جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

ماجراجویی «طیبی» در سرزمین ماتادور‌ها

  • کد خبر: ۱۱۵۰۶۱
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
ماجراجویی «طیبی» در سرزمین ماتادور‌ها
کاپیتان مشهدی تیم‌ملی فوتسال با جدایی از بنفیکای پرتغال راهی لیگ اسپانیا می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «داشتن طیبی یک افتخار بود...» این بخشی از توئیت باشگاه بنفیکا بعد از اعلام خبر جدایی ستاره ایرانی اش بود؛ ستاره‌ای که در سی‌وچهارسالگی به‌دنبال ماجراجویی جدیدی در یکی از بزرگ‌ترین لیگ‌های فوتسال دنیاست.

حسین طیبی با انتشار پستی اینستاگرامی به سه زبان فارسی، انگلیسی و پرتغالی از جدایی‌اش از باشگاه بنفیکا خبر داد. طیبی در این پست نوشت: «ممنون از باشگاه بنفیکا و طرف‌داران برای همه‌چیز. دو سال خیلی خوب را تجربه کردم و خوش‌حالم و خدا را شکر می‌کنم که در این چالش سربلند بودم.» کاپیتان مشهدی تیم‌ملی فوتسال در وضعیتی از بنفیکا جدا شد که در هفته‌های گذشته زمزمه‌های حضورش در لیگ‌برتر فوتسال اسپانیا به گوش می‌رسید و حالا شواهد و قرائن از صحت این زمزمه حکایت می‌کند و ظاهرا به‌زودی طیبی با باشگاه «پالما»‌ی اسپانیا قرارداد رسمی امضا می‌کند.

از «علم‌وادب» تا «پالما»

حسین طیبی فوتسالش را از مشهد آغاز کرد. او در مکتب علم‌وادب رشد کرد و بعد از آن بود که خیلی زود به تیم‌های اصفهانی فولاد ماهان و گیتی‌پسند رفت که از قدرت‌های آن موقع فوتسال ایران بودند. طیبی بعد از آن یک فصل لژیونر باشگاه نوریل نیکل روسیه شد، اما در بازگشت به فوتسال ایران برای مس سونگون و تأسیسات دریایی تهران به میدان رفت. ستاره مشهدی در ادامه به فوتسال اروپا رفت و بهترین دوران حرفه‌ای‌اش را در تیم‌هایی مانند آلماتی و غیرت قزاقستان و بعد از آن هم در بنفیکای پرتغال سپری کرد. طیبی حالا در مهیج‌ترین تجربه بنا دارد در فوتسال اسپانیا کارش را ادامه بدهد؛ در تیمی به‌نام «پالما» که دیگر ستاره ایرانی، مسلم اولاد قباد، را هم به خدمت گرفته است.

قهرمانی‌های پی‌درپی با «غیرت»

قهرمانی‌های پشت‌سرهم در چهار سال حضور حسین طیبی در باشگاه غیرت قزاقستان او را به مرد همیشه‌برنده بدل کرده بود. طیبی در غیرت بار‌ها قهرمان لیگ‌برتر و جام‌حذفی قزاقستان شد. او در غیرت دو مقام اروپایی هم به‌دست آورد؛ نایب‌قهرمانی و سومی لیگ قهرمانان اروپا. با وجود این، طیبی در بنفیکا نتوانست به هیچ جامی برسد.

۲ سال بدون قهرمانی در بنفیکا

دو نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر فوتسال پرتغال در حالی برای طیبی و بنفیکا به‌دست آمد که شواهد نشان می‌داد این بازیکن باتوجه‌به حضور رقیب قدر بنفیکا، یعنی اسپورتینگ، شاید به این راحتی نتواند در پرتغال جامی به‌دست بیاورد. طیبی و بنفیکا چه در لیگ‌برتر، چه جام‌حذفی و چه لیگ قهرمانان، در این دو سال هرگاه به اسپورتینگ خوردند، ناکام بودند. طیبی در این دو فصل ۶۳ بار برای بنفیکا به میدان رفت که دستاوردش ۴۷ گل بود.

«پالما» شاید هم غافل‌گیری بزرگ!

گوستاوو مونانا، خبرنگار و کارشناس فوتسال اسپانیا که یکی از فعالان نقل‌وانتقالات در این کشور است، در توئیتی از قطعی‌شدن حضور حسین طیبی، بازیکن ایرانی بنفیکا، در پالما خبر داده است. با وجود این، یک شایعه جدی هم در چند روز گذشته مطرح شده و آن هم احتمال پیوستن طیبی به بارسلوناست. درخشش ستاره ایرانی بنفیکا در چند سال گذشته در بازی‌های رودرروی غیرت قزاقستان و بنفیکا با بارسلونا، این شائبه را به وجود آورده است که مدیران بارسا مایل‌اند این بازیکن را جذب کنند. البته با‌توجه‌به حضور مسلم اولادقباد، دیگر بازیکن ایرانی در پالما، و همچنین سن‌وسال طیبی، گزینه اول یعنی پالما محتمل‌تر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->