نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ورزشگاهی با یک میلیون ظرفیت!

  • کد خبر: ۱۱۳۸۷۸
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
ورزشگاهی با یک میلیون ظرفیت!
انتشار تصاویری از یک ورزشگاه غول پیکر طراحی شده توسط یک هنرمند آمریکایی، بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های دنیا داشت.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، نوکمپ بزرگترین استادیوم اروپا با گنجایش بیش از ۹۹۰۰۰ هوادار است. این تعداد هوادار می‌توانند در یکی از قابل توجه‌ترین دیگ‌های جوشان ورزشی دنیا، بازی‌های بارسلونا را تماشا کنند. در رتبه دوم و با ۹۱۰۰۰ صندلی، استادیوم ومبلی به عنوان نماد فوتبال انگلیس و میزبان همیشگی سه شیر‌ها قرار دارد و دورتر از آن، استادیوم‌های ایالات متحده آمریکا، هند و حتی کره شمالی دارای ظرفیت‌های رسمی هستند که بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر می‌توانند جوی نفسگیر را ایجاد کنند.

استادیوم‌های غول پیکر‌

نمی‌توان انکار کرد که بالا رفتن از پله‌های ورزشگاهی بزرگ و غول پیکر، یک تجربه کاملاً استثنایی است. بله، شما می‌توانید فضایی باورنکردنی را در یک ورزشگاه ۲۰۰۰۰ نفری ایجاد کنید و بله، ورزشگاه‌های بزرگتر خطر بی روح بودن را هم با خود دارند، اما شاهکار‌های مهندسی به تنهایی می‌توانند همه را غافلگیر کنند. کافی است به این فکر کنید که انسان‌های بسیار باهوش چقدر زمان و تلاش صرف ساختن سازه‌های بزرگی مانند استادیوم جدید و خیره کننده تاتنهام کردند.

ورزشگاهی بزرگتر؟

آیا این باعث نمی‌شود که کودک بزرگ و دیوانه اندیش درون شما تصور کند که اگر کسی واقعاً تصمیم به ساخت بزرگترین ورزشگاه دنیا بگیرد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این ایده به ذهن یک هنرمند رسیده تا بزرگترین ورزشگاه دنیا را طراحی کند. اخیرا تصاویری در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک استادیوم با ظرفیت یک میلیون هوادار واقعاً چه شکلی است. بله درست خواندید.

ورزشگاه یک میلیون نفری چه شکلی است؟

عکس‌های جالبی که در توییتر پخش شد، زاییده فکر هنرمند آمریکایی، "پل فایفر" است. تصاویر مربوط به ورزشگاهی یک میلیون نفری است و اندازه عظیم مورد نیاز برای اسکان تعداد زیادی از هواداران را نشان می‌دهد. اگرچه این مدل در واقع جدید نیست (مارکا در سال ۲۰۲۰ در مورد آن گزارش داد) با این وجود توجه طرفداران را به خود جلب کرده است و صراحتاً شبیه چیزی فراتر از یک فیلم علمی تخیلی است.

یکی این ورزشگاه را بسازد!

بخواهیم صادقانه حرف بزنیم، نمی‌توان مطمئن بود که تجربه هواداران در استادیومی با این ظرفیت که رکورددار جهانی خواهد بود، به اندازه کافی خوب خواهد بود یا خیر، زیرا زمین بازی به وضوح نسبت به آنچه که باید در ردیف ZZZZZZ باشد، کوچک به نظر می‌رسد.

اگر کسی بیرونی‌ترین ردیف را برای نشستن انتخاب کند، به طرز عجیبی شبیه نوکمپ خواهد بود؛ انگار ورزشگاه بارسلونا را چند بار کپی پیست کنید تا به ابر‌ها برسید.

همانطور که بسیاری از مردم در نظرات گفته‌اند، احتمالا بهتر است بازی را از تلویزیون تماشا کنید تا به ورزشگاهی اینچنینی بروید؛ اما به عنوان یک آزمایش فکری، نمی‌توان انکار کرد که این ایده کمی سرگرم کننده است. احتمالاً همه ما از خود پرسیده ایم که چرا یک باشگاه بزرگ، تصمیم نمی‌گیرد تا بزرگترین ورزشگاه در جهان را بسازد. ورزشگاهی که اگر ساخته شود، شاید سه روز طول بکشد بتوانیم به بالاترین نقطه آن برسیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->