شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

آموزش و پرورش استثنایی به دنبال تحقق سند تحول بنیادین

  • کد خبر: ۱۱۳۹۳۱
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
آموزش و پرورش استثنایی به دنبال تحقق سند تحول بنیادین
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از سه برنامه تحولی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین که توسعه عدالت آموزشی، تربیتی و نصیب برابر آموزشی می باشد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید طریفی حسینی درباره برنامه‌های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برنامه تحولی ما یک برش ۴ ساله‌ای است که باید براین اساس تا افق ۱۴۰۴ همه اقدامات اجرایی آن انجام شود.

وی با بیان اینکه یک برشی از اولویت‌های سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد، افزود: ما یک نظام آموزشی کامل هستیم که باید برای دانش‌آموزان از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم در بخش‌های آموزش، خدمات و توانبخشی براساس سند تحول بنیادین، سند تحول دولت در حوزه آموزش و پرورش و همچنین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان سه بسته جامع تحولی طراحی کرده که یک بسته به صورت تفصیلی، حوزه حکمرانی و اداره امور آموزش و پرورش استثنایی را ساماندهی می کند.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی، عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که بحث پوشش جذب،  افزایش گروه‌ها و ارائه خدمات با کیفیت توانبخشی گروه‌های هدف را مطرح می‌کند.

وی یادآورشد: همچنین روزآمدسازی، کارآمدسازی و کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی و توانبخشی از دیگر برنامه‌های تحولی است که به این واسطه وارد بحث تالیف کتب، طراحی رشته و نظام توانبخشی می‌شویم که بر این اساس باید ساز و کار ارائه خدمات توانبخشی متحول شود.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدامات تحولی سازمان صورت گرفته است، گفت: درحال حاضر اهداف و راهبردهای برنامه‌های تحولی مشخص شده است و همچنین متولی، مجری و مسوول پیگیری هم انتخاب شده و تقسیم کار صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، سند تحول بنیادین به عنوان نقشه‌ راه آموزش و پرورش ۶ ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را برای پرورش دانش‌آموزان و رسیدن به کمال مطلوب تعیین کرده است.

همچنین بر این اساس تمامی معاونت‌های آموزش و پرورش برنامه‌هایی تحولی در راستای تحقق اهداف و ساحت‌های سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا می‌کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->