آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

تازه‌ترین اخبار از ماجرای حمله به ۲ دختر زاهدانی

  • کد خبر: ۱۱۴۹۷۳
  • ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
  • ۳
تازه‌ترین اخبار از ماجرای حمله به ۲ دختر زاهدانی
معاون اجتماعی انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ نفر از عاملان هتک حرمت به دختران زاهدانی توسط پلیس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی رحیمی با بیان اینکه به‌زودی جزییات این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد اظهارداشت: به‌دنبال پخش کلیپی کوتاهی در فضای مجازی مبنی بر مشاجره لفظی، ضرب و شتم چند جوان موتور سوار به دو دختر جوان در زاهدان که باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شهروندان شد لذا موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس برای دستگیری این افراد قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی شهروندان، بلافاصله فرمانده انتظامی استان دستور ویژه شناسایی و دستگیری این افراد را صادر کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان آنچه که توسط چند جوان موتورسوار به دو دختر جوان زاهدانی صورت گرفته مصداق بارز ارتکاب اعمال خلاف اخلاق، شرع و موازین قانونی بود و پلیس با این افراد برخورد قانونی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فرد یا افرادی حق تعرض و اهانت و توهین به دیگران بخصوص بانوان را ندارد، اقدامات قانونی لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

 

موتور سواران هتاک به دختران زاهدانی تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند

ابوالفضل احمدزاده سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان نیز در این باره اظهار داشت: صبح امروز کلیپی کوتاه از تعرض و اهانت چند پسر به دو دختر جوان در زاهدان منتشر شد که باعث مکدر شدن خاطر شهروندان متدین استان شد که بلافاصله دستور شناسایی و برخورد با عوامل این حرکت غیراخلاقی صادر شد.

وی افزود: هرچند امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است، اما افرادی که شرایط لازم را نداشته و آموزش‌های ابتدایی و یا تخصصی را فرانگرفته‌اند حق ندارند به صورت خودسرانه در خیابان‌های شهر اقدام به اجرای امر به معروف و نهی از منکر آن هم به صورت فیزیکی نمایند.

وی بیان کرد: آنچه توسط چند مرد موتورسوار و به بهانه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دو دختر جوان زاهدانی صورت گرفت مصداق بارز تضییع حقوق عامه و البته بر خلاف موازین شرعی، قانونی و اخلاقی بود چرا که آشکار بود این افراد با ابتدائیات امر به معروف و نهی از منکر غریبه بوده و هیچ آموزشی در این خصوص ندیده‌اند که به همین منظور دستور شناسایی آن‌ها به قید فوریت صادر شد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر در این قبیل موارد هیچ شخصی حق تعرض و اهانت مستقیم ندارد و مکلف است تا مراتب را به پلیس امنیت اخلاقی که به صورت تخصصی و توسط ماموران خانم انجام می‌دهد اطلاع دهند و نباید با اقدامات خودسرانه و اشتباه، امنیت روانی جامعه و حیثیت بانوان این استان را خدشه دار کنند.

وی تصریح کرد: پیشتر نیز از سوی معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان نسبت به روند فزاینده بدحجابی و بی‌حجابی هشدار و تذکرات لازم به مقامات مربوطه داده شده است و نهاد‌های متولی موظف هستند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن دلایل گسترش و راهکاری کاهش و حذف این مقوله را بررسی و اجرایی کنند تا دیگر شاهد رفتار‌های هنجارشکن در سطح جامعه و ایجاد شکاف بین اقوام نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
سلام. وقتی دولت برا این معظل فکری نمیکنه و به حال خودشون رها کرده همین میشه. اوضاع بی حجابی دااااااغونه
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
0
قانون وامنیت اجتماعی حرف اول را در تمام زمینه های مختلف اقتصادی و اختلاس های هزاران میلیاردی و نظم وانظباط میزند پرواضح است با حسینقلی خانی و هرکی به هر کی نمیشود رفتار اجتماعی سالم واسلامی داشت بهتر است مسئولان و قانونگذار ان فکری اساسی برای این مشکلات در سطح جامعه نمایند....
تینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
0
بالاخره بی حجاب ها نتیجه ی بی حجابی خود را در از هم پاشیده شدن خانواده هاشون خواهند دید وقتی مردهاشون دنبال زن های دیگه خواهند افتاد.از هر دست بدی از همون دست میگیری
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->