زمان پخش «گاندو ۳» و «پایتخت ۷» اعلام شد| جزئیات تازه از سریال «پوریای ولی» ساخته مسعود جعفری جوزانی تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شب های احیا و شهادت امام علی(ع) جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کتاب «آن» به قلم حامد حجتی منتشر شد | گردشی ادبی در باغ نماز

  • کد خبر: ۱۱۳۷۶۰
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کتاب «آن» به قلم حامد حجتی منتشر شد | گردشی ادبی در باغ نماز
کتاب «آن؛ برداشتی از تعلیمات عارف واصل آیت الله بهجت فومنی» به قلم حامد حجتی منتشر شد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز، «آن؛ برداشتی از تعلیمات عارف واصل آیت الله بهجت فومنی» کتابی کوتاه و داستان‌واره است که توسط یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت نوشته شده است. نویسنده این کتاب چندین سال به صورت متمادی پشت سر آیت‌الله بهجت نماز صبح را اقامه کرده و تحت تاثیر نحوه عبادت، کیفیت و کمیت ایشان تصمیم به نگارش کتاب گرفته است.

مؤلف در این اثر تلاش کرده با استفاده از معارف بیان شده از آیت‌الله بهجت درباره نماز، این عبادت را با عبارت‌هایی استعاری و تشبیهی به جنت و باغ‌های بهشتی تشبیه کند و از لذت نماز‌هایی که هر روز صبح با سفر از تهران به قم به آیت‌الله بهجت اقتدا کرده سخن بگوید.

در واقع کتاب «آن» یک گردش ادبی در باغ نماز است که از زاویه دید بسیار متفاوت مخاطبان را به خواندن نماز ترغیب می‌کند.

حامد حجتی همچنین سعی کرده این اثر را در قالب مطالبی از جمله سرآغاز، عطر خوش اذان، اقامه باران، تو.. سکوت... وضو، هم جواری با سروها، صف باران، پرده‌ها دائم در نمازند، رکوع آبشار، شکستن شیرین، کنار این همه خودم، بهترین آن، عطر گل محمدی و عطر تن فرشته‌ها به سبک و سلوک معنوی آیت‌الله بهجت به نگارش درآورد. همچنین نویسنده هز یک از ارکان نماز را با نگاهی تازه و کمتر گفته شده در باغ نماز بیان می‌کند و به وصف حالات عاشقانه آدمی با معبودش در هنگام نماز به کشلی زیبا می‌پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است، «مسیر سلوکی آیت الله بهجت (ره) از نماز شروع و به نماز ختم می‌شود. نماز سرخوشانه‌ترین لحظه زندگی انسان است. لحظه کوتاه نماز در روزانه ما یک «آن» است که اگر به خنکای آن دست یابیم، سرمست می‌شویم. آیت‌الله بهجت (ره) در جایی گفته‌اند از حدیث «تنعمو بعبادتی فی الدنیا فانکم تتنعمون بها فی‌الاخره: در دنیا با عبادت من بهره‌مند شوید، زیرا در آخرت با همان عبادت متنعم خواهید بود»، بر می‌آید که عبادت قابلیت تنعم و بهره‌مندی راحتی در آخرت هم دارد. یعنی این «آن» عبادت است که می‌تواند با ما تا آن دنیا سفر کند. یادمان باشد که ما با خود هیچ چیزی را نمی‌توانیم به آن دنیا ببریم».

کتاب «آن؛ برداشتی از تعلیمات عارف واصل آیت الله بهجت فومنی» با نویسندگی حامد حجتی در ۸۴ صفحه قطع رقعی توسط انتشارات به نشر منتشر شده و مطالعه این اثر کوتاه به افرادی که دغدغه و نگرانی در مورد سستی و کوتاهی در امر نماز دارند، پیشنهاد می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->