اجتماع جوادیون در مشهد برگزار شد| روز شهادت امام جواد علیه السلام، روز غم مشهدالرضا(ع)

  • کد خبر: ۱۱۴۹۳۴
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
اجتماع جوادیون در مشهد برگزار شد| روز شهادت امام جواد علیه السلام، روز غم مشهدالرضا(ع)
همزمان با سالروز شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام، مراسم اجتمع جوادیون در مشهد مقدس برگزار شد.

مهدی صبوری نیک| شهرآرا نیوز، مراسم دسته روی عزاداری اجتماع جوادیون به مناسبت سالروز شهادت ابن الرضا علیه السلام حضرت جوادالائمه علیه السلام در عرصه میدان شهدا مشهد مقدس برگزار شد.

در این مراسم که با حضور هیئات مذهبی مشهد مقدس، زائران داخلی و خارجی حضرت رضا علیه السلام و مجاوران این امام همام برگزار شد، شیفتگان این امام همام به جهت عرض تسلیت به سلطان خراسان به محضر ایشان مشرف شدند.

در این مراسم که سیدعبدالله ارجائی شهردار مشهد مقدس، محسن داوری‌‌فرماندار مشهد مقدس، نصرالله پژمانفر‌‌‌، نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی، علمای اعلام و دیگر مسئولین استانی و شهری حضور داشتند شعرا و مداحان اهل البیت علیهم السلام شعرخوانی و مرثیه‌خوانی کردند.

عزاداران حضرت جوادالائمه علیه السلام که با پرچم‌‌‌های یا جواد الائمه ادرکنی، یا فاطمه الزهرا سلام الله علیها، یا امیرالمومنین، آجرک الله یا صاحب الزمان علیه السلام، یا حسین علیه السلام زینت بخش فضای این اجتماع شده بودند و پس از پایان مراسم در عرصه شهدا، عزاداران به سمت حرم مطهر رضوی رهسپار شدند که در این مراسم آقایان حاج جواد قربانی، امیر کرمانشاهی، سید مصطفی قدمگاهی و دیگر مادحین اهل بیت عصمت و طهارت به ذکر مصیبت، فضائل و مناقب خاندان آل الله پرداختند که پایان بخش این مراسم، زیارت مضجع نورانی حضرت رضا علیه السلام بود.

سیدعبدالله ارجائی؛ شهردار مشهد مقدس  در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار شهرآرا نیوز، اظهار کرد: ایام شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام، دردانه ولی نعمت‌مان آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام را تسلیت عرض می کنم.

وی افزود: مشهدی‌ها، امام جواد علیه السلام برایشان بسیار عزیز است چرا که ما همسایه امام رضا علیه السلام هستیم و این امام همام نیز نور دیده‌ی امام رضا علیه السلام بوده اند و به حرمت امام رضا علیه السلام و به خاطر خود حضرت جوادالائمه علیه السلام این روز، روز غم در مشهد است و امیدوارم که توفیق داشته باشیم تا از شیعیان راستین این دو امام همام در دنیا و مورد شفاعت‌شان در آخرت باشیم.

محسن داوری ؛ فرماندار مشهد مقدس در حاشیه‌ی این اجتماع در مصاحبه با شهرآرانیوز، ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام بیان کرد: امروز مردم مشهد با تمام وجودشان به این مناسبت سوگوار بوده و به محضر علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت گفتند و این اجتماع و حضور مردم در این مراسم نشان از ولایت‌مداری و پای کار اهل بیت بودن این مردم سرافراز است.

وی بیان کرد: ما در شهر مشهد افتخار داریم که میزبان زائران باشیم و در این روزهای منتهی به شهادت حضرت جوادالائمه علیه السلام همه‌ی مردم در شهر مشهد تلاش کردند که با سوگواری و عزاداری مقام شامخ امامت و ولایت را ارج نهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->