راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
شهردار مشهد در سومین نشست خبری:

اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می‌کنیم

  • کد خبر: ۱۱۴۹۴
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می‌کنیم
شهردار مشهد با تاکید بر اینکه همدلی در شهر مشهد زیاد است، افزود: در اتفاقات اخیر بالاتر از ۳۰۰ میلیاردتومان فقط به شهرداری‌های کلانشهر‌ها آسیب وارد شد و این درحالی است که در مشهد کمترین آسیب و حتی عدم آسیب را داشتیم.

لاله کوثری- به گزارش شهرآرانیوز،  محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح مصلی تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود، افزود: امروز سالگرد صدور حکمم است در حقیقت یک سالگی بنده در حکم شهردار مشهد است. در ابتدای شروع کارم در حکم شهردار مشهد راهبرد‌هایی برای شش ماهه اول کاری تعریف کردیم.
وی با اشاره بر اینکه سر و سامان دادن به وضعیت مالی شهرداری راهبردی بود، افزود: سال گدشته روی بدهی‌های بانکی تمرکز کردیم. از تمامی ۳۲ دستگاه کمک کننده به ما در این حوزه قدردانی می‌کنم.

شهردار مشهد اظهارداشت: تعریف پروژه‌های زیرساختی راهبرد بعدی بود، اولین پروزه در اسفندماه کلید تقاطع غیر هم سطح آیت الله هاشمی بود. بعد از شش ماه اول، ۵۰ محور اصلی مدیریت شهری تا ۱۴۰۰ را در دستور کار قرار دادیم.
محور اول بسته تقاطع‌های غیر هم سطح زیرگذر و روگذر‌ها بود ۱۱ تقاطع را در دست گرفتیم.
به گفته وی، طی یک ماه آینده احداث تقاطع غیر هم سطح مصلی آغاز می‌شود. با احداث این تقاطع از حرم مطهر دسترسی دوم به بهشت رضا مهیا می‌شود.
کلائی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع بین هم سطح آزادگان  که میدان نمایشگاه فعلی را با ورودی آزادراه مشهد چناران قوچان مرتبط می‌کند، در دستور کار ماست. با اجرای این تقاطع ترافیک ورودی به مسهد از سمت قوچان کاهش می‌یابد 

 

اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می‌کنیم

 

منطقه مرکزی شهر مشهد به شبکه مترو باید متصل شود  


شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه در پایان سال ۹۶ هر کیلومتر مترو در مشهد ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شده، اظهارداشت: این در حالی است که در پایان ۹۷، ۷۴۰ میلیارد تومان یعنی بیش از سه برابر  هزینه شده است.

کلائی ادامه داد: در بافت پیرامون حرم‌مطهر ۲۵ سال است که پروژه آغاز شده است. تصمیمات در این زمینه گرفته شده که نه می‌توان پذیرفت نه می‌توان رد کرد. ۲۹۲ پروژه در آنجا داریم که مشکل دار است. امیدواریم بافت را به هویت اصلی خودش برگردانیم.

وی در خصوص پروژه عامل نیز این محور را طرح بلند پروازانه دانست و گفت: ما سعی داریم در این محور از یک شهرسازی تدوینی استفاده کنیم. واقعا از شهروندان ساکن این حوزه برای زحمات ایجاد شده پوزش می‌طلبم.

به گفته وی، محور آبکوه و قلعه وکیل آباد هم همین وصعیت را دارد. چون کارگزاران آن تنها به فکر تملک بودند. پلاک۱۷۶ چهل بازه و برخی از اراضی بزرگ مقیاس نیز باید تعیین تکلیف شود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برنامه جامع شفافیت و مبارزه با فساد در دستور کار است. در این زمینه زیرساخت‌های الکترونیک فراهم شده است. پایان آذر ماه گزارش کار از همکاران می‌گیریم.

 

رفع ۵۲ نقطه آبگرفتگی در مشهد

 

شهردار مشهد در ادامه تصریح کرد: امیدوارم امسال بتوانیم در همه نقاط شهر موضوع آبگرفتگی  را برطرف کنیم. در این راستا ۵۲ نقطه در سطح شهر مشمول عملیات عمرانی می‌شود.

کلائی با اشاره بر اینکه در حوزه حمل و نقل پاک، اسکوتر دوچرخه برقی و اتوبوس هوایی را در دستور کار داریم، افزود:  پارک چهل‌بازه مشهد مجهز به شهربازی استاندارد می‌شود. بزرگترین پارک سرپوشیده خاورمیانه در اراضی آبشار دو در پارک سی هکتاری میدان تیر ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، پروژه اجرایی‌کردن منشور حقوق شهرنشینی و شهری برای همگان، یکی دیگر از محورهای اولویت‌دار است.

 

حمایت از تمامی رشته های ورزشی در شهر مشهد

 

شهردار مشهد در این جلسه با بیان اینکه امیدواریم با الکترونیکی شدن الیت گلایه شهروندان در این حوزه کاهش یابد، افزود: ما در حوزه اجرای الیت یک مصوبه بالادستی داریم که ما را ملزم به اجرا می‌کند.

کلائی با تاکید بر اینکه ضابطه مندی پروزه اجتماعی از ورزش همگانی را در دستور کار داریم، افزود: در شورای ورزش قهرمانی متشکل از شورا و شهرداری و مدیر کل ورزش و جوانان، این موضوع را  بررسی کردیم. حمایت ما از فوتبال و کشتی به تنهایی نبوده ما از والیبال و بسکتبال و هندبال هم حمایت کردیم.

 

اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می‌کنیم

 

اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می کنیم


به زودی درخصوص معاون فرهنگی تصمیم قطعی خواهیم گرفت و به زودی این انتخاب را انجام می دهیم.
استیضاح از نظر من یک جوک است،ما یک تیم جوان هستیم که از روز اول منافع مردم را در نظر گرفتیم.اگر روزی نتوانم کار کنم، خداحافظی می کنم.



شهردار همه مردم مشهد هستم

 

شهردار مشهد در ادامه با اشاره بر اینکه امسال ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حوزه ورزش، همگانی اختصاص داده شده است که ۴۰ درصد این بودجه مربوط به فوتبال،۲۰ درصد کشتی و ۴۰ درصد سایر ورزش‌هاست، افزود: این مبلغ در لایحه اصلاح بودجه به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته و به شورا پیشنهاد داده شده است.

کلائی تصریح کرد: بنده اصلاح طلبم و اعتقادات خاص خودم را دارم و نگاه سیاسی دارم، اما روزی که شهردار مشهد شدم، اعتقاد داشتم شهردار همه مردم مشهدهستم.
به گفته وی، آن چیزی که نسل جوان ما باید جدی بگیرند، ارتباط درست بین این موضوع برقرارکردن است. بنده باید نظرات همه را بشنوم.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه همدلی در شهر مشهد زیاد است، افزود: در اتفاقات اخیر بالاتر از ۳۰۰ میلیاردتومان فقط به شهرداری‌های کلانشهر‌ها آسیب وارد شد و این درحالی است که در مشهد کمترین آسیب و حتی عدم آسیب را داشتیم.
خودبزرگ‌بینی عده‌ای نگران‌کننده است. منیت و فکر اینکه خودمان حق هستیم و بقیه باطل‌اند درست نیست. اگر موفقیتی به حساب مجموعه‌ای نوشته می‌شود نباید نفس عده‌ای را تنگ کند من از این جهت برای مشهد نگرانم.
اگر این منیت‌ها و خودبزرگ‌بینی‌ها نباشد، فضای شهر مشهد واقعا عالی است.

 

اگر روزی نتوانیم کار کنیم، از شهر خداحافظی می‌کنیم

 

در مسیر رسیدن حق به حق‌دار، گام برمی‌داریم  

 

شهردار مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه در مدیریت شهری سعی کرده‌ام کار کنیم، گفت: کسانی که به حواشی می‌پردازند، در مقابل مدیریت شهری هجمه ایجاد می‌کنند.

وی در خصوص بازداشت معاون پارلمانی نیز گفت: باید بگویم اولا ما در این حوزه مدیریت داریم نه معاونت. دوما بازداشتی در کار نبوده. بالاخره هر کدام از ما، مسئولان، ممکن است مراجعاتی با دادگاه داشته باشیم.

کلائی همچنین با بیان اینکه شهرداری منطقه ثامن با ۲۵ سال سابقه، خیلی از موضوعاتش ریشه در گذشته دارد، اظهارداشت: کسی که در آن منطقه کار عملیاتی می‌کند طبیعی است که مدام با دستگاه قضایی در ارتباط است.

به گفته وی، تاکنون شاید بالغ بر ۱۰۰ جلسه شهردار منطقه ثامن با مقامات قضایی داشته‌اند.

شهردار مشهد در خصوص اتفاقات اخیر در خصوص موسسه فرهنگی شهرآرا نیز خاطرنشان کرد:  شهرآرا بین دو چیز باید تمایز قایل شد در حوزه تولید و نشر خبر و اطلاع‌رسانی. شهرآرا برای ما رسانه‌ای ارزشمند است و برای ما سرمایه است و من از همه همکاران در این حوزه تقدیر می‌کنم.

 وی تصریح کرد: با یک مساله من از روز اول مخالف بودم و آن هم فعالیت بازرگانی موسسه شهرآرا بود و نکاتی هم در مورد مسائل بازرگانی در موسسه پیش آمده است. نگاه مدیریت شهری این است که باید در مسیر رسیدن حق به حق‌دار گام برداشت.


توسعه فرودگاه مشهد به سمت شرق احتمالا مصوب می‌شود

 

 شهردار مشهد در ادامه این نشست با بیان اینکه در حوزه فرودگاه مشهد ۴ مساله وجود دارد که انتقال و تغییر آن را واجب می‌کند، افزود: مساله اول عدم امکان فرود در شب و ایجاد آلودگی صوتی که این مساله با ایجاد باند سوم رفع می‌شود.  موضوع دوم عدم کفایت زیرساخت‌های فیزیکی است. موضوع سوم فقدان زمینه‌های توسعه کسب‌وکار و چهارمین عامل استفاده از فرودگاه فعلی برای پرواز‌های باری ترانزیتی است. عامل چهارم در حقیقت اصلی‌ترین عاملی است که موضوع انتقال فرودگاه را جدی می‌کند.

به گفته وی، مسجد مروی در بولوار رضوان حفظ خواهد شد و در نهایت خروجی کار چیزی مشابه میدان گنبد سبز مشهد خواهد شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->