جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

واکنش فدراسیون فوتبال به بازی ایران و اروگوئه| رئیس بعدی فدراسیون فوتبال چند ماه فعالیت خواهد کرد؟

  • کد خبر: ۱۱۴۹۶۴
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
واکنش فدراسیون فوتبال به بازی ایران و اروگوئه| رئیس بعدی فدراسیون فوتبال چند ماه فعالیت خواهد کرد؟
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: درباره شایعات برگزاری دیدار تدارکاتی ایران با اروگوئه باید اشاره کنم هنوز قراردادی در این باره امضا نشده است، منبع این خبر رسانه‌های خارجی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه درباره زمان و روند برگزاری مجمع اتتخاباتی این فدراسیون و برنامه تیم ملی در فیفا‌‎دی پیش‌رو صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*مطابق اساسنامه افرادی که در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در مجمع انتخاب شدند برای مدت چهار سال انتخاب شدند و اگر در این مدت رییس یا هر یک از اعضای هیات رییسه، سمت شأن بلاتصدی باشد تا مدت باقی مانده یعنی ۹ اسفند ۱۴۰۳ انتخابات صورت می‌گیرد. هرکس رییس فدراسیون شود، نایب رییس اول، دوم و نماینده مدیرعامل باشگاه‌ها برای دو سال و نزدیک به چهار ماه انتخاب می‌شود. پس از اتمام دوره چهار ساله هیات رییسه، مدت فعالیت آن‌ها هم تمام خواهد شد.

*درمورد اینکه آیا مانند دوره پایان ریاست کفاشیان و جانشینی تاج به جای او احتمال دارد مدت ریاست فدراسیون فوتبال بیشتر از چهار سال شود باید بگویم که اکنون اساسنامه تغییر کرده و خیلی از موارد در اساسنامه کاملا اشاره شده است. هرچند با اتفاقاتی که به تازگی افتاده موارد کلی در اساسنامه ذکر شده و مطابق همان پیش خواهیم رفت.

*در مورد پست نایب رئیسی بانوان است باید بگویم که مطابق با اساسنامه فدراسیون که صراحتاً اعلام کرده است اگر پستی بلاتصدی یا فردی عزل شود و استعفا دهد یا اینکه فوت کند، می‌توانیم برای آن پست جایگزین انتخاب کنیم. یک مورد دیگر هم عدم حضور چهار جلسه‌ای در جلسات هیئت رئیسه برای اعضا و شش جلسه برای رئیس فدراسیون است. هنوز چهار جلسه هیئت رئیسه برگزار نشده است که خانم موسوی شرکت نکرده باشند. ما باید طبق اساسنامه پیش برویم و این اجازه را نداریم که در مورد نایب رئیس بانوان و خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم.

*پرونده نایب رئیس بانوان خارج از فوتبال است و اگر ارکان قضایی فدراسیون ورود می‌کردند، ممکن بود قبل از ۷۰ روز وضعیت خانم موسوی هم مشخص شود، ولی الان این موضوع خارج از فدراسیون فوتبال است. می‌دانم که چقدر حوزه بانوان سختی‌های خودش را دارد و نبود خانم موسوی خیلی کار را برای ما سخت کرده است. خانم موسوی حاضر به استعفا نشد و ما امیدواریم که مشکل او حل شود و به هیئت رئیسه برگردد. اگر جلسات برگزار شود و ایشان چهار جلسه غیبت داشته باشد، می‌توانیم برای جانشینی خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم.

*یکی از عواملی که می‌توان درباره آن اتفاقات فدراسیون فوتبال را بررسی کرد همین عدم حضور نواب رئیس است و این موضوع لطمه بزرگی به ما زده. با اتفاقاتی که افتاد دوستان ما در حال بررسی هستند و پیشنهادات زیادی برای تغییر اساسنامه وجود دارد، ولی باید ابتدا تکلیف رئیس و نواب رئیس اول و دوم مشخص شود. بسیاری از اعضای مجمع پیشنهاد تغییر اساسنامه را دارند.

*سخندان نزدیک به سه ماه است که از فدراسیون فوتبال جدا شده و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد. من کاملاً مستقل و بی‌طرف هستم و کار‌ها را پیش می‌برم و به نفع و له کسی اتفاقی نمی‌افتد. تیم ما برای برگزاری مجمع کارش را انجام می‌دهد. نظر شخصی خانم شهریاری بود که استعفا بدهند و درباره ارکان کمیته بدوی و استیناف هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

*درباره شایعات برگزاری دیدار تدارکاتی ایران با اروگوئه باید اشاره کنم که هنوز قراردادی در این باره امضا نشده است. منبع این خبر رسانه‌های خارجی هستند. درمورد هیچ تیمی اظهار نظر نمی‌کنم. ۴-۳ گزینه داریم، اما تا زمان قطعی شدن اسامی تیم‌ها را اعلام نمی‌کنیم. با اتریش هم نمی‌توانیم بازی کنیم، اما برای محل اردو ۳ گزینه اروپایی داریم که هر کدام بهتر بود، آن را انتخاب خواهیم کرد.

*در فیفادی قبلی هم با اروگوئه تا مراحل نهایی پیش رفتیم، اما به دلیل مسائل پیش آمده نتوانستیم. زیرا قرار بود به کانادا برویم و سپس به این کشور برویم که نشد.

*روزی که جلسه عزل موقت رئیس فدراسیون برگزار شد، در آن جلسه من دو بار استعفا دادم که از اعضای هیئت رئیسه هم می‌توانید بپرسید. من گفتم که هر کس سرپرست فدراسیون انتخاب شد می‌تواند با دبیرکل خودش کار کند، ولی دوستان موافقت نکردند و بعد از انتخاب ماجدی هم دوباره استعفا دادم، حتی کتبی هم استعفا دادم، اما نظر سرپرست فدراسیون این بود با توجه به ارتباط‌هایی که در فوتبال دارم به کارم ادامه دهم. ما هیچ ائتلافی نکردیم و نظر ماجدی بود که دبیرکل فدراسیون بمانم. هر کسی رئیس فدراسیون شود اگر بخواهد می‌تواند با نفر خودش کار کند، ما هم در بخش دیگری کار می‌کنیم. من خصوصیات خودم را دارم و هیچ وقت از دبیرکلی فدراسیون به دپارتمان داوری هم برنمی‌گردم.

*در مورد اینکه ماجدی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون باید از سمت خود کناره‌گیری کند باید بگویم که در اساسنامه به این موضوع اشاره نشده است که اعضای هیئت رئیسه اگر بخواهند در پست دیگری در انتخابات شرکت کنند باید استعفا دهند. زمانی که در اساسنامه اشاره‌ای نشده است ما نمی‌توانیم نظر بدهیم. ماجدی خودش باید درباره ثبت‌نامش نظر بدهد و تا این لحظه من اطلاعی از این موضوع نداریم. با توجه به اساسنامه او احتیاجی به استعفا ندارد.

*۷۰ روز قبل از مجمع باید اسامی افراد حاضر در مجمع اعلام شود تا دعوت‌نامه‌ها ارسال شوند. اساسنامه گفته است که نمایندگان باشگاه نمایندگانی هستند که مسابقات‌شان تمام شده باشد. غیر از مسابقات لیگ دو همه مسابقات تمام شده است. بنای ما برای مسابقات لیگ دسته دوم، مسابقات فصل گذشته است که البته یکی از تیم‌های لیگ دو به لیگ یک صعود کرده است. ما به سال گذشته استناد کردیم و سه نماینده از لیگ دو در مجمع داریم. اساسنامه دقیقاً ذکر کرده است که قبل از ۷۰ روز هر لیگی که تمام شده باشد نمایندگانش می‌توانند جزو اعضای مجمع باشند.

*سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مجزا هستند. ما براساس اساسنامه یک نهاد مستقل هستیم. رای دیوان هم برای فدراسیون فوتبال آمده است که شامل نهاد دولتی نمی‌شود فدراسیون فوتبال به این دلیل که منابع دولتی دارد باید قوانین دولتی را هم رعایت کند و مطابق با قوانین رئیس فدراسیون، دبیرکل و خزانه‌دار نمی‌توانند بازنشسته باشند. صراحتا این سه نفر اعلام شده‌اند و در هیئت رئیسه کسانی داریم که بازنشسته باشند. تا زمانی که فدراسیون فوتبال منابع دولتی دارد باید از قوانین پیروی کند.

*برنامه‌ریزی کرده بودیم که یک بازی خوب برگزار کنیم. با توجه به اینکه قرار بود به کانادا برویم و ۳ بازی برگزار کنیم. بعد از اینکه بازی با کانادا لغو شد با توجه به بعد مسافت شرایط را این دیدیم که بازی‌های دیگر هم برگزار نشود. ما در فیفا دی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم که بازی با تیم‌های قوی برگزار کنیم و هم فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی کاملا با هم هماهنگ هستند و به محض اینکه بازی‌ها نهایی شود اعلام خواهد شد. دنبال تامین منابع مالی هستیم تا بتوانیم قرارداد بازی دوستانه امضا شود و باید منتظر بمانیم تا قرارداد نهایی امضا شود.

*برای این دوره به کمک‌های دولتی نیاز داریم و دنبال این هستیم که یک اسپانسری هم پیدا کنیم. ما بیش از یک میلیون یورو برای فیفا دی بعدی و دو بازی بزرگ نیاز داریم. نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار دو تیمی که می‌خواهیم بازی برگزار کنیم، از ما خواسته‌اند، چون ما باید برای میزبانی از تیم‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم و به محض اینکه نهایی شود اعلام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->