نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

سرمربی «سا پینتو» در استقلال| جانشین مجیدی موفق می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۳۷۰۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
سرمربی «سا پینتو» در استقلال| جانشین مجیدی موفق می‌شود؟
ادامه‌دهنده راه مجیدی، از پرتغال آمد.

ابوطالب عرب | شهرآرانیوز؛ بعد از قهرمانی مقتدرانه و بدون شکست استقلال در لیگ‌برتر بیست‌ویکم و ثبت انواع رکورد ها، انگار قرار نبود خوشی هواداران استقلال ادامه‌دار باشد. استعفای فرهاد مجیدی و ترک این تیم به مقصد امارات، شاید مهم‌ترین علت تلاطم روز‌های گذشته باشگاه استقلال باشد، اما جذب بازیکنان نامدار و ولخرجی رضا درویش برای رقیب سنتی آبی‌ها و بدتر از آن بلاتکلیفی حاکم بر این‌روز‌های باشگاه استقلال درقبال جذب سرمربی و بازیکنان مطرح و همچنین مشخص‌نبودن تمدیدی‌های استقلال، یقینا به بخش مهمی از نارضایتی هواداران استقلال از مدیریت تیمشان در چند روز گذشته تبدیل شده بود.

بعد از روز‌ها رایزنی و مذاکره در زمینه استخدام سرمربی، بالاخره کار انتخاب سرمربی جدید برای استقلال به پایان رسید و روز گذشته، «ریکاردو ساپینتو» به‌طور رسمی به‌عنوان سرمربی آبی‌پوشان پایتخت انتخاب شد. بعد از آنکه مدیران استقلال در سکوت به‌دنبال پیداکردن جانشین مجیدی بودند و به‌ترتیب اولویت، با چند گزینه مطرح ایرانی و خارجی مذاکراتی انجام دادند و بعد از به‌نتیجه‌نرسیدن مذاکرات با گزینه‌های داخلی که در رأس آن‌ها جواد نکونام بود، مسئولان این باشگاه برای انتخاب یک مربی خارجی تلاش‌های زیادی کردند و حتی به سراغ الکس نوری، مربی ایرانی‌آلمانی که سابقه کار در بوندس‌لیگا را نیز دارد، رفتند؛ اما در‌نهایت او نیز به‌دلیل درخواست مالی زیاد از فهرست آبی‌ها خط خورد.

پس از این، مسئولان استقلال با چند گزینه خارجی دیگر وارد مذاکره شدند و از بین آن‌ها قرعه هدایت آبی‌ها به نام ریکاردو ساپینتو‌ی چهل‌ونه‌ساله افتاد و این مربی پرتغالی جانشین هفتِ محبوب آبی‌ها شد. روز گذشته و در سومین روز موج خبری، باشگاه استقلال رسما نام سرمربی‌اش را اعلام کرد و درهمین‌باره نوشت: «این مربى پرتغالى در طول هفته گذشته و پس از آغاز مذاکرات، اطلاعات گسترده‌اى در‌خصوص شرایط استقلال و بازیکنان تیم قهرمان لیگ‌برتر فوتبال ایران جمع‌آورى کرده است و به‌زودی برای مراسم معارفه به ایران خواهد آمد. او در نخستین گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به‌منظور تداوم قهرمانی در فصل جدید را در دستور‌کار قرار خواهد داد.»

مهاجم در پرتغال کهکشانی و هم‌بازی CR ۷

ساپینتو، مهاجم اسبق تیم اسپورتینگ لیسبون است که در سال۰۳-۲۰۰۲ کاپیتان و هم‌بازی کریستیانو رونالدو، ابرستاره فوتبال پرتغال، بوده است. او همچنین عضو تیم ملی پرستاره پرتغال در سال ۲۰۰۰ بوده و سابقه عضویت در تیم‌های مطرحی همچون رئال‌سوسیداد و استاندارد‌لیژ را نیز داراست. ساپینتو در تیم‌های زیادی مانند اسپورتینگ لیسبون، ستاره‌سرخ بلگراد، استاندارد لیژ، براگا و واسکادوگاما سابقه مربیگری دارد. این مرد پرتغالی به‌گزارش روزنامه ojogo، اول با سپاهان ایران مذاکره کرد؛ اما استقلال نیز وارد این معرکه شد و با ارائه شرایط و پیشنهاد‌هایی بهتر، قراردادش را قطعی کرد.

آشنا با سبک‌های مختلف فوتبال

ساپینتو علاوه بر کار در لیگ‌های مختلف اروپایی مانند پرتغال، یونان، بلژیک، صربستان، لهستان، ترکیه و همچنین کشور برزیل، در مدت کوتاهی کار در فوتبال عربستان را با هدایت تیم الفتح تجربه کرده است. آخرین تجربه کاری او نیز هدایت تیم موریرنزه پرتغال و سقوط به لیگ دسته‌اول این کشور با انجام بیست بازی بود. این مربی پرتغالی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ لیگ اروپا روی نیمکت اسپورتینگ، منچسترسیتی را با هدایت مانچینی در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار زد و حتی به جمع چهار تیم این تورنمنت رسید؛ اما در این مرحله توسط اتلتیک بیلبائو حذف شد که بهترین کارنامه اروپایی او به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه ساپینتو یک نایب‌قهرمانی جام حذفی پرتغال (اسپورتینگ‌لیسبون۲۰۱۲) و قهرمانی جام حذفی بلژیک (استاندارد لیژ‌۲۰۱۸) را در کارنامه دارد. وی در‌مجموع ۲۹۹ مسابقه رسمی با هدایت دوازده تیم مختلف، ۱۲۷ پیروزی، ۷۴ تساوی و ۹۸ باخت را تجربه کرده است.

آغاز تمدید قرارداد بازیکنان و بسته‌شدن تیم

قرار است ساپینتو دو دستیار پرتغالی را با خودش به استقلال بیاورد و یک دستیار ایرانی نیز از‌سوی باشگاه در کنار او قرار خواهد گرفت. حالا باید دید استقلال با سبک هجومی و پرتغالی سرمربی جدید چه عملکردی را خواهد داشت و در‌حالی‌که هوادارانش انتظار تکرار قهرمانی را دارند، چه نتایجی کسب می‌کند. مسئولان باشگاه استقلال اکنون که خیالشان بابت انتخاب سرمربی تیم راحت شده است، قصد دارند طی روز‌های پیش‌رو و تا آخر این هفته، کار تمدید قرارداد بازیکنانی را که آزاد هستند، آغاز کنند.

در‌این‌باره با همه این افراد به صورت تلفنی صحبت شده و آن‌ها بر اساس برنامه‌ریزی از‌پیش‌تعیین‌شده پای میز مذاکرات حاضر می‌شوند. ضمن اینکه مدیران استقلال قصد دارند یک هافبک و یک مهاجم خارجی نیز جذب کنند و فرایند این ماجرا نیز به‌زودی آغاز می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که یک لژیونر ایرانی به تیم استقلال برای لیگ بیست‌و‌دوم اضافه شود. قرارداد استقلال با ساپینتو دو‌ساله تنظیم شده است که سال دوم آن مشروط و با رضایت باشگاه تمدید خواهد شد.

مسئولان استقلال با توجه به تجربه قرارداد با وینفرد شفر و آندره‌آ استراماچونی، قرارداد سال دوم ساپینتو را در اختیار خودشان گذاشته‌اند که مورد‌موافقت سرمربی پرتغالی قرار گرفته است. ساپینتو بلافاصله پس از اعلام رسمی انتخابش به‌عنوان مربی آبی‌ها، پستی را در شبکه‌های اجتماعی‌اش در توئیتر و اینستاگرام به‌اشتراک گذاشت. در این پستِ همراه با کری‌خوانی، آمده است: بسیار مفتخرم که به بزرگ‌ترین باشگاه ایران و یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان یعنی باشگاه استقلال پیوستم. مطمئنم که ۴۰‌میلیون هوادار استقلال نیز مثل من پر از شور‌و‌اشتیاق هستند. بی‌صبرانه منتظر بازی در ورزشگاه آزادی هستم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->