آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

پاسخ سازندگان «جوکر» به اعتراضات جامعه معلولان

  • کد خبر: ۱۱۴۹۲۳
  • ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
  • ۱
پاسخ سازندگان «جوکر» به اعتراضات جامعه معلولان
سازندگان برنامه «جوکر» ضمن عذرخواهی از افرادی که با دیدن صحنه‌ای از این برنامه احیانا مکدر شده‌اند، اعلام کرد، نسخه نهایی اصلاح و با حذف آن نما، مجددا در پلتفرم پخش‌کننده بارگذاری شده است.

‏‎به گزارش شهرآرانیوز، روابط عمومی جوکر، با انتشار مطلبی و ارسال آن به رسانه ها، با ارایه توضیحاتی درباره قسمت اخیر، از جامعه کم‌توان جسمی و هر فردی که با تماشای این صحنه‌ها مکدر شده است، عذرخواهی کرد.

در متن این مطلب آمده است: «مخاطبین عزیز و گرامی جوکر!
 
‏‎در یکی از موقعیت‌های قسمت چهارمِ فینال، ۲نفر از بازیگران جوکر به صورت بداهه و درلحظه، تصمیم گرفتند تیپی متضاد با عنوان و نقشی که به آنها محول شده بود اجرا کنند  تا از این تضاد و تناقض، موقعیتی برای خنداندن شرکت‌کننده‌ها و مخاطب ایجاد شود که همگی می‌دانیم تناقض، تضاد و اغراق از ابزار کمدی است.
  
واضح است که در آن موقعیت، حضار و انبوهی از مخاطبان به تضاد خلق‌شده خندیدند؛ نوازنده پیانویی به نام بتهوون که از قضا ابزار(دست) برای نواختن پیانو ندارد.
 
‏‎نه ایشان و نه هیچ‌کدام از همراهان و سازندگان با تصور توهین به معلولان عزیز با این شکل از دست، فکر هم نکردند، همان‌طور که تعداد انبوهی از مخاطبین هم این تصور را نداشتند، اما به احترام تذکر و توصیه تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین، بلافاصله نسخه خروجی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت.

تعدادی از کارشناسان حوزه معلولین با توهین‌آمیز بودن این موقعیت کمدی نسبت به معلولین، قاطعانه مخالف بودند اما تعدادی دیگر از کارشناسان این حوزه، معتقد بودند این صحنه کمدی، می‌تواند تاثیر روانی منفی روی معلولین با این شرایط فیزیکی داشته باشد.

در این ۶ماه که با جوکر همراه شما هستیم، افتخار می‌کنیم که معلولین عزیز هم مخاطب جوکر بوده‌اند و در این مدت به جوکر، محبت و لطف داشته‌اند و خوشحالیم که توانسته‌ایم لبخند روی لب‌هایشان بیاوریم. به قدری این افتخار و خوشحالی برای ما ارزشمند است که اگر این لحظه و موقعیت کمدی و طنز بخواهد سهوا باعث رنجیدن یک معلول هم بشود، برای ما مطلوب نیست.»

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
سلام لطفا بس کنید تا کی می خواهید به حسادت ها ادامه بدید باور کنید تو این شرایط واقعا کار بسیار بزرگی کرده آقای علیخانی بنده خودم بعد از مدت ها با دیدن جوکر تونستم بخندم پس اینقدر دنیاتون کوچیک نباشه چارلی چاپلین میگه دنیا آنقدر بزرگ است که واسه همه جا باشه فقط بگردید جای خودتون راپیدا کنید.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->