رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

بن سلمان وارد ترکیه شد | بازگشت ولی‌عهد سعودی به صحنه جرم

  • کد خبر: ۱۱۳۷۹۲
  • ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
بن سلمان وارد ترکیه شد | بازگشت ولی‌عهد سعودی به صحنه جرم
ولی‌عهد عربستان سعودی در اولین سفر خود پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» به ترکیه، وارد آنکارا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، تلویزیون عربستان سعودی، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور وارد ترکیه شده است.

خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» همزمان گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه از بن سلمان در مراسمی رسمی استقبال کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه که در ماه آوریل به عربستان سعودی سفر کرده بود، از محمد بن سلمان برای سفر به آنکارا دعوت کرد.

 رئیس‌جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که با بن سلمان درباره گسترش روابط دوجانبه در آینده گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر بن سلمان به ترکیه برای اولین بار پس از ترور «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه «واشنگتن‌پست» صورت می‌گیرد. 

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی قتل رسید. مقام‌های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد. دولت آمریکا در گزارشی که درباره این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی انجام شد.

با این حال، همزمان با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات در ترکیه، رجب طیب اردوغان از تمایل خود برای بهبودی روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به‌ویژه عربستان سعودی خبر داد.

در آستانه سفر اردوغان به عربستان سعودی بود که یک دادستان ترکیه‌ای از دادگاهی در این کشور خواست تا محاکمه غیابی مظنونان سعودی قتل جمال خاشقچی را متوقف کند.

پس از این درخواست، دادگاهی در ترکیه‌ حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست و همچنین واگذاری آن به دادگاه‌های عربستان را صادر کرد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->