جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

امضای تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای یک اقدام بزرگ فرهنگی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۱۳۴۵۸
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
امضای تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای یک اقدام بزرگ فرهنگی در خراسان رضوی
نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری پنج‌جانبه بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، معاونت فرهنگی سپاه امام‌رضا (ع)، بسیج دانشجویی و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به‌گزارش شهرآرانیوز، در ابتدای این نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در آستانه یکم تیر هستیم که روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی، به‌عنوان دغدغه جدی امام‌خمینی (ره) و به فرمان ایشان در سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد و ما نیز در راستای یک اقدام بزرگ فرهنگی در استان گام برخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی افزود: در راستای نشر و ترویج فرهنگ دینی و انقلابی جامعه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و قانونی نهاد‌های مختلف فرهنگی در استان و انجام عملیات‌های فرهنگی مشترک، تفاهم‌نامه‌ای پنج‌جانبه با دستگاه‌های فرهنگی تدوین کردیم.

به‌گفته او، هدف از امضای این تفاهم‌نامه بسترسازی برای فعالیت ظرفیت‌های مختلف دستگاه‌ها در جهت انجام عملیات‌ها و ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی است تا اقدامات خوب و توان‌افزایی برای تبادل فرهنگی رقم بخورد.
حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در ادامه با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب گفت: اکنون دستگاه‌هایی که جمع شدند این تفاهم‌نامه را امضا کنند، به‌دنبال تحقق الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت هستند. در واقع ما به‌دنبال جامعه پیشرفته ذیل کلمه توحید هستیم که برای تحقق این امر لازم است اول مسائل فرهنگی در مشهد و استان رصد، شناسایی و اولویت‌بندی شود و دوم، همکاری و هم‌افزایی در راستای توانمندسازی و رشد کیفی و کمی تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی صورت پذیرد. همچنین، رشد و توسعه فعالیت‌های محله‌محور و دانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری و علمی لازم است. محور ایجاد عملیات‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر مسائلی است که در این زمینه باید دیده شود.

امضای تفاهم‌نامه پنج‌جانبه برای یک اقدام بزرگ فرهنگی در خراسان رضوی

هم‌افزایی دستگاه‌ها، حلقه مفقوده استان

مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در مجموعه ارشاد با مؤسسات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای و همچنین با کانون‌های فرهنگی و هنری، معاونت فرهنگی سپاه، پایگاه‌های بسیج و... در ارتباط هستیم که همگی درحال فعالیت هستند و این‌ها جریانی از تشکل‌های انقلابی هستند.
به‌گفته محمد حسین‌زاده، این تشکل‌ها سال‌هاست کار‌هایی انجام می‌دادند و اکنون این هم‌افزایی و اینکه بتوانند عملیات مشترکی انجام دهند، حلقه مفقوده استان است و اینکه امروز این کار به نتیجه برسد، اقدامی مبارک است. امیدواریم تفاهم‌نامه امروز سبب شود جریان مردمی فرهنگی در استان تقویت شود.
مدیر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: این رخداد علاوه بر مشهد در شهرستان‌ها درحال تکرار خواهند بود. این جزو الزامات است که شهرستان‌هایی که محروم‌اند، بتوانند کمبود‌ها را با این هماهنگی جلو ببرند و ما در استان بتوانیم ظرفیت‌ها را به‌سمت نقاط محروم هدایت کنیم.

رویش‌های تازه از راه خواهند رسید

در ادامه معاون فرهنگی سپاه امام‌رضا (ع) گفت: پیش از این رهبر معظم انقلاب نوید این را دادند که رویش‌های تازه از راه خواهند رسید. امروز و در سال‌های ابتدایی دوران گام دوم انقلاب شاهد این رویش‌ها هستیم. در استان خودمان در هر شهر و دیاری، نیرو‌های تازه‌نفس، دغدغه‌مند و مجاهد هستند که بدون نام‌ونشان در حد وسع خودشان باری بر دوش دارند و کار‌هایی تحسین‌برانگیز انجام می‌دهند.
محمدجواد ابراهمی‌پور افزود: این‌ها نیرو‌هایی هستند که قرار است بار چهل‌ساله انقلاب را به دوش بکشند و پرچمی را که از نسل اول انقلاب اسلامی دستشان رسیده است، بالاتر ببرند.
به‌گفته او، از الزامات موفق‌شدن در این زمینه، گام دوم و مأموریتی است که بر دوش ماست. باید زمینه فعالیت این جمع‌ها را به‌ویژه باتوجه‌به جبهه سهمگین تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای فراهم آوریم که شیوه کار این موضوع را رهبر معظم انقلاب مکرر اشاره کردند و آن تأکید بر نقش بی‌بدیل حلقه‌های میانی است.
او خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که امضا خواهد شد، آغاز قدم مبارکی برای پیوند این مجموعه‌هاست.

مردم یگانه کلید حل مشکلات‌اند

سیدرضا موسوی، دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب خراسان رضوی، نیز در این نشست به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد: اگر بخواهیم درباره بیانیه گام دوم ساعت‌ها صحبت کنیم، عصاره جانش یک کلام است و آن قیام مردم و محوریت جوانان است. این همان مردمی است که یگانه کلید حل مشکلات هستند. راهکار عملی معظم‌له حلقه‌های میانی است، اما اینکه این حلقه‌های میانی چطور باید پای کار بیایند، در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن‌هم به‌نظرم مسئله‌محوری است.
باید نگاه سیستمی به فرهنگ داشته باشیمعلی حسنی‌مقدم نیز با بیان اینکه دانشگاه مبدأ تحولات جامعه است، گفت: اگر فرهنگ در دانشگاه اصلاح شود، یعنی آن جامعه هم گسترش یافته است.

ما در دانشگاه با جامعه جوان روبه‌رو هستیم. در واقع آن‌ها مخاطب اصلی ما در گام دوم انقلاب هستند. بنابراین، ما باید به مسئله فرهنگ نگاه سیستمی داشته باشیم و فرهنگ را باید در یک شبکه مسائل ببینیم.
معاون بسیج دانشجویی افزود: جمع حاضر جمع مبارکی است و این کار خیلی وقت پیش باید انجام می‌شد. همچنان که الان همه دستگاه‌ها باید درگیر کار شوند و با یک نگاه سیستمی باید متغیر‌های مختلفی را در زمینه فرهنگ در نظر و همه سیستم‌ها را به کار بگیریم. ظرفیت بسیج دانشجویی ظرفیت خوبی است، زیرا ما در اینجا با جامعه جوان و باانگیزه‌ای سروکار داریم. همچنین بسیج دانشجویی تجربه خوبی در رویکرد مسئله‌محوری و مسئله فرهنگی دارد که با همه ظرفیت در خدمت این کار خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->