نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

جنجال مجوز مدارس فوتبال مشهد

  • کد خبر: ۱۱۳۷۰۶
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
جنجال مجوز مدارس فوتبال مشهد
غیبت نام چند مدرسه قدیمی فوتبال در فهرست هیئت فوتبال استان مناقشه‌برانگیز شده است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تابستان داغ نخستین سال از قرن جدید با پایان‌یافتن کرونا، در مهیج‌ترین حالت ممکن از راه رسیده است. فصلی که دیگر مثل دو سال سخت کرونایی قرار نیست در بیم و ترس سپری شود و حالا در ساحت ورزش، مدارس فوتبال به‌عنوان یک برند اجتماعی پرطمطراق به روی علاقه‌مندان باز شده‌اند. دراین‌میان، مانند سال‌های پیش از کرونا بار دیگر بحث مدارس مجوزدار و غیرقانونی نقل محافل است و همین مسائل حاشیه‌های زیادی را به‌همراه داشته است.

هیئت فوتبال خراسان رضوی ابتدای هفته فهرست مدارس فوتبال مجوزدار را منتشر کرد تا خانواده‌هایی که مایل‌اند فرزندانشان را به آکادمی‌های فوتبال بفرستند، دغدغه‌ای کمتر و انتخابی درست داشته باشند. ۳۸ مدرسه فوتبال که دوازده مدرسه به شهرستان‌ها و ۲۶ مدرسه به مشهد مربوط است، قرار است در تابستان ۱۴۰۱ پذیرای علاقه‌مندانی باشند که با هزار امید و آرزو به این مدارس می‌روند تا شاید علاوه بر گذران اوقات فراغت، استعدادشان کشف شود و در مسیر فوتبالی قرار بگیرند.

«برگه مجوز»؛ برگه خوشبختی؟

دبیر هیئت فوتبال خراسان‌رضوی در واکنش به فهرست اعلامی این هیئت از مدارس فوتبال مجوزدار، می‌گوید این مدارس برای درخواست تمدید مجوز خود اقدام کرده‌اند. محسن حیدری خاطرنشان می‌کند: «مدارس فوتبال به‌روال هر سال باید برای تمدید مجوز خود درخواست بدهند و بعد از بررسی هیئت فوتبال از استاندارد‌ها و امکانات، مجوز صادر می‌شود.» حیدری هزینه تمدید مجوز را برای شهرستان‌ها سیصدچهارصد هزار تومان و برای مشهد تا سقف ۴ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: «البته این هزینه بسته به درجه‌بندی‌های کیفی مدارس فوتبال است.»

غیبت عجیب مدارس نامدار!

اتفاق جالبی که امسال افتاده، این است که نام برخی مدارس فوتبال قدیمی در فهرست مدارس مجوزدار هیئت فوتبال استان در سال ۱۴۰۱ نیست! غیبت سؤال‌برانگیزی که البته در یک اختلاف‌نظر ریشه دارد. مدیران این مدارس مدعی‌اند به‌واسطه داشتن کمیسیون ماده ۵ نیازی به دریافت مجوز هیئت فوتبال استان ندارند و در سوی مقابل، هیئت فوتبال هم می‌گوید، چون درخواست تمدید و پرداخت حق تمدید از سوی این مدارس صورت نگرفته است، آن‌ها در فهرست ۱۴۰۱ نیستند. محسن حیدری، دبیر هیئت فوتبال، با اشاره به این مسئله و تبعاتش خاطرنشان می‌کند: «ما اسامی مدارس فوتبال مجاز را به اداره ورزش‌وجوانان می‌دهیم و برخورد با مدارس غیرمجاز دیگر از اختیار ما خارج است و با اداره ورزش‌وجوانان هر شهرستانی است.»

کمیسیون ماده ۵ در برابر برگه مجوز

هاشم نعمتی، سرپرست اداره ورزش‌وجوانان مشهد، با تأیید صحبت‌های برخی مدیران مدارس فوتبال می‌گوید: «باشگاه‌هایی که کمیسیون ماده ۵ را دارند، نیازی به اخذ مجوز سالانه هیئت فوتبال ندارند.» صحبتی که به‌نظر می‌رسد ریشه اختلاف هیئت فوتبال استان و مدارس فوتبال در آن است، جایی که اصغر رحیمی از قدیمی‌ترین صاحبان مدرسه فوتبال در مشهد دراین‌باره می‌گوید: «وقتی ما کمیسیون ماده ۵ داریم، چرا باید سالانه مبلغی را به‌عنوان تمدید مجوز بدهیم؟!»

البته در این میان تکلیف کسانی که نه مجوز هیئت فوتبال را دارند و نه کمیسیون ماده ۵ هم که معلوم است. هاشم نعمتی در واکنش به این موضوع می‌گوید: «قطعا با این مدارس برخورد می‌کنیم و فهرست این مدارس در دست بررسی است و چنانچه تخلفشان احراز شود، ابتدا به آن‌ها تذکر می‌دهیم و در صورت اقدام‌نکردن، برخورد می‌کنیم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->