شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

معاون وزیر کشور: اتباع غیرمجازی که در طرح سرشماری شرکت نکردند، به‌سرعت از کشور اخراج خواهند شد

  • کد خبر: ۱۱۳۴۳۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
معاون وزیر کشور: اتباع غیرمجازی که در طرح سرشماری شرکت نکردند، به‌سرعت از کشور اخراج خواهند شد
مجید میراحمدی گفت: پس از اول تیر به بعد تمام اتباع افغانستانی که به دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر کفالت مراجعه نکردند، به سرعت اخراج خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ضمن اعلام پیش شرط‌های تمدید اقامت موقت اتباع افغانستانی پس از پایان مهر ماه امسال گفت: پس از این مدت به کسانی که باید کشور را ترک کنند و کسانی که اجازه ماندن و تمدید اقامت موقت آن‌ها صورت خواهد گرفت، اطلاع رسانی خواهد شد.

مجید میراحمدی همچنین گفت که علاوه بر تمدید اقامت کارآفرینان، سرمایه گذاران، نخبگان و برجستگان علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، اقامت موقت کسانی که حرفه شان مورد نیاز کشور است از جمله کارگران تمدید خواهد شد.

طرح سرشماری اتباع افغانستانی از اول اردیبهشت امسال آغاز شد و تا سه شنبه ۳۱ خرداد در دفاتر کفالت و دفاتر پیشخوان دولت ادامه دارد.

به گفته معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، پس از اول تیر به بعد تمام اتباع افغانستانی که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نکردند به سرعت اخراج خواهند شد.

بنا به آمار وزارت کشور تاکنون ۲میلیون و ۲۷۰هزار نفر از اتباع افغانستانی که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده بودند در طرح سرشماری شرکت کرده که یک میلیون و هشتصد هزار نفر از آن‌ها مشخصات خود را کامل ارائه داده اند.

چندی پیش وزیر کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود، در پی موج اخیر ورود مهاجران افغان به کشور ضرورت دارد همه مهاجران افغانی به ایران شناسایی شوند، چون برخی با روادید وارد شدند، اما ممکن است باطل شده باشد و با ابطال آن همچنان در ایران باشند. برخی در کشور مشغول کار شدند و مجاز هستند، اما محل خود را تغییر دادند و از این منظر تعادل جمعیتی مشخص نیست.

احمد وحیدی همچنین درباره اعطای اقامت به اتباع خارجی که در این طرح سرشماری شرکت می‌کنند، گفت: به همه کسانی که در این طرح شناسایی شرکت کنند، اقامت موقت داده خواهد شد تا از این لحاظ برای آنان نگرانی وجود نداشته باشد.

این اتباع باید به دفاتر اعلامی مشخص شده یعنی دفاتر پیشخوان دولت و پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه می‌کردند.

پیش از این اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشوردر اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هزینه‌های نوبت دهی جهت ثبت نام و شرکت در طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مدرک بر اساس نرخ مصوب برای هر نفر در دفاتر پیشخوان دولت ٢٧٠ هزار ریال معادل (٢٧ هزار تومان) و در دفاتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع و مهاجرین خارجی برای اتباع خارجی که برگه واکسیناسیون دارند ٣١٠ هزار ریال معادل (٣١ هزار تومان) است.

این اداره همچنین اعلام کرده دریافت هزینه بیشتر از نرخ مصوب تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

اتباع افغانستانی فاقد مدرک هم به منظور ارائه خدمات بهتر، پاسخگویی و رسیدگی به سوالات اتباع و مهاجرین خارجی نسبت به چگونگی ثبت نام درطرح شناسایی فاقد مدرک، روزانه به غیر از ایام تعطیل از طریق برنامه پیام رسان واتساپ با شماره تلفن (۰۹۹۱۲۷۰۷۴۸۳) آماده پاسخگویی به اتباع خارجی است.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->