ربطی به مشکلات مدیریتی یا تحریم ندارد بلکه اول از همه ما باید بتوانیم خودمان به یکدیگر کمک کنیم. در ستاد یکی از تلاش هایمان این است که این همدلی و همراهی را در میان افراد افزایش دهیم.

رضایی، پیرامون همراهی و همکاری ستاد با مردم گفت: جفایی که به ستاد امر به معروف شده این است که افراد فکر می‌کنند فقط در زمینه عفاف و حجاب فعالیت داریم در حالی که فقط یکی از موضوعات مورد بررسی و نظارت ما این است، ما در همه مباحث ورود پیدا می‌کنیم که در این رابطه نیاز به کمک مردم داریم، ما زبان مردم هستیم که مردم هر مشکلی در هر اداره‌ای دارند و در خصوص هر موردی مطالبه دارند می‌توانند از طریق ما مطالبه کنند و ما نیز می‌توانیم از مدیر مربوطه این مطالبه را پیگیری کنیم.

وی در خصوص چگونگی ارتباط مردم با این ستاد ادامه داد: بهترین راه ارتباطی ما با مردم اپلیکیشن شهریاران است که در چند روز آینده عملیاتی خواهد شد تا مردم بتوانند با این خط ارتباطی با ما در ارتباط باشند تا موضوعات مختلف را گزارش دهند و ما نیز بتوانیم کمک کنیم.

وی افزود: ما حتی در خصوص گرانی مسکن نیز پیگیری‌هایی را در استان طی جلسات متعدد داشته و خواهیم داشت. تلاش ما بر این است که راه ارتباطی ما با مردم سهولت بیشتری پیدا کند چنانچه پیش از این گفته شد از طریق اپلیکیشن شهریاران می‌توانند به زودی گزارش‌های خود را به ما ارسال کنند. همچنین اگر افراد بخواهند به عنوان آمرین امر به معروف با ما همکاری کنند می‌توانند در سایت td.crfw.ir ثبت نام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->