نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
سرخط خبرها

زلزله ۶.۱ ریشتری در جنوب شرق افغانستان | رویترز: شمار قربانیان زمین‌لرزه به ۹۵۰ نفر رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۳۶۸۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
زلزله ۶.۱ ریشتری در جنوب شرق افغانستان | رویترز: شمار قربانیان زمین‌لرزه به ۹۵۰ نفر رسید + فیلم
منابع محلی در ولایت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان از وقوع زلزله به قدرت ۶/۱ ریشتر و کشته و زخمی شدن شماری زیادی از افراد در این ولایت خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های افغانستان از افزایش شمار کشته‌های زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری در جنوب‌شرق این کشور به حداقل ۹۵۰ نفر خبر داد. در این حادثه حداقل ۶۱۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

خبرنگار الجزیره به نقل از یک مسئول افغانستانی اعلام کرد آمار کشته‌های زلزله پکتیا و خوست به بیش از ۲۵۵ کشته و ۱۵۰ زخمی رسیده است.

عکس‌هایی از این حادثه را اینجا ببینید:

این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز (چهارشنبه، ۱ سرطان- تیرماه) شماری از ولایت‌های دیگر را نیز تکان داده است.

کلیک کنید: عکس‌هایی از این زمین لرزه را اینجا ببینید

منابع محلی در ولایت پکتیکا اعلام کردند که بر اثر وقوع زلزله‌ شدید در شهرستان گیان این ولایت، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و یا زخمی شده‌اند.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 1062

این حادثه بامداد امروز (چهارشنبه، ۱ سرطان) شماری از ولایت‌های دیگر افغانستان را تخریب کرده و منابع محلی در شهرستان گیان پکتیکا می‌گویند که در این حادثه یک روستا به‌ صورت کامل ویران شده است.

یک منبع محلی در این رابطه گفت: تنها به بیمارستان شهرستان ارگون پکتیکا ۳۵ جسد و بیش از ۶۰ زخمی انتقال داده شده است.

مقام‌های ولایتی طالبان در پکتیکا نیز می‌گویند که تلفات در شهرستان گیان زیاد است.

اینجا ببینید:

تعداد بازدید : 920

رئیس اطلاعات و فرهنگ این ولایت گفت که بیش از ۲۰ شهرستان به بیمارستان ارگون منتقل شده است.

خبرگزاری الجزیره نیز گزارش داده است که در این حادثه بیش از 50 نفر کشته و 60 تاکنون کشته شده و به مناطق مسکونی خسارت زیادی وارد شده است.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه‌ی ریشتر اندازگیری شده است که کابل، خوست، پکتیا، پکتیکا، لغمان، غزنی و لوگو را لرزانده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->