پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تحویل ۶۰۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال

  • کد خبر: ۱۱۳۳۷۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
تحویل ۶۰۰۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان امسال
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اعلام تکمیل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره تا پایان سال، گفت: با دستور رییس جمهور مبنی بر رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قرارداد‌های پیمانکاری مسکن مهر بازنگری و با ضرایب جبرانی، تعدیل و کارگاه‌های مسکن مهر بعد از یک دوره توقف، مجدداً فعال شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا جعفری از تکمیل ۶۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: از متقاضیان مسکن مهر که بعد از بیش از ۱۰ سال هنوز نتوانستند خانه‌های خود را تحویل بگیرند، عذرخواهی می‌کنیم و اعلام می‌کنم که در آستانه یک‌سالگی دولت سیزدهم با دستور رییس جمهوری مبنی بر تعیین تکلیف و رفع مشکلات مسکن مهر، تمامی قرارداد‌های پیمانکاری مسکن مهر با ضرایبِ جدید تعدیل شد.

وی توضیح داد: ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تکلیف شهر‌های جدید بود که از این میزان تقریباً حدود ۶۰ هزار واحد تحویل داده نشده باقی مانده و یا به دلیل وجود نواقص در پروژه‌ها متقاضیان نتوانستند از آن استفاده کنند.  

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در راستای رفع نواقص واحد‌های مسکن مهر با تشکیل یک کمیته اختصاصی، حل تمام موضوعات مربوط به «امور پیمانکاری» و «تامین منابع» موردنیاز پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

جعفری توضیح داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که با آن مواجه بویم «افزایش قابل‌توجه در قیمت تمام شده مسکن» بود که منجر به توقف اجرای قرارداد‌های پیمانکاران مسکن مهر شده بود.  

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: در دولت گذشته به دلیل «کم‌توجهی به عملیات عمرانی پروژه‌ها» و یا «رفع موانع حقوقی پروژه‌ها» دوره زمان قرارداد پیمانکاران به‌شدت طولانی شد و باتوجه‌به نوسان بازار و افزایش قیمت‌ها، قرارداد پیمانکاران با نوسانات متعددی مواجه و نهایتاً کارگاه‌های ساخت مسکن مهر تعطیل شد.

به گفته وی، صد‌ها قرارداد پیمانکاری در حوزه مسکن مهر به دلیل عدم توجیه اقتصادی برای پیمانکار متوقف شده بود و عملاً پیمانکاران انگیزه‌ای برای اتمام پروژه نداشتند.

جعفری توضیح داد: برای حل این موضوع نیازمند برگزاری جلسات متعدد در شورای برنامه‌ریزی استان‌ها بودیم تا موضوع «تعدیل قرارداد‌های پیمانکاران» را تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویکرد این دولت حل مسئله مسکن مهر است، گفت: با پیگیری و هماهنگی بین مدیران در حوزه شورای برنامه‌ریزی استان که عمده آن در «پرند» و «پردیس» بود، مصوباتی تصویب کردیم تا مسئله قیمت تمام شده مسکن برای پیمانکار را تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه پیمانکاران به‌عنوان مجری پروژه نباید ضرر کنند، گفت: قرارداد‌های برخی پروژه‌های مسکن مهر با تأخیر زیاد در سال ۹۹ منعقد شده بود و بعد از رفع موانع حقوقی بر اساس رویکرد فنی و شرایط عمومی پیمان این قرارداد‌ها را بازنگری کردیم و با اعمال ضرایب جبرانی، قرارداد‌ها طوری تعدیل شد که پیمانکار انگیزه کافی برای تکمیل واحد‌ها را داشته باشد.

به گفته جعفری، گرچه تعدیل قرارداد‌های پیمانکاری بار و هزینه‌ای بر دوش دولت دارد، اما بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نباید هزینه افزایش قیمت به دوش متقاضی باشد. بر این اساس تاکید داریم که اصلاً قرار نیست هزینه تکمیل پروژه بر دوش متقاضی باشد و متقاضی بر اساس تعهد اولیه در قرارداد آورده و اقساط  را تکمیل کرده است و تعدیل قرارداد‌های پیمانکاری از منابع شرکت مادرتخصصی شرکت عمران شهر‌های جدید انجام شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->