کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

بهارِ خوش ورزش با چشمان بسته| نگاهی به وضعیت ورزش نابینایان و ناشنوایان

  • کد خبر: ۱۱۴۲۶۱
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
بهارِ خوش ورزش با چشمان بسته| نگاهی به وضعیت ورزش نابینایان و ناشنوایان
نگاهی به وضعیت ورزش نابینایان و ناشنوایان خراسان رضوی در فصلی که گذشت در این مطلب داشته ایم.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ ورزشکاران نابینا، کم‌بینا و همچنین ناشنوایان مشهدی درحالی فصل بهار را به پایان رساندند که در رشته‌های گوناگون ورزشی با کسب عناوین داخلی و خارجی، فصل پرباری را برای ورزش معلولان مشهد به ارمغان آوردند.

هیئت‌های ورزشی‌های نابینایان و ناشنوایان خراسان‌رضوی از تشکل‌های ورزشی پویا و منسجمی است که سال‌هاست با کسب عناوین متعدد در رشته‌های زیر نظرش، باعث ایجاد انگیزه میان هم‌نوعان خود شده است. ابتدای بهار امسال بود که ناشنوایان مشهدی برزیل را در تسخیر خود درآوردند و با کسب مدال‌های رنگارنگ خوش درخشیدند. مهناز حسن‌زاده با کسب نشان طلای رشته کاراته، علی سلحشور با نشان نقره جودو و رضا فضلی با کسب مدال برنز کاراته، بی‌صدا فریاد شادی سر دادند. این مسابقات در اردیبهشت امسال برگزار شد. ورزش نابینایان و کم‌بینایان مشهد هم روز‌های بهاری پرعطر و رنگی را سپری کرد. تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان مشهد موفق شد قهرمان بیست‌وهفتمین دوره رقابت‌های شنای کشور شود.

نابینایان بزرگ‌سال شنای مشهد شامل مصطفی محمدی، امیررضا اسدا... زاده، رامتین گلستانه، احمد نخعی، سیدحسن هاشم‌پور، محمدحسین کریمی، ابوالفضل ملای‌جردی و حسن جهاندار موفق به کسب ۱۰ طلا، هفت نقره و دو برنز انفرادی در بخش بزرگ‌سالان و چندین مدال تیمی شدند. همچنین جوانان نابینا با ترکیب معین فاطمی، امیرمحمد فرخنده‌زاد، یوسف کیان، ابوالفضل حیدری، محمدحسام محمدی و علیرضا مدهوش نیز در بخش جوانان موفق به کسب هفت طلا، هفت نقره و سه برنز انفرادی و چندین مدال رنگارنگ تیمی در بخش جوانان شدند.

شطرنج‌بازان نابینا و کم‌بینای مشهد برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی ایران باهم به رقابت پرداختند تا یکی‌دیگر از تیم‌های ورزشی نابینایان این استان نیز آماده رقابت شود. محمد زارع گل‌خطمی، علیرضا مظهری، پیمان رضایی، محمد ظریفی و بهمن یزدانی در تیم آقایان و مهدیه طلوع، فائزه‌سادات موسوی، مریم طلوع، زهرا خوجانی و مریم دهنوی تیم بانوان را تشکیل دادند. در کنار ورزش قهرمانی و عناوینی که ذکر شد، ورزشکاران نابینای مشهدی اکنون خود را مهیای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزش معلولان در شهر می‌کنند. المپیاد بزرگ ورزشی جانبازان، معلولان و نابینایان مشهد درحالی برگزار خواهد شد که نابینایان در گلبال و شنا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. این نخستین رویداد ورزش همگانی است که به‌کوشش مدیریت شهری برگزار خواهد شد و نخستین‌باری است که به‌شکل ویژه، نابینایان نیز مشارکت خواهند داشت.

با پایان فصل بهار، باید گفت ورزشکاران نابینا، کم‌بینا و ناشنوای مشهدی سال ورزشی خوبی را آغاز کردند و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی صحیح، اردو‌های منظم، استعدادیابی و فراهم‌کردن امکانات لازم از جمله بودجه، وسایل، سرانه ورزشی مناسب، این مسیر رو به رشد و همراه با موفقیت تداوم داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->