آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

بنی‌هاشمی: مدیریت شهری نیاز به اندیشه‌های نو و خلاق جوانان دارد

  • کد خبر: ۱۱۳۹۶۰
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
بنی‌هاشمی: مدیریت شهری نیاز به اندیشه‌های نو و خلاق جوانان دارد
شهردار سابق مشهد گفت: چیزی که می‌تواند تحول ایجاد کند، اندیشه‌های نو است. اندیشه، تفکر و تضاد نظرات می‌تواند راه را برای ما مشخص کند. شهریاران جوان با همین رویکرد می‌توانند بازویی برای حل مشکلات شهر باشند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ سعید بنی هاشمی در اجلاسیه و مجمع عمومی گروه شهریاران مشهد عنوان کرد: مجموعه گروه جوانان شهریاران مشهد باید مبتنی بر یک نقشه راه باشد تا تحول ایجاد کند. همانطور که در گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده قطعا نیاز به تشکیلات و نیروی انسانی داریم تا بتواند این تشکیلات را اداره کند.

وی افزود: زمانی که شهردار‌ها سر کار می‌آیند معمولا در یک دوره چهار ساله مدیریت می‌کنند که به سرعت می‌گذرد نیاز به اندیشه، تفکر، برنامه و عواملی دارند که این کار‌ها را انجام دهند؛ بنابراین وقتی یک مدیر، شهردار یا عضو شورای شهر بر سر کار می‌آید گفتگو‌های مرسومی مسائل جاری در جلسات شکل می‌گیرد.

شهردار سابق مشهد تصریح کرد: چیزی که می‌تواند تحول ایجاد کند، اندیشه‌های نو است. اندیشه، تفکر و تضاد نظرات می‌تواند راه را برای ما مشخص کند. دورانی که در شهرداری حضور داشتم در یک بررسی اجمالی به این نتیجه رسیدیم افرادی که مدتی در شهرداری خدمت کرد و توانایی تحول ندارند با درخواست بازنشستگی آنان موافقت کنیم. حدود هزار نفر درخواست بازنشستگی دادند و با احترام بازنشست شدند، سپس بر اساس قانون ۷۰۰ نفر نیروی جوان جذب کردیم که در حال حاضر بدنه شهرداری را نیرو‌های جوان آن روز تشکیل داده‌اند.

بنی‌هاشمی بیان کرد: مشهد اولین کلان شهر مذهبی جهان است. مکه که مکان نخست مقدس مسلمانان است، با توجه به جمعیتش یک کلان شهر محسوب نمی‌شود، اما مشهد با توجه به جمعیتش یک کلان شهر است. در مشهد نه تنها از وجود با برکت امام رضا (ع) برخورداریم، بلکه علاوه بر آن مشهد از ظرفیت‌های اقلیمی، سیاسی، تجاری و بازرگانی نیز برخوردار است که نباید از آنان غفلت شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه شهر مشهد که همیشه از آن صحبت می‌شود و شورای شهر نیز با این شعار مسئولیت گرفته، نباید اشتباهی صورت بگیرد. حاشیه شهر برای مشهد یک تهدید نیست، بلکه یک فرصت است، مسئله حاشیه شهر مشهد یک ظرفیت است. مسائلی که در حاشیه شهر وجود دارد حتما باید بر اساس یک طرح جامع پیش برود. اگر این کار صورت نگیرد نه تنها مشکلات حاشیه شهر حل نمی‌شد بلکه ممکن است افزایش یابد.

شهردار سابق مشهد بیان کرد: امیدوارم اندیشکده بتواند بازویی برای حل مشکل حاشیه شهر باشد و با ارائه طرح‌های مناسبی برای از بین بردن مشکل از سوی شهریاران مشهد اقدام مناسبی انجام بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->