افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

دادستان مشهد مقدس: پرونده بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در شعبه ویژه در حال رسیدگی است | قطع‌نکردن درختان از سوی شهرداری در موضوع پادگان لشکر ۷۷

  • کد خبر: ۱۱۳۷۶۳
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
دادستان مشهد مقدس: پرونده بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در شعبه ویژه در حال رسیدگی است | قطع‌نکردن درختان از سوی شهرداری در موضوع پادگان لشکر ۷۷
دادستان مشهد مقدس به جزئیات پرونده بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا علیه السلام پرداخت.

مهدی صبوری نیک| شهرآرا نیوز، محمدحسین درودی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرارسیدن هفته قوه‌قضائیه، ضمن تبریک این هفته و پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مظلوم هفتم تیر اظهار کرد: قبل از اینکه اتفاقات و حوادثی مانند متروپل رخ دهد، کارگروه ایمن‌سازی در سال ۹۹ شروع به کار کرد، اما در زمانی گفتیم که ما باید آسیب اصلی را شناسایی و سرمنشأ آن را پیدا کنیم که به همین منظور مقررات جدی‌تر و بنا بر این شد که اقداماتی باید در دستورکار قرار بگیرد. به همین منظور دادسرای فضای مجازی و شهرسازی اختصاصا با این موضوع ارتباط دارد.

وی افزود: سؤالی که وجود دارد این است که شهرداری و کمیسیون‌های ماده صد چرا اجازه می‌دهند چنین وضعیتی ایجاد شود؟ چرا چنین بنا‌هایی در سال‌های گذشته بنا شد؟ شهرداری باتوجه‌به مقرراتی که دارد، باید ضوابط را به‌نحوی بچیند که ساختمانی تا گواهی استحکام بنا نداشته باشد، بهره‌برداری نشود.

دادستان مشهد مقدس بیان کرد: برخی اقدامات ما در این خصوص در حوزه پیشگیری و از باب حقوق عامه است که مسئول را احضار می‌کنیم. در باب پیگیری حقوق عامه هم موردی داشتیم که دعوت کردیم، اما پرونده قضایی به‌عنوان حقوق مجرمانه بعد از حادثه متروپل نداشته‌ایم.

درودی درخصوص شایعات قطع درختان پادگان ارتش گفت: به‌صراحت اعلام می‌کنم که قطع درختان از سوی شهرداری صورت نگرفته است، بلکه برای بازگشایی مسیر‌ها اقداماتی برای بازسازی و بهسازی درختان از سوی شهرداری صورت گرفت. در این بین اگر قطع درختانی هم صورت گرفته، درختانی بوده است که خشک شده بودند و اگر درختی هم جابه‌جا شده، برای بهسازی بوده و هم‌اکنون این مسیر درحال تبدیل‌شدن به یک پارک جنگلی است که قرار است در اختیار مردم باشد.

وی درباره مقابله با احتکار و برخورد با کم‌فروشی گفت: به ضابطان عام و خاص اعلام شده است که افرادی که در شرایط فعلی هر نوع و به هر میزانی احتکار کنند، اقدامات فعلی‌شان مصداق اخلال در نظام اقتصادی قرار می‌گیرد و این مهم باتوجه‌به شرایط فعلی است. به طوری که شاید در سال‌های قبل به این تربیت نبود، اما امسال اخلال اقتصادی است.
دادستان مشهد مقدس بیان کرد: اگر هر کسی چه تولیدکننده، چه واسطه و توزیع‌کننده سبب اخلال در بازار شود، به هر میزانی که این مهم را انجام دهد، آن عمل از تخلف محسوب می‌کنیم و جرم می‌شود.

وی تصریح کرد: به‌صورت جدی خودمان به این موضوع وارد شده‌ایم که در دادسرای انقلاب قاضی اگر تشخیصش به تخلف بود، آن پرونده به تعزیرات می‌رود و در غیر این صورت، در خود دادسرا این مهم پیگیری می‌شود.

دادستان مشهد مقدس در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درخصوص آخرین روند پرونده بازی تیم‌ملی ایران و لبنان بیان کرد: درباره ماجرای مسابقه تیم‌ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا علیه السلام بعد از حادثه بلافاصله ما موضوع را در دستورکار قرار دادیم و یک تکلیف هم از طرف دادستان کل صورت گرفت که به‌صورت فراگیر همه‌ ابعاد موضوع بررسی کامل شد و یک گزارش کامل هم به دادستانی کل کشور فرستاده شد که پس از این گزارش به ما مأموریت داده شد. چون قسمتی از گزارش بر رفتار‌های مجرمانه دلالت دارد، در مشهد ما این موضوع را بررسی می‌کنیم که الان این مهم در شعبه بازپرسی ویژه درحال رسیدگی است و این رسیدگی هنوز به انتها نرسیده است.

درودی تصریح کرد: هر کدام از افراد متهم در پرونده باید بیایند و از خود دفاع کنند، چراکه حق دفاع دارند، اما به‌محض اینکه مرحله تحقیقات تکمیل شود و اگر لازم باشد، برخی از افراد در مرکز (تهران) مورد تعقیب قرار می‌گیرند و اگر از اشخاصی باشند که ما در استان نمی‌توانیم و امکان تعقیب آن‌ها را نداریم، بنابر دستوری که دادستان محترم کل کشور داد، به آن‌ها هم درنهایت با قرار عدم صلاحیت اعلام می‌شود تا دادسرای تهران آن‌ها را مورد تعقیب قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->