تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

محدودیت‌های جدید برای خرید بلیت هواپیما توسط اتباع خارجی

  • کد خبر: ۱۱۴۷۹۰
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
محدودیت‌های جدید برای خرید بلیت هواپیما توسط اتباع خارجی
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ابلاغ بخشنامه جدید به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی با محتوای جلوگیری از سوء استفاده از فروش دلاری بلیت هواپیما خبر داد و گفت: فروش بلیت به خارجی‌ها توسط آژانس‌ها، چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش و OTA ها ممنوع شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ انجمن شرکت‌های هواپیمایی در بخشنامه‌ای جدید به همه مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، ضوابط فروش بلیت به اتباع بیگانه را مشخص کرد.

این تصمیم که پس از جلسه کمیته بازرگانی سازمان هواپیمایی اتخاذ ‌ ابلاغ شد، بر فروش بلیت به اتباع خارجی بدون واسطه و مستقیم اشاره دارد.

در همین پیوند، «مقصود اسعدی سامانی» درباره محتوای این بخشنامه گفت: به دلیل مشکلات و سوء استفاده‌های احتمالی که از فروش دلاری بلیت هواپیما پیش‌بینی می‌شد، در بخشنامه‌ای که از دیروز به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده ضوابط فروش بلیت به اتباع خارجی مشخص و به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه، فروش بلیت به اتباع بیگانه فقط از طریق «سایت شرکت هواپیمایی» یا در دفتر آن شرکت ونمایندگی‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود به طوری که همه فرآیندهای فروش در کنترل کامل آن شرکت باشد.

سامانی تصریح‌کرد: فروش بلیت به اتباع بیگانه از طریق چارترکنندگان، سیستم‌های توزیع و فروش، آژانس‌ها و OTA ها ممنوع است و در صورت هر گونه تخلف و بروز مشکل، شرکت هواپیمایی موظف به پاسخگویی است.

در هفته اخیر برخی شرکت‌های هواپیمایی به جای این‌که صندلی‌های خود را به مسافر ایرانی بفروشند به خارجی‌ها فروخته اند، ‌به‌طوری که از زمان اجرای طرح فروش دلاری، بخشی از صندلی‌ها و ظرفیت پرواز بعضی مسیرها از دسترس خارج شده و در اختیار اتباع غیر ایرانی قرار گرفته است. به چارترکننده‌ها نیز اعلام شده بود ۵۰ درصد ظرفیت خود را به اتباع غیر ایرانی‌ها بفروشند و به این صورت بخشی از ظرفیت را از دسترس خارج کردند.

این درحالی است که اسعدی سامانی پیش تر به ایرنا گفته بود که با اجرای این طرح قرار است بلیت هواپیما و صندلی‌ها بیشتر در اختیار ایرانی‌ها قرار گیرد، نه اینکه سهمی از شهروند ایرانی گرفته شده و برای اتباع غیر ایرانی کنار گذاشته شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->