شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار سخنگوی دولت از افزایش حقوق بازنشستگان و معرفی وزیر جدید کار| جهرمی: امیدواریم مذاکرات دوحه به توافق منتهی شود

  • کد خبر: ۱۱۴۷۶۲
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
  • ۵
آخرین اخبار سخنگوی دولت از افزایش حقوق بازنشستگان و معرفی وزیر جدید کار| جهرمی: امیدواریم مذاکرات دوحه به توافق منتهی شود
سخنگوی دولت از انتخاب سازمان اداری استخدامی به‌عنوان نماینده دولت برای پیگیری طرح مجلس برای تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروی انسانی خبر داد و به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات قطر پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباه مصوبات امروز هیأت دولت گفت: یکی از مصوبات امروز اختصاص اعتبار برای جبران خسارت‌های زلزله استان خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی، وقوع تندباد در غرب استان گیلان بود.

وی افزود: در این جلسه همچنین لایحه‌ای به‌منظور امضای موافقت‌نامه دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و عراق برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف از شوی وزیر اقتصاد ارائه شده بود که دولت با قید یک فوریت با این لایحه موافقت کرد.

بهادری جهرمی همچنین درباره طرحی در مجلس برای تبدیل وضعیت و ساماندهی نیرو‌های طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی گفت: با توجه به این‌که پیش از این هم رئیس جمهور دستوری به سازمان امور اداری و استخدامی برای ساماندهی وضعیت این نیرو‌ها داد و طرحی در این سازمان آماده شده بود که با همان طرح بتوان وضعیت این عزیزان را ساماندهی کرد و در جلسه امروز دولت این سازمان به عنوان نماینده دولت تعیین شد تا با همکاری نمایندگان مجلس تدبیر مشترکی برای ساماندهی وضعیت این نیرو‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: هزینه‌کرد برخی درآمد‌های حاصل از مالیات و عوارض صادراتی و حقوق ورودی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و همچنین حوزه‌های فناورانه و دانش‌بنیان نیز به تصویب هیأت وزیران رسید تا گامی جهت تحقق هرچه‌سریع‌تر شعار سال و اجرای دستورات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و اشتغال با اولویت حوزه‌های دانش‌بنیان باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اجلاس سران کشور‌های حاشیه خزر گفت: این ششمین اجلاس است که امروز با حضور سران کشور‌های ساحلی خزر برگزار می‌شود که محور‌های آن مسایل پیرامون دریای خزر زیست محیطی و حمایت از دریای خزر با مدیریت کشور‌های ساحلی خزر و جلوگیری از مداخله سایر کشور‌ها که در منطقه وجود ندارند است. تداوم مسایل تجاری ترانزیت دریایی و حمل و نقل که از جمله اولویت‌های دیپلماسی منطقه ایی دولت هم بوده از دیگر مباحث در این جلاس و دیدار‌های دوجانبه حاشیه نشست است.

وی ادامه داد: این اجلاس موقعیت و شرایط مناسبی را به‌منظور تقویت و تسریع پیشرفت دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای دولت به ویژه بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی منطقه خواهد داشت و آثار آن در این روز‌ها با مثبت شدن تراز تجاری مشاهده می‌کنیم.

بهادری جهرمی درباره این‌که مجلس مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را مغایر دانسته، توضیح داد: در خصوص حقوق بازنشستگان قانون‌گذار سازوکار را شفاف تشریح کرده است.

وی افزود: پیش از این در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی برای افزایش حقوق درنظر گرفته بود، اما با تدبیر سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بیش از این در نظر گرفته شده تا هم قدرت خرید حفظ شود، هم در سقف توان تأمین این میزان باشد.

بهادری جهرمی ادامه داد: در این مصوبه هیأت تطبیق نقطه نظر و سؤالات و ابهاماتی را بیان کرد که دولت پاسخ آن‌ها را تقدیم این هیأت کرده است.

سخنگوی دولت درباره سفر «جوزف بورل» به ایران گفت: ایران همواره رویکرد فعال و ابتکارات خود برای حل تحریم‌ها را در پیش داشته و سفر بورل به ایران در این راستا بود.

بهادری جهرمی با اشاره به مذاکرات قطر افزود: سفر دوحه در راستای استمرار مذاکرات است تا ایران مانند گذشته به صورت مستقیم با اتحادیه اروپا مذاکرات را در پیش خواهد گرفت.

وی با بیان این‌که تداوم مذاکرات برای حل تحریم‌های یکجانبه ظالمانه برای هر دوطرف پذیرفته شده بود، اظهار داشت: امیدواریم با عبور دولت جدید آمریکا از شیوه ترامپ، بتوان به تغییرات مثبت و توافق قابل قبول در این مسیر دست یافت.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بحث‌های مربوط به جدایی بخش بازگانی و تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی توضیح داد: تشکیل وزارت بازرگانی لایحه دولت نیست بلکه طرحی است که سال ۹۷ در مجلس اعلام وصول شده بود.

وی افزود: طرح مذکور پس از تصویب مجلس وقت مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و حتی در نامه کمیسیون اجتماعی مجلس هم به این نکات اشاره شده است، اما در نهایت دولت سیزدهم با کلیات آن موافقت کرد، ولی باید دید مجلس همین نظر را در تشکیل وزارت بازرگانی دارد یا خیر.

سخنگوی دولت در خصوص این‌که چه میزان از مصوبات استانی به طرح‌های آموزشی اختصاص داشته است، گفت: یکی از محور‌های مصوبات در سفر‌های استانی ناظر به تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش است و مطابق آمار معاونت اجرایی رئیس جمهور تاکنون در جریان سفر‌های استانی ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آموزش و پرورش مصوب شده که از این میزان، ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن تأمین و تخصیص داده شده است.

بهادری جهرمی متذکر شد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ هم منابع خوبی از محل فروش املاک و اموال مازاد به ویژه در حوزه آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.  

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره افزایش تعرفه محصولات پستی هم بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت حمایت از مشاغل خُرد و خانگی و کسب‌وکار‌های اینترنتی است و در همین راستا دولت کارگروه ویژه کسب و کار‌های خانگی را تشکیل داد و برای اولین بار شاهد ورود کسب‌وکار‌های خُرد در بورس بودیم.

وی در خصوص رقم بدهی دولت به سازمان بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک مجموعه خودگردان است که تأمین منابع و پرداخت هم باید از سوی خود آن‌ها انجام شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: این سازمان پیش‌بینی‌هایی ارائه می‌دهد که باید صحت‌سنجی شوند و هیأت وزیران پیشنهاد تأمین اجتماعی را بررسی کرده و روش پلکانی معکوس بر همین اساس طراحی شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره زمان معرفی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که این کار ظرف موعد قانونی خود انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت در خصوص برنامه‌ها و اقدامات دولت برای مقابله با قاچاق اظهار داشت: تکمیل سامانه تجارت یکی از راه‌های پیشگیری ورود قاچاق کالاست که دولت در حال پیگیری جدی این موضوع است و در همین ۱۰ ماه فعالیت دولت با تسریع امور، شاهد پیشرفت ۱۴ درصدی کار هستیم.

وی همچنین درباره اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت که رئیس جمهور به صورت مستمر پیگیر این قانون است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، توسعه و تقویت نظام بیمه و پرداخت یارانه‌ها را نیز از سیاست‌های عمومی دولت مردمی دانست که با جدیت پیگیری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
0
3
بسمی تعالی

جناب آقای علی بهادری جهرمی

با سلام و احترام

بیانات حضرتعالی در مورد مصوبه اخیر غیرقانونی و سراسر شبه انگیز هیات محترم دولت را خواندم و به عمق فاجعه پیش رو با تمام تلخی هایش پی بردم ،
بزرگوار عذر بدتر از گناه فلسفه اش همین بیانات سراسر اشتباه حضرتعالی است ، قانون گذار کی و کجا هیات دولت را بعنوان جایگاهی برای تصویب مصوبه افزایش هیات امنای سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده است ، اگر قرار بر تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین در هیات دولت بود چه لزومی داشت همین نفرات تغییر دهنده یکبار دیگر همین میزان افزایش را در هیات امنا مصوب کنند ، حضرتعالی چرا و با چه دیدگاهی حکم تنفیذ هیات دولت را با تصویب اشتباه گرفته اید ، هیات دولت طبق قانون مجاز به تنفیذ مصوبه هیات امنا سازمان تامین اجتماعی است نه دخل و تصرف در مصوبه ای که تمام مراحل قانونی را طی کرده است ،قانون گذار حیطه اختیارات تمام نهادها را صراحتا در قانون مشخص کرده است ، از بیانات گهر بار حضرتعالی چنان استنباط میشود که دوازده دولت قبلی به اندازه شما از متن قانون فهم درستی نداشته اند و تنها این دولت است که میتواند تمام قوانین را بدرستی درک و به مرحله اجرا بگذارد بهتر است طراحان این نظریه کاملا غیر قانونی یکبار دیگر به متن قانون مراجعه کنند و اگر در فهم و درک آن دچار شک و شبهه ای هستند با رجوع به کارشناسان کاربلد نسبت به رفع ابهامات اقدام کنند کما اینکه این مورد در هیات تطبیق با حضور کارشناسان حقوقی انجام گرفته است و غیر قانونی بودن مصوبه اخیر هیات دولت با صراحت تمام اثبات شده است..
لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارائه شده دولت در مجلس شورای اسلامی با بررسی های کارشناسی با هماهنگی با ورودی های مالی دولت به تصویب رسیده است و در آن لایحه ۹۰ همت از رد دیون دولت محترم از بابت بدهی های انباشت شده لحاظ گردیده است و سازمان تامین اجتماعی هم برپایه همین ۹۰ همت نسبت به افزایشات مستمری بگیران تصمیم گیری کرده است حال دولت محترم دیواری کوتاه تر از دیوار بازنشستگان تامین نیافته و با استناد به اینکه خلق پول برای پرداخت بدهی تورم زاست میخواهد از رد دیون انباشت شده خود طفره برود ، عذری بدتر از گناه که میتواند عدالت محوری دولت سیزدهم را که مدعی آن است را زیر سوال ببرد
دست درازی به یک صندوق غیردولتی صرفا بخاطر اینکه دولت در موضع قدرت است و نمی خواهد بدهی خود را که مجلس مکلف به پرداخت آن نموده است را پرداخت کند، خدشه دار کردن ارکان جمهوریت نظامی است که بخاطرش انقلاب کردیم و پایه های دیکتاتور نظام پهلوی را ویران کردیم حال پس از گذشت ۴۳ سال برگشتیم به همان نقطه ای که بودیم آیا این جفا و ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست ، چرا با سفسطه و عدله واهی میخواهید عملکرد اشتباه خود را توجیه کنید چرا بخاطر زورگویی، به شعور مردم و بازنشستگان توهین میکنید ،
بهتر نیست بجای این همه توهین و بازی کردن با کلمات و وارونه جلوه دادن قانون یکبار روراست با مردم سخن بگوئید و به شعور مردم نتازید، یکبار صراحتا به مردم بگوئید ما دل و جرات کم کردن ردیف بودجه هیچ نهادی را نداریم ولی چون بازنشستگان مامنی ندارند ۹۰ همت بدهیمان به سازمان را نمی خواهیم بدهیم و اجازه نمی دهیم سازمان تامین اجتماعی هم بر پایه این طلب خود افزایشات را مصوب کند بخدا فهم شعور ما بازنشستگان اگر از شما بیشتر نباشد کمتر هم نیست ، ما نیک میدانیم که هیات دولت چه میخواهد بکند و چگونه با لابی گری مجلس میخواهد حق را باطل کند ، ولی ترا به مردانگیتان ،دیگر بخاطر قانون گریزی و نامردی که در حقمان روا می دارید دیگر به شعورمان نتازید که تاب و تحمل این جفا و ظلم را نداریم ،
حال که با قدرت قهریه میخواهید اندوخته سی و پنج ساله بازنشستگان را بالا بکشید بدانید حق الناس را پایمال میکنید و بازنشستگان مظلوم هرگز این ظلم و ستمتان را که در قالب دین و مذهب انجام دادید فراموش نخواهند کرد...

✍ابراهیم نواده محمدی

بازنشسته تامین اجتماعی
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
0
0
معلوم نیست این اقا از باز نشستگان چی میخواد نا که تهران نیستیم چرا بازنشستگان جلوی هیت دولت دو روز تحصن نمیکنند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
0
به طوطی هرچی بگی همنو تکرار میکنه. حرف بی ادب، بی قانون و بی استدلال براش فرقی ندراه.
حالا مقایسه اش کنید با سخنگوی دولت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
کارخادمین نابودی خود فقیر است نه فقر و نه فقر مطلق و هر نوع بی تدبیر ی کنند و کسی حرفی بزند می شود دشمن چرا باید هر اقدام نابجا و تفسیر به رای کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
باسلام اقای وزیر اموزش وپرورش اگر جلوی این همه مستمر بگیر الکی که با طلاق صوری گرفته اند وبا خوش حالی همه در زیر یک سقف با هم زندگی میکنند وبه ریش دولت که چینن پول های باد اورده بهشان میدهد میخنندند باید صندوق بازنشستگان کم اورد و باز نشستگان درب سازمان بازنشستگان تجمع کنند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->