کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

رئیس دادگستری خراسان رضوی: «محسن پهلوان» بنا به منافع سهامداران، همچنان با شرکت پدیده همکاری می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۳۷۲۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
  • ۸
رئیس دادگستری خراسان رضوی: «محسن پهلوان» بنا به منافع سهامداران، همچنان با شرکت پدیده همکاری می‌کند
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: مأموریت دستگاه قضایی براساس اصل یکصدوپنجاه‌وشش قانون اساسی، مأموریت‌هایی هفت‌گانه‌ است که در سند تحول هم با شرح بیشتری روی آن تکیه شد.

مهدی صبوری نیک | شهرآرا نیوز، غلامعلی صادقی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرارسیدن هفته قوه‌قضائیه، ضمن تبریک این هفته و پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم هفتم تیر اظهار کرد: شورای حل اختلافی در ارتباط با اصحاب رسانه تشکیل شد. بحمدلله پرونده‌هایی که ارجاع داده شد، با همکاری و هم‌فکری اصحاب رسانه تعدادی از آن‌ها با صلح و سازش مختومه شد.

تعداد بازدید : 1086


رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: آنچه در سال گذشته به‌عنوان سیاست و تأکید رئیس محترم قوه‌قضائیه مطرح شده، این است که دولت و دستگاه اجرایی در امر صنعت و فعالان اقتصادی حمایت بیشتری داشته باشند که سال گذشته همکاران ما بدون استثنا بازدید‌های متعددی از شهرک‌های صنعتی داشتند و ما نیز به فعالان اقتصادی اعلام کردیم، تا به هر دلیلی آن سازمان پاسخگو نباشد به ما منعکس کند که ما با پیگیری ویژه مشکل را حل کنیم.

به گفته وی، خوشبختانه با بررسی‌ای که با حضور دادستان‌ها و کارشناسان دادگستری در شهرک‌های صنعتی صورت گرفت، بحمدلله توانسته‌ایم بخشی از مشکلات آن‌ها را حل‌وفصل کنیم.

وی با بیان اینکه باتوجه‌به بحث تعدیل نرخ‌ها و یارانه‌ها می‌طلبد که در حوزه اشتغال و اقتصاد در مجموعه قضایی هم‌فکری‌ کنیم، افزود: خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که دیگر سرقت‌های مسلحانه در شهر نداریم و این پدیده دیگر تکرار نشد، اما سرقت‌های عادی که نوعا با اذیت و آزار مال‌باخته همراه می‌شود که بیشتر عوامل آن معتادان متجاهر هستند، در یک فاصله زمانی معتادان از مشهد مقدس و شهر‌های بزرگ‌تر جمع‌آوری شدند.

صادقی درخصوص دستور جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر که دستور قاضی است، ادامه داد: در این زمینه ما محدودیتی نداریم که جمع‌آوری صورت گیرد، چراکه مردم از این صحنه‌ها گله‌مندند و امنیت روحی و روانی مردم را تهدید می‌کند. خوشبختانه استانداری  و شهرداری پای کار هستند و امیدواریم بتوانیم این افرادی را که باعث نگرانی مردم می‌شوند، از شهر و استان جمع‌آوری کنیم.
وی ادامه داد: درخصوص یارانه‌ها با نجابت و متانت مردم و بحمدلله با هماهنگی خوبی که در استان داشتیم، هیچ موضوع خاصی مشاهده نشد.

محسن پهلوان کجاست؟

وی در پاسخ به سؤال شهرآرانیوز درباره اینکه آیا در پرونده محسن پهلوان و موضوع پدیده اتفاق جدیدی رخ داده است، گفت: بنای ما بر این بود که شرکت در مسیر قانونی قرار گیرد که شکر خدا با صدور رأی این بستر آماده شد که هیئت عمومی تشکیل شود.

وی ادامه داد: هیئت‌مدیره تشکیل شد و اعضای دومین هیئت را شرکت پدیده در چند وقت گذشته انتخاب کرد. اگر جایی حمایتی لازم باشد انجام می‌دهیم. در همین حال هم هیئت‌مدیر‌ه‌ها مثل هر شرکت دیگری باید طبق مقررات عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: محسن پهلوان و متهمان پرونده پدیده حکمشان صادر شد و برای اجرای حکم به زندان اعزام شدند. شرکت اعلام کرد اگر امکانش باشد این محکومان برای همکاری در اختیار آن‌ها قرار بگیرند تا بتوانند از ظرفیت این افراد استفاده کنند. بر این اساس اگر فردی یا افرادی در زندان باشند، با اذنی که از مسئولان قوه گرفته می‌شود، می‌توانند در بیرون به فعالیت بپردازند. بنابراین برای اینکه شرکت حمایت شود و به فعالیت خود ادامه دهد، به‌صورت نامحدود توانستیم افراد مربوط را در اختیار شرکت قرار دهیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های شرکت پدیده در ارتباط با اینکه نام‌برده یک همکاری جدید داشته باشد، ما نظری نداریم و شرکت پدیده تصمیم‌گیرنده است. خودتان بررسی کنید؛ بنای ما بر تسامح است. ما به‌دلیل منافع سهامدار و شرکت نه نظر مثبت داریم و نه نظر منفی، اما شرکت برای ما استدلال می‌کند و برای اینکه شرکت از این وضعیت خارج شود، این اقدام انجام شد.

متولی تجمعات ما نیستیم

وی افزود: درباره اراذل‌واوباشی که در برخی استان‌ها حرکت‌هایی داشتند، هم پلیس و هم مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما برای بازگرداندن این‌ها به جامعه اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که این مهم به مرکز هم ارائه شد و دیگر استان‌ها الگوگیری کردند و در زمان‌های سپری‌شده عده زیادی برگشتند و در حال حاضر مشغول زندگی معمولی و اجتماعی خودشان هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درباره موضوع بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی بیان کرد: درخصوص طرح بافت پیرامونی حرم مطهر فعلا وظیفه خاصی از طرف استانداری به ما محول نشده است، چراکه ما نه مجری هستیم و نه طراح و فعلا موضوع خاصی در این زمینه ابلاغ نشده است و طبعا از طریق استانداری باید پیگیر باشید.

صادقی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته شده است باید محلی برای تجمعات قانونی در مشهد مقدس در نظر گرفته شود، بیان کرد: متولی تجمعات ما نیستیم، بلکه وزارت کشور، استانداری و فرمانداری است. اگر به‌عنوان عضو شورای تأمین از ما نظرخواهی شود، ما دریغ نخواهیم کرد، اما اینکه ما پیشنهاد دهیم، این وظیفه ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: بنا و تعهد ما به بخش خصوصی و دولتی درخصوص مباحث اقتصادی این است که ما از همه ظرفیتمان استفاده کنیم و اگر مصوبه‌ای تصویب شد، اما مرجع مخاطب و مربوط کوتاهی کرد و آن مصوبه را اجرایی نکرد، این ظرفیت را در اختیار داریم که از اهرم‌های قانونی استفاده کنیم تا آن مصوبه اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری خراسان بیان کرد: این را همه مسئولان قبول دارند که دشمن امروز در بحث جنگ اقتصادی بر کشور ما تمرکز دارد و ما باید از تمام ظرفیتمان استفاده کنیم و اگر مصوبه‌ای تشخیص داده شود که یک واحدی را حمایت کند، مطمئنا حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

از انتقال زندان مشهد چه خبر؟

صادقی به موضوع انتقال زندان مشهد اشاره و یادآوری کرد: انتقال زندان مشهد تنها مشکل ما در استان نیست، بلکه چند شهرستان داریم مانند نیشابور، سبزوار و... که در بافت شهری قرار دارند.
وی تصریح کرد: می‌دانید که این مهم یک بودجه کافی لازم دارد که در ابتدا یک فضای مناسب در خارج از بافت شهری ساخته می‌شود تا بعد از آن زندانی منتقل شود، اما اصل اینکه زندان‌ها باید منتقل شود، همه متفق هستیم، اما مشکل، مشکل مالی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: طرحی در قانون پیش‌بینی شده و آن این است که زندانی که می‌خواهد منتقل شود، باید به بالاترین قیمت کاربری فروخته شود و به شهرداری و... در قالب تهاتر به‌صورت توافقی منتقل شود که این زندان‌ها را احداث کنند تا توافقی صورت گیرد، اما هنوز مشتری جدی نداریم که به‌صورت مشخص اعلام کرده باشد که خواهان این املاک است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
مشکل پهلوان و پدیده این بود واست که به دنبال بازار سازی و پاساژ سازی بود در مشهد بخش خصوصی ارگان ها و شهرداری ها متا سفانه بیش از اندازه و ظرفیت مشهد بازار و پاساژ ساختند .اگر به جای این همه بازار که بیشتر در حال تعطیلی است به تولید هدف دار می پرداختند و سرمایه ها را به تولید هدایت می کردند این نبود روزگار بازار ها ی در حال ور شکستگی
فرار
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
1
این همه جارو جنجال بخاطر اینکه پهلوان به شما نداد بخورید کل این پروژه را متوقف نمودید چند سال که چی ! بعدش می گید چرا ایرانی ها رفتن. ترکیه خانه خرید و سرمایه گذاری کردند چون عاقبتشان مثل محسن پهلوان که خواست از سر دلسوزی کشورش را آباد کند نشود
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
1
چقدر این اقای صادقی انسان گلی هستش کاش همه مثه این اقا بودن واقعا گل و بی ادعا (مرد همیشه خندان و بزرگوار)
سید محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
1
0
سلام من دانشجوی اقای صادقی بودم، کاش همه مسئولین مثه ایشون بودن خیلی انسان، مهربون، و اقا هستن، جایگاههای بالاتر از رئیس کلی لیاقتشون (هر جا باشن انشالله موفق باشن) همیشه به شاگردی ایشون افتخار میکنم
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
2
خدا ازش نگذره با سرمایه و زندگی ۱۳۰ هزار سهام دار و خانوادهاشون بازی کرد همه رو نابود کرد
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
0
2
بنابه مصلحت منافع خودتون نه‌ سهامداران کسي که‌ به‌ فکرکردمردم هست‌ بعد10سال حرف نمیزنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
0
2
فقط سهامدارهاباخاک یکسان شدند
علی
Finland
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
0
0
خاک تو سر این دادستان بکنن که انقدر بی عرضه هست کدوم قانونی حبس ابد رو ازاد میکنه؟؟؟ انقد آب دوغ خیاری مملکت .جالب باز دوباره دفتر زده داره سهام ۱۰ برابر قیمت میکنه تو پاچه ملت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->