برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

آیت ا... علم الهدی: بازسازی اعتاب مقدسه مصداق مجاهدت عظیم است

  • کد خبر: ۱۱۳۸۱۶
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
آیت ا... علم الهدی: بازسازی اعتاب مقدسه مصداق مجاهدت عظیم است
آیت ا... سیداحمد علم الهدی در مراسم آغاز ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین که با حضور استانداران، فرماندهان سپاه استان‌ها و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در مشهد برگزار شد گفت: در سفر‌هایی که زائران ایرانی به عتبات مشرف می‌شوند، به صورت عینی مشاهده می‌کنند که این تلاش‌ها تا چه حد خالصانه است و ثمرات و برکات محسوس و چشمگیری دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، علاوه بر خیرات و برکاتی که در عرصه زیارتی دارد، مصداق مجاهدت عظیم است و باعث تعظیم شعائر اهل بیت (ع) می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت ا... سیداحمد علم الهدی در مراسم آغاز ساخت صحن امام محمدباقر (ع) در کاظمین که با حضور استانداران، فرماندهان سپاه استان‌ها و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در مشهد برگزار شد گفت: در سفر‌هایی که زائران ایرانی به عتبات مشرف می‌شوند، به صورت عینی مشاهده می‌کنند که این تلاش‌ها تا چه حد خالصانه است و ثمرات و برکات محسوس و چشمگیری دارد.

وی افزود: در زمانی که صحن حضرت‌زهرا (س) ساخته می‌شد، من در جریان سفری زیارتی به نجف رفتم تا علاوه بر زیارت مضجع منور امیرالمؤمنین (ع)، بازدیدی هم از این پروژه داشته باشم. به مهندس مسئول پروژه گفتم که وجود مقدس امیرالمؤمنین (ع) در دوران حیات دنیوی خود یک خانه برای حضرت‌زهرا (س) ساخت که همان تبدیل به قتلگاه ایشان شد و از این جهت، تلاش شما برای ساخت یک صحن و سرا در مجاورت این حرم، ارزش و اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: درباره صحن حضرت زینب (س) نیز وضع به همین گونه است. زیرا بنای این صحن دقیقا در محدوده‌ای واقع شده که از لحاظ تاریخی، تحولات صحرای کربلا در آن روی داده و هر مصیبتی که بر سر زینب کبری (س) آمده، امروز در جغرافیای صحن حضرت زینب (س) محاط شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات، فی نفسه یک حرکت بزرگ سیاسی در جهان اسلام است، ادامه داد: در وضعیت کنونی، جریان ضدانقلاب خارج نشین برای اینکه ظرفیت مذهبی برای خود ایجاد کند، همه تمرکزش را بر اعتاب مقدسه قرار داده است و اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات، خالصانه پا به میدان می‌گذارد و متولی بازسازی بنا‌های مربوط به این حرمین مقدس می‌شود، مصداق مجاهدت عظیم است که باعث رسوایی ضدانقلاب می‌شود.

تکمیل شبستان‌های زیارتی

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور نیز در این نشست با تشریح اقدامات و برنامه‌های این ستاد در هجده سال گذشته، گفت: دوره اول فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در بازه زمانی سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۸، ناظر بر مرمت و بازسازی ابنیه زیارتی تخریب شده بود تا با تعویض درب ها، کتیبه‌ها و سنگ فرش ها، دست کم امکان بازگشایی حرم‌های مطهر برای حضور زائران فراهم باشد، اما از شعبان سال ۱۳۸۹، فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با آغاز طرح‌های توسعه‌ای وارد مرحله جدیدی شد و با افتتاح هم زمان کتابخانه، بلوک اداری و مناره بخش جنوبی ایوان نجف، راهبرد جدید ستاد برای توسعه عتبات عالیات وجهه عملیاتی پیدا کرد.

محمد جلال مآب با ابراز امیدواری درباره پایان اجرای پروژه ساختمانی صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی، از بستن قرارداد جدید با هدف تقویت بنای روضه منوره، صحن ها، رواق‌ها و مناره‌های حرم امامین عسکریین خبر داد.

نذورات مردمی، تجلی عشق مردم به اهل بیت (ع)

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست، با تأکید بر اینکه در خراسان رضوی به یمن وجود مضجع منور رضوی، زمینه برای فعالیت‌های مرتبط با حوزه بازسازی اعتاب مقدسه بسیار فراهم است، گفت: مردم ولایت مدار و متدین این خطه، همواره در عرصه مشارکت و جمع آوری نذورات، پیشتاز بوده اند و باوجود همه محدودیت‌ها و مشکلات معیشتی، عشق و ارادت این مردم به ساحت اهل بیت (ع) با نذورات آنان در حوزه بازسازی حرمین شریفین نمایان می‌شود.

اجرای روش‌های مدرن مهندسی در پروژه صحن امام محمدباقر (ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کاظمین و مدیر پروژه ساخت صحن امام محمدباقر (ع) نیز در تشریح جزئیات پروژه ساخت این صحن تصریح کرد: این صحن در قسمت شمالی حرم مطهر امامین جوادین (ع) قرار گرفته است و پیرو درخواست تولیت عتبه مقدسه، از آبان ۱۳۹۸ عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۵ هزارو ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.
عباس رضایی نسب افزود: برای اجرای این پروژه ۳۶ هزار مترمربع خاک برداری و ۸ هزار مترمکعب تخریب انجام شده و در دوسال گذشته به طور متوسط در هرروز سی نفر در پروژه فعالیت می‌کردند که این میزان هم اکنون به پنجاه نفر رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->