مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند
سرخط خبرها

آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۴۸۰۸
  • ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
  • ۱
آزمون سردفتری ۱۴۰۱ آذرماه برگزار می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون سردفتری در آذرماه امسال خبر داد. برگزاری آزمون سردفتری تکلیف قانون تسهیل صدور مجوزهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری آزمون سردفتری در آذرماه امسال خبر داد و گفت: آزمون سردفتری با رعایت ماده ۳ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار برگزار خواهد شد.

وی در یک برنامه تلویزیونی گفت: البته برای جذب سردفتر بحث صلاحیت علمی و عملی متقاضیان سردفتری برای ما مهم است و آزمون یک مرحله از جذب شدن است و ما باید این صلاحیت را احراز کنیم و افراد دارای صلاحیت را برای سردفتری جذب کنیم.

بابایی ادامه داد: باید به پراکندگی دفاتر اسناد رسمی توجه کنیم، چون برخی جا‌ها نیاز به راه‌اندازی دفاتر جدید نداریم و سردفتران ما حضور دارند. از طرفی در جا‌هایی که نیاز است ما از سردفتران جدید استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: از قانون تبعیت خواهیم کرد و آذرماه، آزمون سردفتری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری پنجم تیرماه خود در پاسخ به سؤالی در خصوص زمان برگزاری آزمون سردفتری در سال ۱۴۰۱ بر اساس تکلیف قانون تسهیل صدور مجوز‌ها گفته بود؛ طبق آخرین نظرسنجی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از سراسر کشور، حوزه‌های ثبتی نیازی برای راه‌اندازی دفتر جدید اعلام نکرده‌اند و حتی نیمی از ورودی‌های آزمون ۹۷ درخواست تعطیلی دفاتر و یا انتقال داده‌اند؛ زیرا درآمد‌های خالص ۳ میلیون تومانی دارند. ما نیازی به تأسیس یا گزینش جدید سردفتر نمی‌بینیم، اما طبق قانون باید آزمون انجام شود. آزمون سردفتری ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، اما در حال نیازسنجی اولیه است تا بهترین استاندارد برای گزینش و جذب دفاتر انجام شود و زمان آزمون از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
0
0
هیچ سردفتری در آمد سه میلیونی نداره من 5تا از سردفتری جدید نشناسم که ضعیف ترین به حساب می آیند و درآمد خالص بیست میلیونی دارند حتی با این درآمد به کارمند خود نصف حقوق وزارت کار پرداخت می‌کنند باید دفاتر زیاد بشه تا مردم در صف انتظار طولانی نباشند همین که برای سردفتر یه درآمد کارمند بمونه کافی است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->