مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

تازه‌ترین جزئیات از برگزاری مزایده خودرو‌های خارجی قاچاق و امحاء خودرو‌های آمریکایی

  • کد خبر: ۱۱۳۲۷۷
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
تازه‌ترین جزئیات از برگزاری مزایده خودرو‌های خارجی قاچاق و امحاء خودرو‌های آمریکایی
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی گفت: وزیری از وزرای دولت‌های قبل توجهی به وضعیت انبار‌های تملیکی، کالا‌های انباشته شده و تعیین تکلیف آن‌ها نداشت درحالی‌که بازدید آیت‌الله رئیسی در مهر ۱۴۰۰ از انبار تملیکی بوشهر سر آغاز دیده‌شدن تضییع حقوق مردم و بیت‌المال بود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: وضعیت انبار‌ها در گذشته بسیار نامطلوب بود که در دولت سیزدهم با دستور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری ساماندهی انبار‌های تملیکی آغاز شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دولت ساماندهی اموال تملیکی بود که دراین‌رابطه به‌صورت ماهانه گزارش‌های از وضعیت تعیین تکلیف اموال به دفتر رییس جمهور ارائه می‌شود و اکنون اقدامات مثبتی را در خصوص بهبود وضعیت انبار‌های این سازمان شاهد هستیم.

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه پنج هزار مترمربع به ظرفیت انبار‌های اموال تملیکی اضافه شده است، گفت: برای تجهیز و طبقه‌بندی انبار‌های اموال تملیکی ۱۳ میلیارد تومان با مساعدت دولت هزینه شد و اقداماتی از جمله کدگذاری، شناسه‌گذاری و حفظ کیفیت کالا‌ها به‌عنوان امانت مردم موردتوجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۳ اسفندماه سال گذشته با ابلاغ سازمان امور استخدامی ساختار جدید سازمان اموال تملیکی رونمایی شد و انبار‌های اجاره‌ای را واگذار کردیم و وضعیت نیروی انسانی را بهبود بخشیدیم.

اجتهادی با اشاره به برگزاری مزایده‌های الکترونیکی و حراج‌های حضوری گفت: این اقدام باعث شکسته شدن انحصار شد و روزبه‌روز رکوردشکنی در فروش و مزایده اموال صورت گرفت به‌گونه‌ای که در اردیبهشت‌ماه امسال ۲۹۱ میلیارد تومان کالا به مزایده گذشته شد که این آمار در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ حدود ۹۱ میلیارد تومان بود.

وی بیان داشت: همچنین در خردادماه سال ۱۴۰۰ مزایده اموال تملیکی ۷۸ میلیارد تومان بود که این رقم در خردادماه امسال به ۳۱۵ میلیارد تومان رسید. کل فروش در استان هرمزگان ۷۴ میلیارد تومان بوده که این موضوع بعد از حضور رییس جمهور در هرمزگان تا ۲۳ خردادماه رشد ۷۲۲ درصدی داشته است. در بحث اظهارنامه‌های کالا‌های متروکه نیز رشد ۷۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

این مقام مسئول از رشد ۸۷ درصدی انهدام کالا‌های قاچاقی که در انبار‌های اموال تملیکی مانده بود، خبر داد و گفت: کالا‌های خوراکی، آشامیدنی و دارویی که قابلیت استفاده نداشتند در کشور انهدام شدند که انهدام دارو ۳۰۹ میلیارد تومان بوده، ضمن اینکه مقرر شده است دارو‌های قاچاق قبل از ورود به انبار‌های تملیکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و توسط آن وزارتخانه نسبت به وضعیت آن‌ها تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این دولت، ۹۳ درصد اموال بعد از صدور رأی برائت در اختیار مالکان قرار گرفت، کل پرونده‌هایی که از سال‌های گذشته مانده بود در این دولت با هماهنگی بین قوه قضایی و وزارت اقتصاد و امور دارایی به‌سرعت مورد بررسی قرار گرفت و اکنون تعداد کمی از پرونده‌های سال گذشته در دست رسیدگی است.

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی، ارائه لایحه دوفوریتی قانون اموال تملیکی به مجلس، آسیب‌شناسی اموال، اصلاح آیین‌نامه مبارزه با قاچاق، استفاده از ظرفیت انبار‌های دستگاه‌ها و هماهنگی بین دستگاهی، ساماندهی نیرو‌های و سایر موارد را از مهم‌ترین اقدامات در دولت سیزدهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خودرو‌های خارجی بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در مناطق آزاد به مزایده گذاشته می‌شود، گفت: لیست کلیه خودرو‌ها به تفکیک در این سازمان تهیه شده است. خودرو‌های خارجی امکان فروش در کشور را ندارند و باید صادرات شوند که برای باز صادرات نیازمند اسناد منشأ هستیم که اکنون این اسناد وجود ندارد از این نحوه مزایده این خودرو‌ها تهیه و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا بعد از تصویب اجرایی شود.

اجتهادی بیان داشت: در بحث امحای خودرو‌های آمریکایی نیز به وزارت اقتصاد اعلام کرده‌ایم که در این زمینه آمادگی داریم تا هرگونه تصمیم‌گیری را اجرایی کنیم.

وی به نتیجه پرونده آتش‌سوزی در یکی از انبار‌های اموال تملیکی در اتوبان فتح اشاره کرد و گفت: هنوز ابلاغیه‌ای صادر نشده است در این زمینه اظهار نظری نمی‌کنیم، ضمن اینکه اداره کل تجهیز انبار‌ها را تشکیل داده‌ایم تا نسبت به ایمنی و امنیت انبار‌ها اقدام کند.

رییس سازمان جمع‌آوری و فروش سازمان اموال تملیکی از عرضه کالا‌های قاچاق در بورس گفت: اقدامات مقدماتی و شیوه‌نامه‌ها تدوین شده و تعدادی از کالا‌ها به‌صورت آزمایشی وارد بورس شده است و از دهم اردیبهشت‌ماه امسال به مدت سه ماه فرصت است تا دستورالعمل‌ها نهایی شود.

اجتهادی در خصوص تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده گفت: ذرت‌های آلوده موجود در بندر امام خمینی ۱۲۷ هزار تن بود که ۱۰۰ هزار تن آن درگذشته بعد از سم‌زدایی و نوع مصرف کشور درخواست‌کننده،  صادر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->