هاشمی جواهری: حرمت از دست رفته کبدی خراسان رضوی باید بازگردد

  • کد خبر: ۱۱۳۴۲۹
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
هاشمی جواهری: حرمت از دست رفته کبدی خراسان رضوی باید بازگردد
سرپرست ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: رییس جدید هیات کبدی خراسان رضوی باید با این مسئله به صورت جدی مبارزه کرده و حرمت از دست رفته را بازگرداند. ورزش منشاء سلامت جامعه است و ما نباید اجازه دهیم به ورزش این استان خدشه وارد شود.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، علی اکبر هاشمی جواهری در انتخابات هیات کبدی خراسان رضوی اظهار کرد: کبدی یکی از رشته‌هایی است که در فرهنگ ما ریشه دارد. وضعیت کنونی کبدی خراسان رضوی به گونه‌ای است که یک حرکت جهادی برای رشد و ارتقای آن می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که برای کبدی خراسان رضوی رخ داد، زبینده ورزش این استان نیست، افزود: مرتضی نظرنژاد پیرو راه پدرش قطعا باید با این مسئله به صورت جدی مبارزه کرده و حرمت از دست رفته را بازگرداند. ورزش منشاء سلامت جامعه است و ما نباید اجازه دهیم به ورزش خدشه وارد شود. اگر اتفاق و حاشیه‌ای زیر نظر یک رییس هیات ورزشی رخ دهد، قطعا از او نخواهیم گذشت.

هاشمی جواهری تاکید کرد: کبدی در خراسان رضوی طرفداران زیاد و پیشکسوتان خوب و محترمی دارد. یکی از نواحی خراسان رضوی مانند چناران به اندازه کل کشور مستعد دارد که تمامی آن‌ها باید ساماندهی شوند.

سرپرست ورزش‌وجوانان خراسان رضوی بیان کرد: همانطور که این رشته ورزشی به لحاظ فنی و حرفه‌ای رشد می‌کند باید به لحاظ فرهنگی و دینی ارتقا یابد. انتخاب هیات رییسه هیات کبدی خراسان رضوی نوید روز‌های خوبی را به کبدی این استان می‌دهد. به عنوان اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی همانطور که بر عملکرد تمامی هیات‌ها نظارت داریم در حد توان خود نیز از آنان حمایت خواهیم کرد.

عباس فرهمندمهر، دبیر فدراسیون کبدی کشور نیز در این مجمع عنوان کرد: خراسان رضوی یکی از فعال‌ترین و نخستین استان‌هایی بود که کبدی را در کشور راه‌اندازی کرد. مربی و بازیکن‌هایی که از این استان به تیم ملی دعوت شدند، افتخارآفرینی کردند، از همین رو هیات رییسه فدراسیون کبدی نگاه ویژه‌ای به این استان دارد.

وی یادآور شد: برای مسابقات آسیایی هانگژو در مراحل مختلف ۸ ورزشکار خانم و ۲ ورزشکار آقا از این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند. همچنین مرتضی شهیدی از خراسان رضوی به عنوان سرمربی تیم ملی سرکل کبدی کشور قرار دارد. شهیدی سرکل کبدی را در خراسان رضوی پایه‌گذاری و ورزشکاران را تقویت و به تیم ملی رساند. همچنین ۳ داور از بخش آقایان و ۳ داور از بخش بانوان در مسابقات کشوری کبدی قضاوت داشته‌اند که نشان از وضعیت مطلوب داوری در کبدی خراسان رضوی دارد.

فرهمندمهر افزود: خراسان رضوی در گذشته مسابقات زیاد و با کیفیت بالایی برگزار می‌کرد، اما اتفاقاتی برای کبدی این استان رخ داد که نتواند میزبانی‌های خود را تکرار کند. همچنین شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تمامی مسابقات کشور لغو شود که نتوانستیم از ظرفیت خراسان رضوی استفاده کنیم.

دبیر فدراسیون کبدی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی معدن کشتی چوخه کشور است. ورزشکاران زیادی هستند که از تیم ملی کشتی چوخه جا می‌مانند که می‌توانیم در این رشته از ظرفیت آنان استفاده کنیم. بسیاری از ورزشکاران موفق کنونی کبدی از کشتی با چوخه وارد این رشته ورزشی شده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->