کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

اولین قایق پرنده برقی جهان معرفی شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۳۵۰۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
اولین قایق پرنده برقی جهان معرفی شد + فیلم
یک شرکت ایرلندی به نام Artemis Technologies قایقی ساخته که اولین نمونه قایق پرنده برقی دنیا محسوب می‌شود. این محصول که می‌تواند روی آب معلق شود، ظاهرا در دو مدل با ظرفیت ۶ یا ۱۲ مسافر به بازار می‌آید و می‌تواند تا حدود ۱۰۰ کیلومتر مسافت طی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت «آرتمیس» که تحت هدایت «ایاین پرسی»، قهرمان قایق‌رانی المپیک فعالیت می‌کند، می‌گوید این قایق پرنده برقی را با هدف کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ساخته است. این محصول با نام eFoiler ظرف مدت یک ساعت شارژ می‌شود و دوباره می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند.

پرسی درباره محصولات پاک این شرکت می‌گوید: «با تحولی که در اثر عرضه قایق‌های کاری و تفریحی ما به وجود می‌آید، بلفاست و بریتانیا در این مسیر پیشگام خواهند بود و هزاران شغل ایجاد می‌شود. این دستاورد اتفاق بسیار بزرگی نه فقط برای ما بلکه برای تمامی برنامه‌های حذف کربن است، چرا که سازمان بین‌المللی دریانوردی خواستار نصف شدن آلودگی‌ها تا سال ۲۰۵۰ شده است.»


قایق برقی پرنده؛ راهی برای کاهش آلودگی
کنسرسیومی به رهبری آرتمیس و با همراهی شرکت Bombardier، بندر بلفاست و دانشگاه‌های ایرلند شمالی در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۳ میلیون پوند از دولت تسهیلات گرفت تا قایق‌های بدون آلودگی بسازد. حالا «برندون لوئیس»، وزیر کشور ایرلند شمالی اعلام کرده که توسعه وسایل نقلیه سبز گام بسیار مثبتی در مبارزه با تغییرات اقلیمی است
قایق‌های پرنده یا در واقع قایق‌های باله‌دار یا هیدروفویل محصولاتی هستند که در زیر بدنه آن‌ها تیغه‌ای عمودی قرار می‌گیرد. وقتی سرعت این وسایل نقلیه به سطح خاصی می‌رسد، بدنه قایق از روی آب بلند می‌شود و به شکل معلق روی این تیغه یا باله حرکت می‌کند. این قایق‌ها به خاطر سطح تماس پایین‌تر با آب به انرژی کمتری برای حرکت کردن نیاز دارند و البته صدای کمتری تولید می‌کنند.

آرتمیس می‌گوید قایق پرنده برقی این شرکت در مقایسه با نمونه‌هایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، حدود ۹۰ درصد به صرفه‌جویی در انرژی کمک خواهد کرد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->