تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی: ایران کشور اباعبد‌الله است و نباید به سمت سکولاریزم برود

  • کد خبر: ۱۱۳۸۳۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی: ایران کشور اباعبد‌الله است و نباید به سمت سکولاریزم برود
امام جمعه موقت تهران در اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی حضرت علی اصغر‌(ع) با بیان اینکه برخی کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند، گفت: ایران کشور اباعبد‌الله است و نباید به‌سمت سکولاریزم برود.

مهدی صبوری نیک| شهرآرا نیوز، اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی حضرت علی اصغر‌(ع) با حضور ۸۰۰ نفر از مسئولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام در ایران و ۴۵ کشور جهان با حضور نمایندگان مجمع در کشور‌های هم‌جوار و حدود ۴۰ کشور به‌صورت زنده (ویدئو‌کنفرانس) در روز زیارت مخصوص حضرت امام رئوف، امام رضا‌(ع) در حرم رضوی در حال برگزاری است.

برخی کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند، گفت: ایران کشور اباعبد‌الله است و نباید به‌سمت سکولاریزم برود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خاتمی دقایقی قبل در مراسم اجلاس بین‌المللی سالانه مسئولان مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: قصه حضرت علی اصغر‌(ع) قصه‌ای است که علمای ما به آن عنایت داشتند. افتخار می‌کنم که در جمع شما عزیزانی که دغدغه برپایی مراسم باشکوه را دارند، حضور دارم.

وی افزود: بزرگداشت نهضت سالار شهیدان خط ثابت اهل بیت بوده به طوری که پس از سیدالشهدا علیه‌السلام هیچ‌وقت ازاین مسیر بیرون نرفته و اهل بیت به چند موضوع تأکید داشته‌اند که می‌توان به طور نمونه تأکید بر زیارت سیدالشهدا، گرفتن مجلس عزا برای سیدالشهدا، گریه بر مظلومیت حسین علیه‌السلام و سجده بر تربت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اقامه عزای سید‌الشهدا علیه‌السلام در خانه‌های شیعیان را نام برد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مرجع بزرگی همچون آیت‌الله نایینی می‌گوید که عزای سیدالشهدا یکی از بهترین چیز‌هایی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند و این یک روش و سیره بوده که هیچ‌گاه قطع نشده است و خود اهل بیت بر این موضوع تأکید داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی: راه‌اندازی و تأسیس دهه محرم توسط امام رضا علیه‌السلام بوده به طوری که راوی می‌گوید دیگر از اول محرم لبخندی بر حضرت رضا علیه‌السلام نبود.

وی تصریح کرد: مجالس ما به‌خصوص مجلس شیرخوارگان که بحمدالله جای خود را باز کرده‌اند، به برکت خون پاک مظلوم حضرت علی اصغر علیه‌السلام است. شما این مراسم را آغاز کردید، اما امیدوارم که پایان این مراسم در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و توسط ایشان باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری این است که این مجلس را هدفمند برگزار کنید و از این سرمایه برای تولید عمل صالح استفاده کنید، گفت:

مادرانی که بچه‌های شیرخواره خود را به این مجالس می‌آورند، هدفشان این باشد که این مجالس نورانی آنان را به‌سمت عفاف و حجاب کامل ببرد.

وی تصریح کرد: روزی روزگاری شل‌حجابی و بدحجابی بود، اما الان برخی از کلان‌شهر‌ها به‌سمت بی‌حجابی کامل رفته‌اند؛ گاهی اوقات می‌بینیم که محبت سیدالشهدا حالا این فرد «بی‌حجاب» را به این مجلس کشیده است، چرا که برخی از افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، در عمق دلشان عاشق سیدالشهدا هستند و باید از این سرمایه برای گسترش حجاب و عفاف استفاده کرد تا ان‌شاء‌الله این خانم بی‌حجاب با مجلس عاشورایی شما متحول شود.

امام جمعه موقت تهران، مجلس شیر‌خوارگان را از مصادیق ریاض‌الجنه براساس کلام پیامبر اسلام در دنیا دانست و گفت: پیامبر فرمودند که در دنیا به‌دنبال ریاض‌الجنه، «بوستان‌های بهشتی» و مجالس ذکر خدا و اهل بیت علیهم‌السلام باشید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاتمی گفت: این مجالس بیعت با سیدالشهدا بوده و این کشور، کشور اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است و نباید به‌سمت سکولاریزم‌کردن رفت، چرا‌که این نظام پرچم الله‌اکبر را بلند کرده و امروز ادامه‌دهنده راه سالار شهیدان مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: بچه‌هایی که به این مجلس می‌آیند، نظرکرده سیدالشهدا هستند و نه‌تنها بر جسم آن‌ها بلکه بر جان آن‌ها هم اثر خواهد گذاشت.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مجالس حسینی هم باید مجلس شور و هم مجالس شعور باشد؛ درست است که شور حسینی را مداحان عزیز اهل بیت زنده می‌کنند و مداحی هنر آیینی است، اما هم مداحان و هم خطبا باید این دو را در کنار هم پیش ببرند و آرمان‌های بلند در ضمن شعرها مطرح باشد و خطیب و سخنران حتما دعوت شود تا آرمان‌های نهضت سالار شهیدان را باز‌گو کنند.

وی تصریح کرد: ممنون عزیزانی هستم که این بنای خیر را گذاشتند و ان‌شاء‌الله این سنت با هدف گسترانیدن عشق ابی‌عبدالله باشد، اما آنچه که مطرح است، بزرگداشت نام اهل بیت و نام سالار شهیدان ابی‌عبدالله الحسین علیه‌السلام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->